فتنه گران دست از پا خطا کنند گوششان را می‌گیریم/ موسوی خوئینی‌ها: از همان اول به ولایت فقیه اعتقادی نداشتم

آیت‌الله روح الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران شامگاه جمعه سیزدهم دی ماه در همایش «أین عمار» که با هدف بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله مشیریه تهران برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسأله بصیرت و فتنه پرداخت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

gharahiآیت‌الله روح الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران شامگاه جمعه سیزدهم دی ماه در همایش «أین عمار» که با هدف بزرگداشت یوم‌الله نهم دی در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله مشیریه تهران برگزار شد، به تحلیل و بررسی مسأله بصیرت و فتنه پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی فتنه را در قرآن به‌معنای آزمایش دانست و ابراز داشت: به تعبیر پروردگار عالم، فتنه همیشگی است و در همه ازمنه به‌ویژه برای بندگان خدا به‌وجود می‌آید.

آیت‌الله قرهی آزمایش‌های حضرت ابراهیم(ع) از سوی خداوند را مورد اشاره قرارداد و بیان داشت: انبیاء عظام(ع) به امتحان‌های مختلف مبتلا می‌شوند، مگر می‌شود کسی ادعا کند که من مؤمن هستم و امتحان نمی‌شوم.

آنها که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند نطفه‌هایشان حرام و خراب بوده است

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران با اشاره به حدیثی که امیرمؤمنان از پیامبراکرم(ص) نقل می‌فرمایند مبنی بر این‌که « از فتنه نترسید زیرا منافقین شما را نابود می‌کنند»، اظهار داشت: از باب روایات و آیات می‌گویم آنها که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند، نطفه‌هایشان حرام و خراب بوده است.

وی بر مطالعه تاریخ پنجاه ساله انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: هرچه بیشتر این تاریخ را مطالعه کنید، بیشتر می‌فهمید و متوجه می‌شوید که سلاطین احمق، ایران را تکه تکه کردند اما در جنگ تحمیلی با این‌که همه دنیا مقابل ما بودند، یک وجب از خاک کشور را به دشمن ندادیم.

آیت‌الله قرهی با اشاره به این‌که بحرین مظلوم را در سال ۱۳۵۰ از دست دادیم، گفت: وقتی از هویدای ملعون در مصاحبه پرسیدند چرا اینطور شد، گفت بحرین دختر بود، عروسش کردیم.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران اظهار داشت: مسعود رجوی چقدر دختران را بیچاره کرد؛ غرق در شهوت بود، ازدواج‌های دسته جمعی و ایدئولوژیک درست کرده بود.

وی بیان داشت: ابتدای انقلاب، گروه‌هایی آمدند، جنگ‌‌های خیابانی به‌وجود آمد و منافقین ترور می‌کردند اما نگفتند فتنه؛ زیرا آن موقع به صراحت اعلام کردند که ما نیستیم و به نظام جمهوری اسلامی هم رأی ندادند اما در فتنه ۸۸ یک عده در مؤمنین نفوذ پیدا می‌کنند و اعلام می‌کنند که ما مؤمن به انقلابیم، حتی خود را جزو انقلاب و برخی مواقع از اصول انقلاب می‌دانند، به همین خاطر است که گرفتار می‌شوند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه گفت: موسوی خویینی‌ها، یکی از سران فتنه که اکنون در امنیت به‌سر می‌برد در صحبت‌هایش به صراحت گفت اصلا ولایت مطلقه فقیه را زمان امام خمینی(ره) قبول نداشتیم، اما می‌ترسیدیم و نمی‌توانستیم بگوییم.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر این‌که «هر شیء ذره‌ای دارد و در آن ذره، ذره‌ دیگری است که باید شکافته شود» ابراز داشت: به همراه علامه جعفری نزد دکتر حسابی رفتیم؛ وی گفت من به انیشتین گفتم که این روایت را داریم، او تعجب کرد.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: شخصی نزد امیرمؤمنان(ع) عرض کرد خدایا از فتنه به تو پناه می‌برم، ایشان فرمودند از مال و فرزندانت که فتنه‌اند پناه می‌بری؟ اینطور بگو خدایا پناه می‌برم به تو از فتنه‌هایی که مرا به گمراهی اندازد.

دلیل آقازاده بازی هوا و هوس است

استاد اخلاق با بیان این‌که علت‌ العلل گرفتاری‌های ما هوا و هوس است و آقازاده بازی به همین دلیل است، اظهار داشت: عده‌ای به‌خاطر آقازادگی‌ها در فتنه افتادند، بزن در دهان بچه‌ات اگر از دین کناره گرفت، برای من و تو دین مهم است.

وی ابراز داشت: امیرمؤمنان(ع) فرمودند می‌دانی چرا فتنه به‌وجود می‌آید؟ آغاز فتنه‌ها پیروی از هواهای نفسانی است.

هرکس ولو لحظه‌ای تصور کند کسی شده است، همان لحظه، لحظه سقوط اوست

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران با تأکید بر این‌که هرکس ولو لحظه‌ای تصور کند کسی شده است، همان لحظه، لحظه سقوط اوست، گفت: به آیت‌الله بهجت عرض کردم من این جمله را روزها تکرار می‌کنم، تأمل کردند، فرمودند یک بار دیگر بگویید، خیلی عالی است، باید تکرار کنید.

استاد اخلاق ابراز داشت: آیت‌الله بهاءالدینی می‌گفتند آنها که پس از بیست سال سقوط می‌کنند، اکنون سقوط نکردند، همان بیست سال پیش سقوط کردند اکنون صدایش درآمده است.

