فتنه گران با نام امام به مبارزه با انقلاب برخاستند/ هیچ شبهه ای در اصالت نامه حضرت امام درباره منتظری وجود ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و عضو سابق دفتر حضرت امام(ره) در برنامه این هفته شناسنامه، ارتباط و آشنایی خود با حضرت امام را به دوران کودکی مرتبط دانست که منزل پدری وی محل رفت و آمد شخصیت ها و روحانیان بزرگ بود. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: بعد […]

rahimianحجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران و عضو سابق دفتر حضرت امام(ره) در برنامه این هفته شناسنامه، ارتباط و آشنایی خود با حضرت امام را به دوران کودکی مرتبط دانست که منزل پدری وی محل رفت و آمد شخصیت ها و روحانیان بزرگ بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: بعد از ارتحال مرحوم حضرت آیت الله العظمی بروجردی تمام خانواده ما به توصیه پدر مقلد حضرت امام شدند و تا لحظه ارتحال امام در خدمت ایشان بودیم و خداوند را به خاطر این عنایت سپاسگزار هستیم.
تولیت مسجد مقدس جمکران در پاسخ به سؤالی درباره مبارزات خود قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تأکید کرد: من در مدتی که در قم بودم بارها به خاطر شعار دادن و پخش اعلامیه و انتشار تصاویر امام مکرر دستگیر شدم و گاهی اوقات ماموران رژیم در مدرسه فیضیه از خود من سراغم را می گرفتند و تصور نمی کردند که یک پسر بچه این کار را انجام داده باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که در آن زمان هرگز تصور نمی کردیم طاغوت در این کشور سرنگون و نظام اسلامی شکل بگیرد، گفت: در آن زمان رژیم تمام عکاسی ها و چاپخانه های قم را کنترل کردند تا عکسی از امام چاپ نشود؛ من با کمک  یک شیوه خاص عکس حضرت امام را به وسیله استامپ بر در و دیوار شهر زدم در حالی که خفقان و جو امنیتی خاصی در شهر قم حاکم بود و حتی عکس حضرت امام را به کیوسک انتظامی که ماموران رژیم نیز در آنجا حضور داشتند زدم؛ بعد که این مساله لو رفت که کار من بوده است تحت تعقیب قرار گرفتم، ۱۵ روز در قم مخفی بودم و شبانه به تهران و بعد اصفهان فرار کردم و چند ماه در خانه نشستم و اشک می ریختم و بعد از این با رضایت پدر و مادر با مشکلات خاص به آبادان رفتم و از آنجا رهسپار نجف اشرف شدم.
وی در ادامه در خصوص علاقه خود به هنر خطاطی و کتیبه نویسی نیز خاطرنشان کرد: توفیقی حاصل شد که کتیبه های حرم حضرت امام حسین و کتیبه های کمربند اطراف حرم حضرت ابوالفضل و حرم حضرت زینب(س) را نوشتم و این مساله را نیز توفیقی بزرگ برای خود می دانم.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به ارتباط خود با حضرت امام و عضویت در دفتر ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اعلامیه های حضرت امام بلا استثنا خط خود حضرت امام بود اما برخی از اعلامیه ها و پیام ها بازنویسی آن با خط بنده و بیشتر با خط مرحوم رسولی محلاتی بوده است، اما یک کلمه کم و زیاد از متن اصلی نوشته شده توسط امام ندارد؛ نامه حضرت امام به گورباچف نیز اصل آن دست خط شخص امام است، نامه ایشان به وزیر کشور وقت درباره نهضت آزادی نیز دست خط خودشان بود و حتی ابراهیم یزدی به خاطر تشکیک در آن نامه محکوم شد.
همه جور افرادی در مجمع روحانیون مبارز هستند
وی با اشاره به عضویت خود در تشکل مجمع روحانیون مبارز و جدایی زودهنگام خود از این تشکل، گفت: دلایل مختلفی داشته است، برخی افراد از جمله خود ما هم مجمع را رها کردیم، فلسفه وجودی مجمع به این خاطر بود که تصور می شد باید گروهی شکل بگیرد که جدی تر از دیگران پیگیر نقطه نظرات امام باشند اما بعد از ارتحال ایشان احساس ما این بود که آن گونه که شایسته بود مسائل پیش نرفت؛ هرچند مجموعه اعضا در همان آغازین روزها برای بیعت با رهبر معظم انقلاب خدمت ایشان رسیدند.
