فردی که دلش برای ریاست جمهوری لک می زند اصلح نیست/ برخی از هشت سال قبل فعالیت های خود را شروع کرده اند

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مبلغان انقلاب اسلامی حامیان سعید جلیلی که عصر شنبه در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی درباره دلایل کناره گیری لنکرانی ابراز کرد: آقای لنکرانی زودتر انصراف داد و دلیل انصراف […]

slider-aghtehrani2حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی مبلغان انقلاب اسلامی حامیان سعید جلیلی که عصر شنبه در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی درباره دلایل کناره گیری لنکرانی ابراز کرد: آقای لنکرانی زودتر انصراف داد و دلیل انصراف آن فشارهای زیادی بود که به ایشان از جنبه‌های مختلف وارد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در باره سؤال دیگری درباره این‌که  چرا شما کاندیدایی که هشت سال پیش ستاد‌های انتخاباتی را زده است، رد می‌کنید؟ اظهار کرد: ایشان کارهاش درست نیست، در ولایت‌مداری اش تردید داریم، همچنین در داستان فتنه باید دید در کجا قرار داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا جلیلی ورود به انتخابات در جبهه پایداری را قبول نکرد؟ اظهار کرد: آقای جلیلی به دلیل برخی مسائل گفتند من فعلا به جمع‌بندی نرسیده‌ام و این مورد قضیه‌ای شخصی بود و در این مسأله آزاد بودند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی در پاسخ به این پرسش که موضع آقای جلیلی نسبت به فتنه و انحراف چیست؟ ابراز کرد: موضع ایشان در برابر فتنه معلوم است، حتی اگر ما به عنوان جبهه پایداری هم بخواهیم به هر دلیلی بگوییم در فتنه ساکت بودیم، برخی می‌گویند شما در انحراف ساکت بوده‌اید.

جلیلی اصلح است

وی ادامه داد: اکنون آقای جلیلی به عنوان وظیفه آمده است و احساس کرده اگر آقای لنکرانی به هر دلیلی در صحنه حضور نیافت، حزب‌اللهی‌ها فردی را داشته باشند که از او حمایت کنند، آقای جلیلی فرد وظیفه‌مدار و وظیفه‌گرایی است و این بسیار حسن است، ما آن کاری که می‌توانستیم بکنیم انجام دادیم و با ایشان جلسات مختلف برنامه‌های خودمان را ارائه کردیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که آیت‌الله مصباح نیز گفتند که آقای جلیلی اصلح است، ادامه داد: آقای جلیلی را کسی نمی‌شناسد، ایشان تبلیغات زیاد نکرده است و مردم ایشان را نمی‌دانند، باید برای ایشان تبلیغ کرد تا مردم اصلح را بشناسند.

وی با بیان این‌که شرکت در انتخابات هم طریقیت و هم موضوعیت دارد، ابراز کرد: هر یک نفر که رأی خود را در صندوق بیندازد، تیری به چشم آمریکا است، در دوره گذشته پس از شرکت بالای مردم در انتخابات اوباما یک نامه متواضعانه و شکست خورده در برابر یک انسان مقتدر به رهبر معظم انقلاب می‌نویسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان فعالیت‌های جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: در انتخابات مجلس احساس کردیم که یک گروه انحرافی به اشکال مختلف در انتخابات می‌آیند و یک عده هم به نام اصول‌گرا می‌آیند، وجود جبهه پایداری به این دلیل بود که اصول‌گراهای صحیح شناخته شوند، تا کسانی که در ولایت‌مداری ثبات ندارند، وارد عرصه نشوند و در انتخابات مجلس موفق بودیم.

وی با اشاره به این‌که در انتخابات مجلس مردم به جبهه پایداری اعتماد کردند و این اعتماد مدیون حضور آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت بود، ابراز کرد: کار اصلی ما انتخابات نیست، بلکه تلاش در جهت ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است که با سیاست آمیخته است.

جبهه پایداری به دنبال شناخت اصلح بود

دبیر کل جبهه پایداری به فعالیت‌های این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ما معمولا در انتخابات ناچار به اکل میته هستیم، یعنی به موقع کاری را که باید انجام بدهیم، انجام نمی‌دهیم و این کار نیازمند آمادگی پیش از انتخابات است.

