صلح با آمریکا هیچ سنخیتی با نرمش قهرمانانه مد نظر رهبری ندارد

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه در دوره توانمند‌سازی مدیران و نخبگان فرهنگی اصفهان در خانه ولایت این شهر با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس نمونه و مدل کاملی را در جامعه داشتیم از جمله شهادت، ایثار، عزت، شجاعت و آن را به جامعه فرهنگی آن زمان ارائه کردیم […]

slider-panahian3حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه در دوره توانمند‌سازی مدیران و نخبگان فرهنگی اصفهان در خانه ولایت این شهر با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۸ سال دفاع مقدس نمونه و مدل کاملی را در جامعه داشتیم از جمله شهادت، ایثار، عزت، شجاعت و آن را به جامعه فرهنگی آن زمان ارائه کردیم و یک مدل زندگی جدید در نوع فرهنگ زیستن ایجاد شد اما بعد از جنگ کمتر به نگاه تعمق به فرهنگ جهاد توجه کردیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، وی با بیان اینکه در مقطع فعلی دشمنان انقلاب همه تلاشها و محور کار خود را بر مبنای کار فرهنگی گذاشتند، بیان کرد: متاسفانه آنها توانسته‌اند در بخش فرهنگی اثرات منفی را بر جامعه بگذارند اما اگر ما مدل زندگی شهید را ارائه دهیم همه طالب شهادت می‌شوند.

دشمنان، فرهنگ ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه کار فرهنگی باید به صورت عمیق انجام بگیرد، خاطرنشان کرد: اگر ما امروز بعد از ۳۰ سال توانسته‌ایم بیداری اسلامی داشته باشیم، به خاطر فرهنگ‌سازان انقلاب و جنگ دفاع مقدس بوده که جهاد فی سبیل‌الله را پشتوانه کار خود قرار داده‌اند ولی باید توجه داشته باشیم که امروز دشمنان انقلاب مبنا را در نظر گرفته‌اند و فرهنگ ایران اسلامی را هدف قرار داده‌‌اند.

وی افزود: امروز ما باید در مسائل و مشکلات فرهنگی حوزه‌های کلان کشور را در نظر بگیریم و علاوه بر اینکه نکاتی مانند بی‌حجابی و استفاده از ماهواره را در نظر داریم، باید با شناخت درست و دقیق از انقلاب اسلامی تمام نقص‌های فرهنگی را برطرف کنیم تا در پدیده‌ها و تحولات سیاسی دچار خطا نشویم.

ضعف ما در جبهه‌های فرهنگی در تحولات سیاسی ظهور و بروز یافته است

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضعف‌های ایران در حوزه‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: ضعف ما در جبهه‌های فرهنگی بوده که در تحولات سیاسی بروز و ظهور یافته است بنابراین اگر ما بخواهیم در این راستا و در جبهه فرهنگی قدرتمند عمل کنیم، باید تقویت بنیه ایمان مردم را در نظر گرفته و عشق به ایثار، جهاد و شهادت را در جوامع‌مان تربیت کنیم.

وی گفت: هنوز هم پدر و مادر شهید حسین فهمیده و پناهی‌ها زنده هستند و ما باید از این خانواده‌ها بپرسیم چه کردند که چنین جوانانی را به جامعه آن روز تحویل دادند؛ همانطور که در دفاع مقدس در دوران فتنه ۸۸ به نصرت الهی توجه کردیم و دست خدا هم همراه ما بود، ما تنها با تکیه بر نصرت الهی است که می‌توانیم به نتایج مثبت برسیم.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه هر کسی وظیفه دارد کار فرهنگی انجام دهد که همانا جهاد فی‌سبیل‌الله است و اگر در تحولات سیاسی ضعفی داشتیم به خاطر این است که کار فرهنگی به صورت دقیق انجام نشده است، اظهار کرد: امروز در سطح جامعه صحبت از صلح می‌شود عده‌ای هم هستند که پرچم صلح امام حسین و امام حسن را بالا بردند و از این طریق در پی سوءاستفاده هستند اما بطور کلی تکلیف این گروه مشخص است.

