علوم انسانی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید اسلامی شود

  آیت الله نوری همدانی در دیدار دبیر و اعضای ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معرفی الگوهای بر‌تر دینی به دانش‌آموزان در راستای تربیت صحیح آن‌ها است، اظهار کرد: تربیت به معنای رشد دادن با تکیه بر آموزه‌های دینی است. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،مرجع تقلید شیعیان […]

hamedani-2  آیت الله نوری همدانی در دیدار دبیر و اعضای ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معرفی الگوهای بر‌تر دینی به دانش‌آموزان در راستای تربیت صحیح آن‌ها است، اظهار کرد: تربیت به معنای رشد دادن با تکیه بر آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر وحدت میان حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها افزود: وحدت میان این نهادهای علمی به برکت انقلاب اسلامی به دست آمده از همین رو وظیفه سنگینی متوجه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم تربیت اسلامی دست اندرکاران تعامل حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: از آنجا که بیشترین تاثیر افراد بر هم بنا به اعمال و رفتار انسان است از همین رو باید این افراد از میان تحصیل‌کردگان و کسانی که تهذیب نفس دارند باشند.

وی با تاکید بر تربیت صحیح طلاب و مبلغان دین تصریح کرد: طلاب باید در همه ابعاد علمی و اخلاقی خود را تقویت کنند چرا که برای تبلیغ دین اگر طلاب هرگونه نقصی در اعمال خود داشته باشند ممکن است زحمات دیگران را هم هدر بدهند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به تضعیف شدن علوم انسانی اسلامی از سوی استعمارگران و غربی‌ها عنوان کرد: دشمنان با سلطه به مسلمانان مانع رشد علمی مسلمانان و ایرانی‌ها شدند از همین رو علوم انسانی ما به تدریج رنگ و بوی علوم غربی را به خود گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش باید با احیای ارزش‌های دینی، علوم انسانی اسلامی را تدوین و به جهانیان عرضه کند، گفت: از مهم‌ترین و تاثیرگذار‌ترین راه‌های تربیت دانش آموزان توجه به تاریخ گذشتگان است.