قطعنامه پارلمان اروپا نتیجه نرمش منفعلانه مسؤولان بود/ غرب با پرونده سیاهش می خواهد به ایران درس حقوق بشر بدهد

حضرت آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در سال جدید که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با استناد به آیات و روایاتی مسؤولیت علما را ادامه رسالت انبیا و اولیای الهی دانست و تاکید کرد: علما مرزبانان دین به شمار می آیند و مسؤولیت سنگینی را به عهده […]

hamedani-6حضرت آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در سال جدید که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ با استناد به آیات و روایاتی مسؤولیت علما را ادامه رسالت انبیا و اولیای الهی دانست و تاکید کرد: علما مرزبانان دین به شمار می آیند و مسؤولیت سنگینی را به عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی در ادامه با تاکید بر این که تاثیر و سلطه پذیری در برابر استکبار گناه کبیره است،‌ شناساندن حیله های مستکبران را وظیفه نخبگان و علما دانست.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: مستکبران می خواهند مسلمانان همیشه در موضع ضعف و عقب مانده باشند و نتوانند هویت و اصالت خود را بازیابی کنند؛ از این رو آگاهی نسبت به نقشه های استکبار جهانی یک اصل و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی بیان کرد: آموزه های قرآنی تصریح می کند که اگر مستکبران قدرت پیدا کنند به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند و اگر هم در ظاهر لبخند می زنند در دل نسبت به اسلام و مسلمانان کینه دارند.

 

برخورد منفعلانه برخی مسؤولان غربی ها را گستاخ کرده است

این مرجع تقلید در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران،‌ این اقدام را نتیجه نرمش منفعلانه برخی مسؤولان کشور دانست و گفت: متاسفانه برخی به گونه ای رفتار کردند که انگار ما از برخورد و اقتدار در برابر غرب پشیمان شده ایم و همین باعث شد که آنها فکر کنند ایران،‌ ایران سابق نیست و می توانند اهداف و برنامه های خود را عملی کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بی اساس خواندن محتوای این قطعنامه، یادآورشدند: آنها با بهانه قرار دادن اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می کنند و تصریح دارند که باید همجنس بازی در ایران قانونی شود.

وی بیان کرد: اروپایی ها حتی انتخابات مربوط به ریاست جمهوری آقای روحانی را زیر سؤال برده اند. اینها که پرونده شان سیاه و برای همه روشن است این گونه گستاخ شده و جرات پیدا کرده اند و ایران را متهم می کنند.

وی حمله به عراق، لشکرکشی به افغانستان،‌ حمله هواپیماهای بدون سرنشین و کشتار بیگناهان در پاکستان، ‌تشکیل زندان ابوغریب و گوانتاناما و حمایت های مالی و تجهیزاتی از تروریست های سوری را نمونه ای از جنایات بیشمار آمریکا و غرب دانست و تاکید کرد: ایجاد اسرائیل غده سرطانی در قلب سرزمین های اسلامی و حمایت همه جانبه از این رژیم که جنایات های بیشمار و وحشتناکی در کارنامه دارد، تنها بخشی از پرونده سیاه غرب است که می بایست از سوی مسؤولان ما به آنها گوشزد شود.

وی سرکوب اعتراضات در اروپا را محکوم کرد و گفت: اینها با این کارنامه می خواهند به ما درس حقوق بشر بدهند در حالی که باید از این عملکرد خجالت بکشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که حوزه و علما در قبال این گونه گستاخی ها ساکت نیستند،‌ تصریح کرد: فرهنگ و مساله جهادی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند تنها مربوط به داخل کشور نیست.

وی بیان کرد: در برابر دشمنان نباید حالت تدافعی داشته باشیم بلکه باید حالت تهاجمی داشته باشیم و با غربی ها از موضع طلبکارانه برخورد کنیم نه از موضع ضعف.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مسؤولان کشور ما باید از غرب و آمریکا این مساله را مطالبه کنند که به چه دلیل و با کدام مجوز از گروه های تروریستی حمایت و تظاهرات مسالمت آمیز مخالفان و معترضان را در کشورهای اروپایی سرکوب می کنند.