وی افزود: متاسفانه عده‌ای از نیروهای ارتشی هم هستند که پرچم صلح حدیبیه را بالا بردند که این مورد هم درست نیست زیرا در سطح جامعه شاهد هستیم که برخی با آیه قرآن می‌خواهند صلح با کافر را جلو ببرند ولی نکته مشخص این است که همان کافر در حال حاضر هم در منطقه در حال جنایت است.

کافرانی که در منطقه جنایت می‌کنند، دم از صلح می‌زنند

این استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از جنگ‌افروزی‌های غربی‌ها و ادعای صلح آنها خاطرنشان کرد: متاسفانه نتایج این جنایات را در لبنان، بحرین، سوریه، پاکستان، عراق و افغانستان همین کافر اما در یک اقدام متناقض از صلح حرف می‌زند که مشخصاً این فضا نشان دهنده همان سیاست چماق و هویج است که آمریکا در دستور کار دارد.

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که عده آیه‌ای قرآن را عمل می‌کنند و به صرف اینکه آمریکا گفت بیایید آشتی کنید می‌گویند ما هم باید صلح کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری پیرامون نرمش قهرمانانه گفت: مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه را توصیه کردند که یکی از مصداق‌های آن این بود که اگر کشتی می‌گیریم و فنی را می‌زنیم باید دشمن خاک شود ولی باید حواسمان باشد که حریف مقابل ما دشمن ماست و ما باید قهرمان این مبارزه باشیم.

صلح با آمریکا هیچ سنخیتی با نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبری ندارد

وی گفت: اما این مصداق رهبر معظم انقلاب با صلح و تحلیل‌های که عده‌ای مطرح می‌کنند هیچ سنخیتی ندارد چرا که در این صلح منافع ملی و اصول انقلاب در خطر می‌افتد.

عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ خاطرنشان کرد: اباید بگویم ما در این ۳۰ سال به اندازه همان ۳۰ سال قوی شده‌ایم و آمریکا هم به اندازه همین ۳۰ سال ضعیف شده است و ما یک بار از بنی‌صدر ضربه خوردیم و در آن زمان امام فرمودند مواظب باشید دیگر دچار خطا نشویم.

داد و ستدهای سیاسی با ارزش‌های انقلاب همخوانی ندارد

وی با اشاره به بحث رفع تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه ایران گفت: آیا امروز به این نکته توجه کرده‌ایم که آمریکا به چه قیمتی می‌خواهد محدودیت‌ها را بردارد و چه تضمینی در این مورد می‌دهد و ما باید چه هزینه‌هایی بدهیم و چه چیزهایی باید از دست بدهیم؟
حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: مذاکره به معنی معامله، داد و ستد و این است که یک چیز را باید بدهیم و یک چیز را باید بگیرم اما این با ارزش‌های انقلاب همخوانی ندارد زیرا انقلاب اسلامی بود که مبارزه با امپریالیسم را جهانی کرد و ملت ایران این درس را به سایر ملت‌ها داد که می‌توانند استقلال و هویت داشته باشند.

کدام یک از مسئولان آمریکایی به خاطر جنایت‌های خود از مردم ایران عذرخواهی کردند؟

وی گفت: دیدیم که مردم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با الهام گرفتن از همین ارزش‌های اسلام بیداری اسلامی را در سطح منطقه به وجود آوردند اما سوال اینجا که کدام از مسئولان آمریکایی به خاطر جنایت‌هایشان از مردم ایران عذرخواهی کردند؟

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری در حوزه دیپلماتیک اضافه کرد: ما شهدای خود را فراموش نکرده‌ایم و همین زمان است که ما خون شهدا را مطالبه می‌کنیم؛ لازم است وصیت شهدا را بخوانیم و ببینیم چه گفتند و نمی‌شود حق را با جریان‌های و لیدرهای سیاسی به دست آوریم.

وی گفت: باید سخنان مقام معظم رهبری را در عرصه دیپلماتیک به یاد آوریم که فرمودند ما در جهان باید سیاست تعاملی و البته ضد سلطه و استکبار را دنبال و برجسته کنیم.