عده ای برای جلب آرای مردم به بدگویی و غیبت روی آورده اند

آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران سپاه الغدیر، با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و برخی بداخلاقی‌های صورت گرفته در این زمینه، گفت: متأسفانه برخی در جلسات انتخاباتی برای جلب آرای مردم اقدام به بدگویی و غیبت می‌کنند. […]

gorganiآیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از فرماندهان و مدیران سپاه الغدیر، با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات و برخی بداخلاقی‌های صورت گرفته در این زمینه، گفت: متأسفانه برخی در جلسات انتخاباتی برای جلب آرای مردم اقدام به بدگویی و غیبت می‌کنند.
وی با تأکید بر ضرورت انتخاب فرد اصلح،‌ ابراز کرد: کسانی که در جلسات انتخاباتی شرکت می‌کنند از دروغ و غیبت پرهیز کنند و بر اساس معیارهای دینی به شناخت و انتخاب فرد اصلح بپردازند.
این استاد برجسته درس خارج با بیان این‌که برخی با رفتارهای ناشایست اعمال خوب گذشته خود را تباه می‌کنند، اظهار کرد: مردم باید آگاه به وظایف خود باشند و خود را در گناه دیگران شریک نکنند و با شناختن وظیفه خود برای انتخاب فرد اصلح تلاش کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی حضور حداکثری مردم در انتخابات را خواسته رهبری و مراجع تقلید دانست و ابراز کرد: مردم بر اساس رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید رییس جمهوری را انتخاب کنند تا کشور را به سمت صلاح و رفع مشکلات پیش ببرد.
وی در ادامه با بیان این‌که قرآن کتابی کامل و کسانی که این مفاهیم را درک کنند اندک هستند، گفت: تنها پیامبر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت حقایق قرآن را درک می‌کنند چون با وحی در ارتباط هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به این‌که بخشی از معارف الهی برای همه بندگان قابل درک است،‌ ابراز کرد: قرآن برای همه انسان‌ها نازل شده و برنامه زندگی بشر را به همراه دارد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه لذت از گناه را نشانه آلودگی قلب دانست و اظهار کرد:‌ اعضای مختلف بدن انسان تحت‌الشعاع قلب هستند و زمانی که روح انسان بیمار باشد از گناه لذت می‌برد.
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن بیشتر مردم را گرفتار آلودگی قلب خواند و گفت: متأسفانه این امر در جامعه قابل مشاهده است و برخی احکام الهی را رعایت نکرده و اقدامات ناپسند خود را توجیه می‌کنند.

وی ادامه داد: انسان اگر به عقل خود مراجعه کند و نعمت‌های الهی را مد نظر قرار دهد به این نتیجه می‌رسد که نباید از دستورات الهی سرپیچی کند.