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که مجمع روحانیان مبارز یک مجموعه یک دست نبوده و نیست، گفت: افرادی در این تشکل هستند که ملتزم به انقلاب، خط امام و ولایت هستند، از سویی دیگر افرادی نیز در این تشکل هستند که در متن فتنه ۸۸ نقش مخرب را ایفا کردند، اما به هر حال خروجی دست افرادی است که همسویی آنها با فتنه و ضد انقلاب روشن شده است.
برخی افراد از همان ابتدا اعتقادی به تفکر و اندیشه امام نداشتند
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در خصوص برخی مواضع زوایه دار با انقلاب و خط امام گفت: ما فکر می کنیم برخی افراد از ابتدا اعتقاد عمیق و راسخی نسبت به اساس تفکر حضرت امام و اسلام نابی که ایشان تبیین کردند نداشتند، برخی چه بسا به مرور زمان به دلایل مختلف و به دلیل همنشینی با عناصری همچون نهضت آزادی نتوانستند مرز خود را با جریان های معاند جدا کنند.
وی بیان کرد: الان در برخی روزنامه های زنجیره ای از آن چهره های پلیدی که اساس اسلام و انقلاب را نشانه گرفتند و باز هم مدعی خط امام هستند و متاسفانه افکار و اشخاص آنها را بزرگ می کنند.
وی اضافه کرد: من متحیرم کسی که روزی رنجنامه امام درباره آقای منتظری را منتشر می کند همان فرد مدافع سر سخت آقای منتظری می شود و درعین حال مدعی پیروی از خط امام و بیت امام است!
 هیچ شبهه ای در اصالت نامه حضرت امام درباره منتظری وجود ندارد
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به برخی تلاش های عده ای برای تشکیک در اصالت نامه حضرت امام خطاب به مرحوم آقای منتظری، گفت: اصلا شبهه ای در این نامه و اصالت آن وجود ندارد و خودشان هم می دانند.
عضو سابق دفتر حضرت امام اضافه کرد: افرادی خدمت حضرت امام رسیدند تا ایشان آن نامه را منتشر نکند، یکی از آن افراد خود مقام معظم رهبری بود که به ایشان التماس کردند که آن نامه منتشر نشود اما این اقایان بالاترین جفا را به ایشان کردند.
وی اضافه کرد: البته امام تمام تلاش خود را کرد تا کار به اینجا نرسد، خود ما تلاش کردیم به اصفهان رفتم و با آقای طاهری صحبت کردم، خدمت آقای منتظری هم رسیدیم اما فایده نداشت؛ حتی مرحوم آقای طاهری با آقای منتظری درگیری لفظی پیدا کرد و هیچ نتیجه ای نگرفتیم.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: آقایانی که آن زمان شاهد سرسختی آقای منتظری درباره امام را شاهد بودند، همین افراد دست بوس آقای منتظری شده اند، در حالی که ادعا می کردند یاران راستین حضرت امام هستند.
امام از ابتدا نهضت آزادی را قبول نداشت
وی درباره این که آیا نظر امام درباره نهضت آزادی از ابتدا این گونه بود، گفت: از ابتدا حضرت امام آنها را قبول نداشت، در سال ۴۳ نهضت آزادی درخواست ملاقات داشتند اما امام نپذیرفت.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان کرد: عملکرد آنها در مقام عمل وقتی که به عنوان دولت موقت انتخاب شدند امام فرمودند که داستان چه بوده است، واقعیت را بیان کردند که رضایت به این کار نداشتند و به نظر برخی در آن شرایط احترام گذاشتند.
وی افزود: امام در وسط کار عملکرد آنها را که مشاهده کرد بیشتر به عمق آنچه از ابتدا اعتقاد داشتند رسیدند، ایشان تیزبینی خاصی داشتند، درباره منافقان نیز این گونه بود.
نکاتی درباره ساده زیستی امام راحل
عضو سابق دفتر حضرت امام درباره تذکرات امام در خصوص سطح زندگی مسؤولان و پرهیز از اشرافی گری نیز گفت: در کلمات ایشان این مسائل وجود دارد، در زندگی خودشان نیز دقت های بسیاری داشتند و توصیه های خصوصی نیز به افراد بیان می کردند.