آیت‌الله قرهی با تأکید بر این‌که ۹ دی بصیرت را نشان داد، تصریح کرد: اگر حضور شما و دعاهای امام زمان(عج) نبود و آنها پیروز می‌شدند لکن تا شما مردم مؤمن هستید، آنها پیروز نمی‌شدند و هیچ موقع هم نمی‌شوند، اگر آنها پیروز  می شدند حتی یک مسجد باقی نمی‌گذاشتند، می‌گفتند اسم‌ها هم نباید اسلامی باشد، البته این تخیل است، اینها تخیلات‌ قوی دارند، فیلم‌هایی دیدم که نمی‌توانم بیان کنم، گریه می‌کردم گفتم جمعش کنید، بی شرم‌ها، بی حیاها، کثیف‌ها و بی‌همه چیزها به پرچم اباعبدالله(ع) ادرار می‌کردند.

وی گفت: آتاتورک در ترکیه خط فارسی را به لاتین تغییر داد، در آنجا یک فرد روحانی با عمامه اجازه ندارد تردد کند، کنار محراب یک کرواتی کت شلواری می‌آید و به‌عنوان امام جماعت می‌ایستد.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران تأکید کرد: فتنه ۸۸ شوخی نبود، زوایایی داشت که یک مقدارش را در کشوری مانند شوروی سابق اجرا کردند، آن جمهوری بزرگ تکه تکه شد، فتنه گران اینچنین قصدی داشتند، حمله به عزای حسینی حماقت فتنه‌گران بود.

مؤسس اصلی نظام جمهوری اسلامی امام زمان است

آیت‌الله قرهی ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی، نظام امام زمان(عج) است، اشتباه است بگوییم مؤسس این نظام امام العارفین، امام خمینی(ره) بودند، ایشان نائب امام زمان(عج) بودند و مؤسس اصلی این نظام خودِ امام زمان(عج) است، ما هیچ موقع دولت مهدوی نخواهیم داشت، این در زمان حضرت حجت(عج) است، اما نظام مهدوی داریم.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به آیات یازدهم و دوازدهم از سوره مبارکه بقره مبنی بر این‌که «وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ»« أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَـکِن لاَّ یَشْعُرُونَ » گفت: اصلاح طلبان در سال‌های ۷۸ و ۸۸ فساد کردند، آنها که می‌گویند اصلاح طلب هستیم، قرآن می‌فرماید اینها شعور ندارند، قرآن برای همیشه و همه ازمنه است، می‌گویند اصلاح طلب هستیم، خدا می‌گوید اینها مفسد فی الارض هستند، نشان دادند که فساد کردند.

آیت‌الله قرهی ادامه داد: چرا اصلاح طلبان آن موقع که عده‌ای شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند، چیزی نگفتند؟ اینها مفسد هستند و ادعای اصلاح طلبی دارند.

وی با تأکید بر این‌که آنها که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران را سردادند، کسانی هستند که اگر آن زمان بودند، بحرین را عروس می‌کردند، تصریح کرد: آنها که در جبهه ایستادند و به امام(ع) لبیک گفتند، جان‎‌شان را فدای ایران کردند نه اینها که عیاشی گری می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب از ناحیه خدا انتخاب شدند

استاد اخلاق گفت: رهبر معظم انقلاب را مجلس خبرگان رهبری انتخاب نکرده است بلکه از ناحیه خدا انتخاب شدند، این انقلاب صاحب دارد، امام خمینی(ره) بارها در صحیفه‌شان بیان کرده‌اند که صاحب این نظام شخص دیگری است، نمونه‌ بارزش بیست و یکم بهمن بود که حکومت نظامی اعلام کردند اما امام خمینی(ره) فرمودند مردم باید بیرون بریزند، آقای طالقانی به امام(ره) زنگ زد، امام(ره) دیدند مجبورند که بگویند؛ فرمودند آقای طالقانی اگر دستور باشد چی؟ معلوم شد خوب کاری کردند زیرا افشا شد که آن موقع تهران حدود یک میلیون و پنجاه هزار نفر جمعیت داشت، گفته بودند پانصد هزار نفر هم از بین رفت، برود اما مردم به موقع آمدند و خنثی شد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به آیه چهاردهم از سوره مبارکه بقره مبنی بر این‌که «واذا لقو الذین امنوا قالوا امنا و اذا خلوا الى شیاطینهم قالوا انا معکم انما معکم انما نحن مستهزؤون»، گفت: آقای خاتمی جُک ترکی تعریف کرد تا مسخره کند و احمق اختلاف بیندازد بین فارس و ترک، انسان‌های پلیدی هستند.

آخرتت را برای دنیای هیچ کس نفروش

استاد اخلاق ابراز داشت:هرکه هستی هرچه هستی این توصیه را جدی بگیر، «آخرتت را برای دنیای هیچ کس نفروش».

آیت‌الله قرهی تصریح کرد: بنده یقین دارم که این سید عظیم  الشأن، امام‌ المسلمین(حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) نائب امام زمان(عج) است و هرکس دست از ایشان بکشد، دست از امام زمان(عج) کشیده است.

وی با اشاره به این‌که فتنه گران مهدور الدم بودند اما امام المسلمین با درایت، رأفت اسلامی به خرج دادند، افزود: رأفت اسلامی آنقدر زیاد بود که آقای حسینیان نماینده مجلس به من می‌گفت خدمت رهبر معظم انقلاب رفتم و عرض کردم می‌فرمایید «أین عمار»، یک بار هم بفرمایید «أین مالک». فرمودند نه همان «أین عمار» گفتم شاید آقا خیلی چیزها را نمی‌دانند به ایشان عرض کردم، چیزهایی فرمودند دیدم ایشان چقدر صبور هستند.

متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران تأکید کرد: اگر فتنه‌گران از این به بعد فتنه کنند، رأفت اسلامی حد و اندازه دارد، گوششان را بدجوری می‌گیریم.