عده‌ای می‌خواهند نهادهای حول ولایت را تضعیف کنند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج شنبه بیست و هشتم دی‌ماه در هیئت شهدای گمنام تهران با اشاره به موضوعات ولائی مطرح شده در آیات قرآن اظهار داشت: از ابن عباس پرسیدند شما چطور منافقین را تشخیص می‌دادید؟ گفت از روی محبت امیرمؤمنان(ع)؛ یعنی هرکس به ایشان محبت نداشت منافق بود و این را پیامبراکرم(ص) به […]

panahianحجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج شنبه بیست و هشتم دی‌ماه در هیئت شهدای گمنام تهران با اشاره به موضوعات ولائی مطرح شده در آیات قرآن اظهار داشت: از ابن عباس پرسیدند شما چطور منافقین را تشخیص می‌دادید؟ گفت از روی محبت امیرمؤمنان(ع)؛ یعنی هرکس به ایشان محبت نداشت منافق بود و این را پیامبراکرم(ص) به ما فرموده بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی مؤمن را معتقد به ولایت و متقی را ملتزم به ولایت توصیف کرد و عنوان داشت: منافق کسی است که ملتزم به ولایت نیست به‌طوری‌که پذیرفتن احکام الهی آسان است اما وقتی به ولایت می‌رسد، برخی‌ها پس می‌زنند.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به آیه‌ای از کلام‌الله مجید درباره منافقین بیان داشت: منافقین نسبت به استغفار استکبار نمی‌ورزند اما وقتی به آنها گفته می‌شود بیایید تا پیامبراعظم(ص) برای شما استغفار بطلبد، پشت کرده و از این کار خودداری می‌ورزند.

این استاد حوزه و دانشگاه برجسته در ادامه این مطلب قرائت دعای توسل را به‌دلیل واسطه قراردادن اهل‌بیت(ع) به درگاه خداوند دارای اهمیت خواند و گفت: دعا برای ذلت منافقین، دعا برای فرج امام عصر(عج) است.

وی با قرائت آیه بعدی ابراز داشت: اگر پیامبر(ص) برای انسان‌هایی که کمی گناهکار هستند استغفار بطلبد قبول می‌شود اما منافقین آنقدر اوضاع بدی دارند که اگر پیامبراکرم(ص) هم برای آنها استغفار بطلبد مورد عفو قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر این‌که منافق ولایت‌گریز است و نسبت به ولی خدا استکبار می‌ورزد اظهار داشت: مشکل منافق این است که می‌گوید نهضت پیامبراکرم(ص) نباید استحکام پیدا کند و باید در مسائل اجتماعی تنها بماند که برای همین می‌خواهند اطرافیان ایشان را ذلیل کنند.

این سخنران برجسته با اشاره به این‌که خداوند در قرآن می‌فرماید «عزت برای خدا، رسول و کسانی که ایمان آورده اند است» عنوان داشت: در واقع عزت متعلق به ولایت‌مداران است و عده‌ای می‌خواهند نهادهای حول ولایت را تضعیف کنند.

وی همچنین تصریح کرد: نفاق و اهلش زمانی زائل می‌شوند که همه امت پیامبر(ص) مانند ابن عباس هوشیار باشند و جامعه ما هم نسبت به نفاق باید به اوج هوشیاری برسد.