وی افزود: ایشان در استفاده از انرژی و وسایل زندگی حداکثر صرفه جویی را داشتند و کمترین هزینه را در زندگی خود داشتند و حتی از یک دمپایی به مدت هشت سال استفاده می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان کرد: ایشان به نذورات و هدایایی که خدمت شان می رسید نیز توجهی نداشتند، پول ها، نذورات و هدایای بسیاری از پیروان مذاهب مختلف به ایشان می رسید، اما زندگی امام سرسوزنی تغییر پیدا نکرد و وقتی از دنیا رفتند همه را در راه خدا انفاق کرده بودند و هیچ چیز از آنها به خانواده امام و وارثان نرسید.
وی افزود: حضرت امام درباره اموال یکی از نزدیکان سببی خود گزارشی دریافت کرده بود، امام تاکید کردند که ایشان گزارش اموال خود را به من بدهد، چند روز تاخیر شد ایشان تاکید کردند اگر سریع گزارش اموال خود را به من ندهی به تکلیف خود عمل خواهم کرد.
مسائل درونی بیت امام را باید از خودشان پرسید
وی درباره توصیه های حضرت امام درباره بیت خود، گفت: مسائل داخل بیت را باید از خود اعضای بیت سؤال کرد، اما ایشان در داخل بیت هم مراقبت های خاصی را داشتند، دختر ایشان خانم زهرا مصطفوی داستان های فراوانی را برای ما نقل کردند از مراقبت هایی که ایشان در زندگی داشتند.
عضو سابق دفتر حضرت امام گفت: ایشان زندگی ساده و در عین حال پاک و آراسته و بدون تجمل داشتند، خانم مصطفوی نقل می کرد که هیچ گاه در حضور حضرت امام وقتی بچه ها به سن تکلیف می رسیدند سفره ای مشترک بین محرم و نا محرم انداخته نمی شد.
وی افزود: حضرت امام درباره رعایت موازین شرعی و حفظ شؤون نیز توجه خاصی داشتند؛ ظاهرا دختر حضرت امام به یکی از کشورهای شرق آسیا دعوت شده بودند اما حضرت امام اجازه ندادند و مایل نبودند؛ همچنین یکی از اعضای بیت حضرت امام برای نمایندگی خبرگان در یکی از استان ها پیشنهاد شده بود اما حضرت امام گفتند من صلاح نمی دانم.
عنایت ویژه حضرت امام به رهبر معظم انقلاب
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در پاسخ به این سؤال مجری که آیا مواردی بود که حضرت امام درباره مسؤولان تراز اول اظهار نظر خاصی کرده باشند، گفت: من نسبت به رهبر معظم انقلاب چند مورد را شاهد بودم، ما همواره راس ساعت هشت صبح در دفتر حاضر بودیم، امام خلاصه اخبار ساعت هشت را گوش می کردند، همه ملاقات های حضرت امام بعد از کارهای روزانه دفتر بود جز در دو مورد که امام فرمودند جمع کنید آقایان معطل نشوند یکی درباره برخی از علما که وضعیت جسمانی و سنی خاصی داشتند. یکی هم برای شخص رهبر معظم انقلاب که فرمودند شما جمع کنید ایشان بیایند؛ ما آن موقع تعجب کردیم چراکه که برای صرف رییس جمهور یا رییس قوه نبود.
وی با نقل خاطره ای از زهرا مصطفوی گفت: ایشان نقل می کرد که بعد از عزل آقای منتظری خدمت امام رفتم و اظهار نگرانی کردم نسبت به آینده که اگر حادثه ای اتفاق افتاد چه می شود و تکلیف ما چیست و این نکته را مطرح کردیم که کسی را بعد از شما نداریم، امام با قاطعیت گفتند چرا داریم، همین آقای خامنه ای و ایشان گفتند من دلم خیلی قرص و محکم شد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان اضافه کرد: ایشان( خانم مصطفوی) گفتند وقتی عصر روز ارتحال امام خبر انتخاب حضرت آیت الله خامنه به عنوان رهبری را شنیدیم آنچنان خوشحال شدم که سنگینی غم ارتحال امام کم شد.
در حال حاضر رفت و آمدی به بیت امام ندارم و مشغول کارهای خودم هستم
مجری برنامه از حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان پرسید الان رابطه شما با بیت امام چگونه است و آیا همچنان رفت و آمد دارید؟ که وی در پاسخ گفت: خیر؛ من بعد از رحلت حاج احمد آقا رفت و امدی نداشتم و مشغول کار خودم هستم، تا وقتی ایشان بود ما ارادت خاصی داشتیم و ایشان هم لطف خاصی به ما داشتند.
