ماجرای مجادله آیت‌الله مصباح یزدی با هاشمی رفسنجانی

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه‌ شب در مسجد مدرسه علمیه معصومیه گفت: در راه امام علی(ع) بحث مقبولیت مطرح نبود، علی(ع) را هیچ‌کس جز حضرت زهرا(س) قبول نداشت، او اصلح بود، ایشان تمام شرایط ولایت را داشت. بنابراین باید دنبال اصلح بود. وی افزود: جبهه پایداری پس […]

slider-aghtehraniحجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق حوزه علمیه و رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یکشنبه‌ شب در مسجد مدرسه علمیه معصومیه گفت: در راه امام علی(ع) بحث مقبولیت مطرح نبود، علی(ع) را هیچ‌کس جز حضرت زهرا(س) قبول نداشت، او اصلح بود، ایشان تمام شرایط ولایت را داشت. بنابراین باید دنبال اصلح بود.

وی افزود: جبهه پایداری پس از تلاش‌های بسیار به این نتیجه رسید که آقای لنکرانی اصلح است و باید در این راه مقاوم بود و با توجه به ثبت نام دیگر کاندیداها نباید از راه خود برگشت و مواضع خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما کسی را می‌خواهیم که بدی‌های دولت قبلی را نداشته باشد و خوبی‌ها وی را داشته باشد و جبهه پایداری تلاش بسیاری کرد که به آقای لنکرانی برسد.

وی گفت: در انتخاب افراد برای پست‌های مختلف یا قضایای شخصی هیچ‌گاه بحث مقبول مطرح نشده است و باید همواره به دنبال اصلح بود، خداوند نیز در قرآن مقبولیت را تأیید نکرده است زیرا می‌فرماید بیشتر مردم نمی‌دانند و نمی‌فهمند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماجرای بحثی که پیش از انقلاب میان آقای هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله مصباح رخ داده بود بیان کرد: در این بحث و جدل آقای هاشمی رفسنجانی اعتقاد به این داشت که باید اعضای مجاهدین را حمایت کرد زیرا آنان انقلابی هستند. اما آیت‌الله مصباح از همان ابتدا گفتند که اعضای مجاهدین نوعی التقاط فکری دارند و التقاط سرآغاز انحراف است،‌ آقای هاشمی برای گرفتن نظر امام(ره) به نجف می‌روند، اما پیش از آن‌که به نجف برسند، مجاهدین واقعه‌ای تلخ را در ایران رقم می‌زنند و در واقع خط آنان مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی اظهار کرد: آیت‌الله مصباح التقاط را خوب می‌فهمد، ممکن است ما انسان‌های خوبی باشیم اما معنای التقاط را درست نمی‌فهمیم، آیت‌الله مصباح التقاط را در جایگاه خود می‌فهمند و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب ایشان را فردی بصیر می‌نامند.