مجلس قانون مبارزه با منکر جهانی را ارائه دهد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی که سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: انبیای الهی به دنبال بستر سازی برای تکامل عبادت بوده و زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم می‌کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری […]

mirbagheri-6حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم در مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی که سه شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: انبیای الهی به دنبال بستر سازی برای تکامل عبادت بوده و زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ وی طاغوت‌ها را طول تاریخ در مقابل حرکت انبیای الهی ذکر کرد و ابراز داشت: یکی از اقدامات طاغوت اقامه منکر و ترویج اخلاق مادی بود.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان این‌که ساختارهای اجتماعی دنیاعلیه معروف هستند، اظهار کرد: در چنین شرایطی امر به معروف مشکل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به وضعیت حجاب در زمان قبل از انقلاب، خاطرنشان کرد:‌ در آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که فرهنگ حجاب تحقیر و بی عفتی ارزش شده بود.

وی نقطه اوج تحقق باطل را شکل گیری جریان روشنفکری در غرب دانست و افزود: در هیچ دوره‌ای در غرب به اندازه دوره روشنگری دین تحقیر و معروف منکر نشده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: دنیای غرب امروز به گونه‌ای به گونه‌ای است که بی عفتی و فحشا به راحتی در آن انجام می‌شود اما برای حق فضا نا امن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان این‌که امروز کسی در غرب جرأت ندارد علیه همجنس گرایی سخن بگوید، افزود: چون همجنس گرایی در ترکیه به صورت قانون در نیامده است از پذیرش این کشور در اتحادیه اروپا خود داری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که امروز دنیا شاهد تبعیض و کشتار مردم بیگناه است، ابراز کرد: در هیچ زمانی به این اندازه از تروریسم حمایت نشده است؛‌ امروز افرادی بیگناهی به طور وحشیانه کشته می‌شوند و کسی چیزی نمی‌گوید اما اگر کسی در فتنه‌ای کشته شود رسانه‌های غربی به آن می‌پردازند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بر ضرورت مقابله با نظام مادی و مدرنیته تأکید کرد و گفت:‌ باید در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در دل این تفکرات نفوذ کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری بیان کرد:‌ زمانی که معروف به منکر تبدیل شود کسانی که در مقابل منکرات امر به معروف می‌کنند مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرند.

وی دفاع از جبهه اسلام را امری لازم خواند و افزود: اگر در عرصه بیرونی صیانت لازم را داشته باشیم در عرصه داخلی نیز می‌توانیم برنامه ریزی کرده و ساختارهای قانونی لازم را فراهم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری تأکید کرد:‌ از مجلس انتظار داریم طرح متناسب با منکر جهانی، جریان تحجر، سکولاریسم و تکفیر را قانون گذاری کرده تا زمینه را برای معروف و جلوگیری از ارتکاب منکر فراهم کنیم.

وی انقلاب اسلامی را تنها معروف به وقوع پیوسته دانست و گفت: ایران اسلامی فضا را برای اخلاق مادی ناامن کرده است.