مردانی که نگاه برتری‌جویانه به زنان دارند حتما حضرت زهرا را نشناخته‌اند

آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در درس اخلاق خود در حوزه علمیه خواهران الزهرای زنجان با اشاره به این‌که علم و تقوا که هر دو مکمل هم هستند، اظهار داشت: امام راحل علم را عدد می دانست و تقوا را علامت؛ یک آدم ساده اندیش اگر علمش زیاد باشد؛ […]

haeri-1آیت الله محی الدین حائری شیرازی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در درس اخلاق خود در حوزه علمیه خواهران الزهرای زنجان با اشاره به این‌که علم و تقوا که هر دو مکمل هم هستند، اظهار داشت: امام راحل علم را عدد می دانست و تقوا را علامت؛ یک آدم ساده اندیش اگر علمش زیاد باشد؛ اما فاقد تقوا باشد، ضررش به اسلام زیاد است؛ چون مردم فکر می کنند با تقوا است، چون علم دارد حرف‌هایش را گوش می کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان کینه و حقه شیطان نسبت به انسان افزود: شیطان در کمین همین علامت‌ها است و می داند که علم بدون این علامت به ضرر طرف است تا به نفعش، می‌خواهد این علامت مثبت عمل انسان را تبدیل به منفی کند.

امام جمعه سابق شیراز با بیان ضرورت های درس خواندن برای طلاب تصریح کرد: شیطان دشمن علامت درس خواندن است؛ اگر علمتان به خاطر دنیا باشد شیطان با شما کاری ندارد ولی اگر به خاطر آخرت باشد، شیطان سعی می کند شما را سست کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که بصیرت یک نیاز مبرم برای زندگی انسان است، خاطرنشان کرد : بصیرت هم یکی از ضرورت های لازم برای یک عالم است، مانند برخی یاران علی(ع) که بدون بصیرت بودند و بالاترین ضربه را به حضرت زدند، نباشید، پس اگر عاشق اهل بیت(ع) هستید، سعی کنید بصیرت داشته باشید.

نماینده مردم شیراز در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان ضرورت‌های خودسازی گفت: برای خودتان هم کار کنید، یعنی اول خودتان را نجات دهید بعد به فکر نجات دیگران باشید، خودتان برای خودتان، مهم تر از دیگران هستید.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که دشمن انسان نفس او است، افزود: انسان یک دشمن دارد و آن هم نفس او است و یک دوست هم دارد که خدای او است؛ در پیشگاه خداوند هم زن و مرد تفاوتی ندارد، هر کدام که عملش خوب باشد، پیش خدا عزیزتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که می‌گوید مردان خوب هستند و برتر از زنان، حتما فاطمه زهرا(س) را نشناخته است که اگر مقامش بالاتر از علی(ع) نباشد، کمتر نیست. زن و مرد هر کدام وظایف جداگانه‌ای دارند و اگر وظیفه خود را به خوبی انجام دهند به مقام آدم و انسان بودن می‌رسند.

آیت الله حائری شیرازی در پایان با ذکر این مطلب که نباید از روی ظاهر انسان‌ها قضاوت کرد، گفت: در روایات هم داریم که نباید از روی نماز دیگران قضاوت کرد؛ بلکه باید به صداقت و امانتداری او توجه کرد.