قتل عام شیعیان در راهپیمایی روز قدس در نیجریه/ ۲۵ نفر از جمله سه فرزند رهبر شیعیان نیجریه به شهادت رسیدند

پرس تی‌وی گزارش داد، در جریان تظاهرات مردم نیجریه به مناسبت روز قدس ۲۵ نفر از جمله فرزندان رهبر جنبش اسلامی این کشور به شهادت رسیدند. این حادثه روز جمعه (۳ مرداد) زمانی رخ داد که مردم نیجریه برای محکوم کردن حملات خونین رژیم اسرائیل به نوار غزه به خیابان‌ها آمدند. پیکر یکی از شهدا […]

پرس تی‌وی گزارش داد، در جریان تظاهرات مردم نیجریه به مناسبت روز قدس ۲۵ نفر از جمله فرزندان رهبر جنبش اسلامی این کشور به شهادت رسیدند.
این حادثه روز جمعه (۳ مرداد) زمانی رخ داد که مردم نیجریه برای محکوم کردن حملات خونین رژیم اسرائیل به نوار غزه به خیابان‌ها آمدند.
پیکر یکی از شهدا که بر زمین مانده است
در این تظاهرات که در شهر زاریا واقع در ایالت کادونا برگزارگردید نظامیان دولتی ضمن حمله به تظاهرکنندگان ۲۵ نفر را شهید و ۱۲ تن دیگر را بازداشت کردند.
نام سید محمود ابراهیم زکزکی فرزند ۱۸ ساله‌ی شیخ ابراهیم زکزکی، رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه نیز در میان شهدا دیده می‌شد؛ گفتنی است شیخ ابراهیم زکزکی خود برای برگزاری این تظاهرات فراخوان داده بود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که یکی دیگر از فرزندان زکزکی مجروح و دو تن دیگر دستگیر شدند.
بر پایه گزارش‌ها، نظامیان دولتی تمامی بازداشت شدگان، که دوتن دیگر از فرزندان زکزکی در بین آنها بودند، را به شهادت رسانده و اجساد آنها را به بیمارستان آموزشی دانشگاه «احمدو بلو» تحویل دادند. در نتیجه در جریان این درگیری ها، سه تن از فرزندان شیخ ابراهیم زکزکی شهید و یک نفر دیگر مجروح شده‌اند.
در این بین نیروهای دولتی روز شنبه با حمله به یک مسجد در نیجریه سه نفر را به شهادت رساندند.
گفتنی است مردم سراسر جهان دیروز با برگزاری تظاهراتِ روز قدس حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام و همچنین جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم بیگناه غزه را محکوم کردند. بر پایه آمار موجود از آغاز حملات رژیم اسرائیل در تاریخ ۸ جولای حدود ۹۰۰ فلسطینی کشته و بیش از ۶۰۰۰ نفر مجروح شده‌اند