مدعیان خط امام منهای ولایت فقیه منحرف اند/ مرزبندی شفاف با دشمن شاخصه مهم خط امام است

آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به بیان شاخصه‌های خط امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: این شاخصه‌ها را باید در زبان، بیان، قلم و سیره رهبر معظم انقلاب جست‌وجو کنیم؛ در زمان ما ایشان بهترین شخصی است که تبلور خط امام(ره) بوده و به نحو احسن اهداف آن را پیش […]

kaabi2آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  به بیان شاخصه‌های خط امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: این شاخصه‌ها را باید در زبان، بیان، قلم و سیره رهبر معظم انقلاب جست‌وجو کنیم؛ در زمان ما ایشان بهترین شخصی است که تبلور خط امام(ره) بوده و به نحو احسن اهداف آن را پیش برده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که برای دنبال کردن شاخصه‌های خط امام(ره) باید به ولی فقیه رجوع کنیم، گفت: هرکس خط امام(ره) را از غیر ولی فقیه بگیرد دچار انحراف می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یکی از ویژگی‌های خط امام(ره) را تأکید بر فقه محوری دانست و افزود: همچنین امام(ره) بر جایگاه محوری ولایت فقیه تأکید داشتند.

آیت الله کعبی مرزبندی شفاف میان دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی را یکی دیگر از شاخصه‌های این راه عنوان کرد و گفت: امام دشمن شناسی را بسیار ضروری می دانست و می فرمود آمریکا شیطان بزرگ است؛ از سوی دیگر تأکید ویژه‌ای بر آزادی قدس و فلسطین و مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی داشت.

وی عدالت محوری و توجه به اجرای عدالت را از ویژگی‌های امام خمینی(ره) برشمرد و ابراز داشت: بر اساس اندیشه‌های ایشان حکومت بر پایه دو عنصر امانت و عدالت باید اداره شود؛ توجه به محرومان و مستضعفان سیره امام(ره) بود و آنان را ولی نعمت می دانست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امام(ره) وحدت حول محور ولایت را همواره مورد توجه قرار می داد، گفت: پیروان واقعی خط امام(ره) باید از تفرقه و دو دستگی پرهیز کنند.

آیت الله کعبی با اشاره به این که مسؤولان کشور از منظر امام(ره) خدمتگزاران ملت هستند، بیان داشت: پست، مقام و منصب فی نفسه اعتباری ندارد و به همان اندازه که شخص بتواند به دین و مملکت خدمت کند، اعتبار دارد.

وی در پایان در توصیف شخصیت امام خمینی(ره) به جمله معروف رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: همان گونه که ایشان در مراسم چهلم امام(ره) فرمودند خمینی(ره) یک حقیقت زنده و جاوید است که انقلاب ما بدون نام ایشان در هیج جای دنیا شناخته شده نیست.