علمی که دیگران بهره‌ای از آن نبرند دردی از جامعه دوا نمی‌کند

حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، با اشاره به روایات بر ضرورت تعلیم و تعلّم تأکید کرد و گفت: انسان اگر به آموخته‌های خود عمل کند و به دیگران نیز بیاموزد از او در آسمان‌ها به بزرگی یاد […]

gorgani-2حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی ‌گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، با اشاره به روایات بر ضرورت تعلیم و تعلّم تأکید کرد و گفت: انسان اگر به آموخته‌های خود عمل کند و به دیگران نیز بیاموزد از او در آسمان‌ها به بزرگی یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: عالم اگر علم خود را به دیگران آموزش ندهد هیچ فایده‌ای برای خود و جامعه به همراه نخواهد داشت.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیات قرآن عوامل رستگاری انسان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: یکی از عوامل رستگاری انسان پیروی از سخنان علمای دین است.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که انسان باید عالم دینی را قبول داشته باشد تا تأثیر از او بگیرد، ابراز کرد: ابوجهل چندین سال در محضر پیامبر(ص) بود اما چون ایشان را به عنوان نبی قبول نداشت هیچ تأثیری از پیامبر نگرفت.

وی ادامه داد: تعصب و لجاجت یکی از مواردی است که سبب می‌شود انسان زیر بار سخن حق و درست نرود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر ضرورت احترام و بزرگداشت علمای دین تأکید کرد و گفت: پیروی از گفته‌های علمای دین سبب سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

حضرت‌ آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که آیین و برنامه سعادت انسان در قرآن آمده است، اظهار کرد: قرآن نوری است که انسان را سرگردانی نجات می‌دهد و در این کتاب آسمانی قوانین مورد نیاز انسان بیان شده است.

وی با بیان این‌که انسان در هر لباسی باید به فکر خدمت به نظام اسلامی باشد، گفت: با عمل صالح و پیروی از دستورات الهی می‌توان به سعادت دنیا و آخرت و رسید.