طلاب سبک زندگی اسلامی را در جامعه نهادینه کنند

حجت ‏الاسلام علیرضا پناهیان در هشتمین هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به وجود آیات و روایات در زمینه تدبر در قرآن، اظهار کرد: باید به مقوله نتایج تدبر در قرآن نیز توجه شود که مهم‌ترین نتیجه آن در فرمایش امام علی(ع) ذکر شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم […]

panahian-9حجت ‏الاسلام علیرضا پناهیان در هشتمین هم‌اندیشی سخنرانان هیئت رزمندگان اسلام، در مدرسه عالی دارالشفاء قم، با اشاره به وجود آیات و روایات در زمینه تدبر در قرآن، اظهار کرد: باید به مقوله نتایج تدبر در قرآن نیز توجه شود که مهم‌ترین نتیجه آن در فرمایش امام علی(ع) ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وی با بیان اینکه به فرموده امام علی(ع) مهمترین نتیجه تدبر در قرآن سیاسی دیدن قرآن است، تصریح کرد: اگر قرآن را سیاسی ببینیم، ریشه استکبار و طاغوت در روح انسان‌ها سوخته می‌شود و کسانی که قرآن را سیاسی نمی‌بینند به خوبی در این کتاب انسان ساز تدبر نکرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان‌سازی در حوزه راهبردهای قرائت قرآن کریم، افزود: اگر امروز بسیاری از جوانان به موسیقی روی آورده و به آن اعتیاد پیدا کرده ‏اند، به این سبب است که هنوز با قرآن انس نگرفته اند، زیرا کسی که با قرآن انس می‌گیرد روحش شاد می‌شود و نیازی به هیچ عنصر روحی و ذوقی خارج از حوزه قرآن ندارد.

وی با اشاره به آثار قرائت قرآن، تصریح کرد: هربار که آیات قرآن قرائت شود، نشانه هایی جدید در روح و جسم انسان ایجاد می‌شود و علامه طباطبایی نیز در این باره تاکید کرده اند، وقتی که یک آیه را بارها می‌خوانم در هر بار تکرار، یک نکته جدید به ذهن من خطور می‌کند.

حجت الاسلام پناهیان با تاکید به ترویج قرائت حزن‌انگیز در جامعه، عنوان کرد: چون قرآن کریم با حالت حزن نازل شد و ما نیز باید آن را با حزن بخوانیم زیرا پیامبر اکرم(ص) در جایی که کسانی نمی‏توانستند با آیات گریه کنند آنان را به تباکی امر می‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشره به رسالت طلاب، تاکید کرد: طلاب باید این شیوه‌ها را در جامعه ترویج کنند چراکه یکی از مهمترین وظایف ما نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی است و باید قرآن را به صورت احکامی و تکلیفی در سبک زندگی قرار داد.