عمل به اصول و احکام الهی رمز سعادت انسان است

آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از افسران دانش آموخته دانشگاه امام حسین (ع) و اساتید و مربیان نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه دو نوع واجبات در دین اسلام وجود دارد اظهار کرد: واجبات اسلام به دو نوع عینی و کفایی تقسیم می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت الله نوری […]

hamedani-4آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از افسران دانش آموخته دانشگاه امام حسین (ع) و اساتید و مربیان نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه دو نوع واجبات در دین اسلام وجود دارد اظهار کرد: واجبات اسلام به دو نوع عینی و کفایی تقسیم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،آیت الله نوری همدانی افزود: واجبات عینی مانند نماز و روزه و واجبات کفایی که مربوط به اجتماع و جامعه مسلمانان می‌شود که واجبات کفایی سبب حفظ عزت و عظمت مسلمانان می‌شود و از این رو مسلمانان ملزم به رعایت و انجام آن‌ها هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره سعادت و سربلندی مسلمانان عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) اصولی را برای عزت و سربلندی انسان‌ها تبیین کرده است که اگر انسان‌ها براساس این اصول گام بردارند به طور قطع سعادت و سربلندی دنیا و آخرت نصیبشان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اصول تبین شده ایمان به خداوند است که در زندگی انسان نقش حیاتی و کار آمدی را ایفا می‌کند و پیامبران خدا و ائمه اطهار (ع) بر روی این اصل تاکید ویژه داشتند زیرا که با ایمان به خداوند معادو نبوت امامان بر انسان‌ها آشکار می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به نشانه شناخت خداوند در عالم هستی اظهار کرد: یکی از راه‌های شناخت خداوند جست‌و‌جو در طبیعت و عالم هستی است که اگر انسان‌ها با دقت و تدبر در این نشانه‌ها بنگرند به وجود خداوند پی می‌برند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ۷۵۰ آیه در قرآن کریم به بحث خدا‌شناسی اختصاص دارد و ضرورت بیان آن‌ها در این است که اگر انسان خداوند را بشناسد به آسانی در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی می‌تواتند مقاومت کند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها در اجتماع زندگی می‌کنند عنوان کرد: به دلیل آنکه انسان‌ها در اجتماع زندگی می‌کنند باید مسئولیت‌های که اجتماع بر عهده‌شان می‌گذارد را به درستی ایفا و آن‌ها را انجام دهند.

آیت الله نوری همدانی افزود: مردم ایران با توجه به وضعیت ایران در زمان رژیم طاغوتی با رهبری امام خمینی (ره) دست به مبارزه علیه رژیم ستمگر شاهنشاهی زدند و با لطف خداوند موفق به پیروزی شدند و پس از آنانم نیز جوانان برای پایداری و حفظ این نظام در تلاش هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فقر فرهنگی مردم در زمان رژیم طاغوتی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در زمانی که مردم دچار فقر فرهنگی بودند، آن‌ها را با خود همراه کرد که مردم با رهبری ایشان به مبارزه علیه ظلم و ستم حکومت طاغوتی برخاستند و با هوشیاری خود موفق به آزادی و نجات از دست رژیم شاهنشانی شده‌اند.