وی ادامه داد: ما برای انتخابات مجلس به حجت‌الاسلام پناهیان نامه نوشتیم و این که افراد را پیش از انتخابات، انتخاب کردیم و افراد را دعوت کردیم و این کار بهتر از این است که در هنگام انتخابات به مضیقه دچار شویم.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که در انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ نفر شورای مرکزی جبهه پایداری را که احتمال شرکت در انتخابات داشت، شناسایی کرد، ابراز کرد: جبهه پایداری به دنبال شناخت اصلح بود، هر کس اصلح نیست، آن کس که دلش لک می‌زند و از هشت سال پیش مستمر دارد فعالیت می‌کند و فعالیت‌های خود را متوقف نکرده اصلح نیست.

وی اظهار کرد: برخی‌ از نامزدها سایت‌های مختلف راه انداخته‌اند و پول‌های کلان خرج می‌کند و حتی منِ روحانی را حاضر به خریدن هستند و تنها کارش این است که مخالف را بزنند تا بتوانند به اهداف خود دست بیابند.

وی ادامه داد: فرایند شناخت اصلح برای ریاست جمهوری در جبهه پایداری شکل گرفت و در نهایت ۵ نفر به عنوان صالح دیده شد، که جناب باقری، میرکاظمی، جلیلی، لنکرانی و فتاح بودند.

به دلیل بی‌اعتمادی برخی‌ها لنکرانی کنار رفت

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که آقای جلیلی گفت که من هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام، ابراز کرد: آقای لنکرانی قبول کرد که در صحنه بیاید، ما خدمت آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خوشوقت رفتیم، آقای مصباح گفتند که اکثریت آرا کافی نیست بلکه باید به اجماع برسید.

وی ادامه داد: ما هم امضا کردیم و نوشتیم و گفتیم که آقای لنکرانی اصلح است و به آقای مصباح دادیم و خود ایشان هم فرمودند که من آقای لنکرانی را اصلح می‌دانم، اما همه اعتماد به ما نداشتند، اگر داشتند لنکرانی کنار نمی‌رفت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی درباره به هم زدن برنامه لنکرانی کار کردند و وقتی به هم خورد الان به دنبال به هم زدن برنامه جلیلی هستند، اولین کاری که بعد از رفتن لنکرانی داشتیم این بود که سکوت کردیم.

وی با بیان این‌که رهبر انقلاب الگویی به ما دادند و گفتند، باید همه خوبی‌های گذشته را داشته باشد و عیب‌های قبلی را نداشته باشد، ادامه داد: یک هفته قبل از انصراف آقای لنکرانی ، از اساتید قم و دانشگاه و وزرای سابق دعوت شد که در هر رشته‌ای بنشینند و یک چیز خوبی دربیاید.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که خود آقای لنکرانی در آن جلسه گفت که ما به دنبال آن هستیم که رشد و نمو اسلام را ببینیم، ادامه داد: بعد از این‌که آقای لنکرانی کنار رفتند، آقای جلیلی ماند، برخی دوستان ابهاماتی درباره آقای جلیلی داشتند، سؤالاتی آماده شدند و در جلسه‌ای پنج‌ نفره شرکت کردند و بعد از توافق با آقای جلیلی خدمت آیت‌الله مصباح گفته شد که آقای جلیلی اصلح است.

ما به دنبال شور انتخاباتی حلال و صحیح هستیم

دبیر کل جبهه پایداری با بیان این‌که بعد از فتنه ۸۸ برخورد اوباما با نظام اسلامی مانند یک آدم قوی و زورگو بود، گفت: فتنه تأثیر رأی‌های بالا را از بین برد، ورود در انتخابات جزو واجبات و واجب عینی است و نباید آن را کم گرفت.

وی با بیان این‌که مبلغان باید شور انتخاباتی را در مردم ایجاد کنند، ادامه داد: ما به دنبال شور انتخاباتی حلال و صحیح هستیم و این ممکن است و باید دانست که حضور مردم در انتخابات تأثیر بسیاری خوبی خواهد داشت که زمانی که نامه‌ای توسط مجلس در حمایت از فضای هسته‌ای شکل گرفت، تأثیر آن در مذاکرات مشهود بود.

وی با توصیه به غنیمت‌شردن فرصت‌های به وجود آمده در انتخابات، افزود: طلاب قبل از هر چیز تلاش کنند، گفتمان جمهوری اسلامی و نظام اسلامی را راه بیندازند و از این فرصت‌های به وجود آمده در بصیرت‌دهی مردم استفاده کنند.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که در نهایت یک کاندیدا رأی می‌آورد، اظهار کرد: اما آن‌ چیزی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، این است که پیش از این یک طلبه باید هزینه بسیاری می‌کرد تا فردی به سخنان او گوش دهد، طلبه و مبلغ باید از فرصت انتخابات در بیداری مردم و بصیرت‌دهی استفاده کند.