مرحوم حاج احمد آقا همچون امام ساده زندگی کرد
وی درباره مرحوم حاج احمد آقا نیز گفت: ایشان اخلاص صمیمانه نسبت به رهبر معظم انقلاب داشتند و راه ایشان را بعد از ارتحال ادامه داد هم در مقام اظهار نظر و هم در مقام عمل و نسبت به تبعیت از ولایت فقیه نیز تاکیدات بسیار خاصی داشتند.
وی با بیان این که حاج احمد آقا مثل امام ساده زندگی کرد، ایشان سر سوزنی به مظاهر دنیا و وابستگی های دنیا آلوده نشد؛ ایشان به خانواده شهدا عنایت خاصی داشتند و حتی دوست داشتند نوکری آنها را انجام دهند.
فتنه گران با نام خط امام به مبارزه با انقلاب برخاستند
تولیت مسجد مقدس جمکران درباره فتنه سال ۸۸ نیز گفت: این فتنه یک مساله استثنایی بود، در فتنه جریان فتنه با نام امام در صحنه مبارزه با خط امام و خط مقدم راه ایشان(ولایت فقیه) وارد شد.
وی اضافه کرد: فتنه بنی صدر، فتنه خلق مسلمان، فتنه منافقین و دیگر فتنه های کوچک و بزرگ هر کدام یک وجه روشنی از تقابل با اصل نظام و امام را داشتند، در فتنه ۸۸ جریان فتنه دم از امام می زد و خود را مدافع خط ایشان می دانست، همین امر باعث فریب بسیاری از مردم شد، اما هدایت های رهبری و خطبه روشنگرانه ایشان و بصیرت مردم باعث خلق حماسه ۹دی شد.
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: رهبر معظم انقلاب تمام توان خود را بکار گرفتند که قضایا با این شکل جلو نرود، از جلسه ای که خود ایشان با اینها گذاشتند و از جلسه ای که با نمایندگان آقایان گذاشتند و همگان را به رعایت قانون دعوت کردند تا آقایان راه قانون را در پیش بگیرند.
از شورای نگهبان خواستیم حتی اگر لازم باشد صد درصد صندوق های رای بازشماری شود
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: حتی در هیات شش نفره ما از شورای نگهبان خواستیم که حتی اگر لازم شد صد درصد صندوق ها بازشماری شود، من خدمت آقای جنتی از گذشته ارادت داشته و دارم، اما اوج عدالت ایشان در این قضیه برای من ثابت شد، اما آقایان هرگز حاضر نشدند مشت خود را باز کنند.
وی بیان کرد: دلیل شان هم این بود که اگر مشت خود را باز می کردند چیزی نداشتند، آنها با ادعای واهی تقلب جلو آمدند و بعد گفتند تخلف گسترده بوده است، همین آقایان که ادعای قانون می کنند هنوز قبل از شمارش آرا خبرنگاران خارجی را دعوت و اعلام پیروزی کردند.
 چراغی که امام نشان دادند پیروی از ولایت فقیه است
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در پاسخ به سؤال دیگری درباره حرکت سیاسی برخی افراد و جریان ها برای توجیه عملکرد خود و منتسب کردن حرکت خود به امام، نیز گفت: چراغ راهی که امام نشان داد پیروی از ولایت فقیه بود و همه برای درستی و نادرستی مسیر و فعالیت های خود باید به این معیار توجه کنند.
وی نقش ولایت فقیه را در نظام اسلامی کلیدی و حیاتی عنوان و بیان کرد: حضرت امام در وصیت نامه خود تاکید کردند که فریب  نخورید، ملاک این است که زندگی ما و خط فکری ما چگونه است و آیا با اندیشه و تفکر امام مطابقت دارد یا نه؟
امکان ندارد مدعی پیروی خط امام باشیم و آمریکا و اسرائیل از ما تعریف کنند
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با تاکید بر این که اصول خط امام روشن است، ابراز داشت: امکان ندارد ما در خط امام باشیم و در عین حال آمریکا و اسرائیل از ما تعریف کنند، امکان ندارد در خط امام باشیم اما غرق در تجملات زندگی باشیم و با ولایت فقیه همسو نباشیم و کاری در جهت تضعیف نظام انجام دهیم.

وی اضافه کرد: مردم چشم شان باز است و روز به روز نیز چشم ها باز تر می شود و مردم همه چیز را درک می کنند.