مردم می‌دانند دفاع از انقلاب هزینه دارد

کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری، چهارشنبه شب در سلسله نشست‌های بصیرت که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: دشمنان اعلام کرده‌اند که برای انتخابات ریاست جمهوری و ایام منتهی به آن انتخابات طراحی‌هایی انجام داده‌اند و امیدوارند انتخابات را به چالشی برای نظام تبدیل کنند. وی افزود: دشمن هیچ‌گاه […]

slider-lankaraniکامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری، چهارشنبه شب در سلسله نشست‌های بصیرت که به مناسبت دهه مبارک فجر در مسجد اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود، گفت: دشمنان اعلام کرده‌اند که برای انتخابات ریاست جمهوری و ایام منتهی به آن انتخابات طراحی‌هایی انجام داده‌اند و امیدوارند انتخابات را به چالشی برای نظام تبدیل کنند.
وی افزود: دشمن هیچ‌گاه دست از دشمنی خود برنخواهد داشت، باید ابتدا دشمن را بشناسیم و با خنده و لبخند او ذوق‌زده نشویم و همواره برای توطئه‌های دشمن آمادگی لازم را داشته باشیم.
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سخنگوی جبهه پایداری با بیان این‌که دشمن فضای کار خود را بر روی تحریم‌ها و فشار اقتصادی متمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: دشمنان اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها را ادامه خواهند داد، در برابر این توطئه‌ها نباید تسلیم شد که این تسلیم نشدن برای هر قشر و گروهی معنای ویژه خود را دارد.
مردم می‌دانند دفاع از انقلاب هزینه دارد
وی ادامه داد: مردم صبورانه در تمامی صحنه‌ها پایمردی خود را نشان داده‌اند، مسؤولان نیز باید با مراقبت ویژه فشار دشمنان را بکاهند تا منجر به آسیب‌رسانی به مردم نشود.
باقری لنکرانی گفت: گاه شاهد هستیم کسانی که باید به درد مردم برسند و خدمت به آنان در اولویت اول آنان قرار گیرد، به امور غیرضروری دیگری می‌پردازند.
وی ابراز داشت: تخاصم و نزاع هیچ‌گاه خوب نیست، به ویژه در هنگام جنگ با دشمن و استکبار، امیدواریم خداوند به مسؤولان سعه صدر دهد، زیرا ابزار ریاست سعه صدر است تا این‌گونه فرصت‌سوزی‌هایی مانند برخورد سران دو قوه را شاهد نباشیم.
عضو مؤسس جبهه پایداری با اشاره به این‌که دشمن به دنبال تضعیف پشتوانه مردمی نظام است، گفت: پشتوانه مردمی سبب موفقیت‌های نظام شده است، دشمن نیز در صدد شکستن مقاومت این پشتوانه است تا بتوانند به اهداف خود برسند.
وی ادامه داد:‌ مردم می‌دانند که دفاع از این انقلاب هزینه دارد و آمادگی پرداخت این هزینه را دارند، در این‌جا نوبت مسؤولان می‌رسد تا به وظیفه خود عمل کنند.
هدف دشمن کم‌رنگ کردن حضور مردم در انتخابات است
باقری لنکرانی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که عدم استاندارد و آزاد بودن انتخابات را تبلیغ کند تا بدین وسیله شرکت مردم در این واقعه عظیم را کاهش دهد.
وی گفت: هدف دشمن کم‌رنگ کردن حضور  مردم در انتخابات است، همچنین دشمن به دنبال ترویج انتخابات نخبگانی است، به این معنا که انتخابات نیاز به حضور مردمی ندارد و اهل حل و عقد باید مسأله ریاست جمهوری را حل کنند.
سخنگوی جبهه پایداری ابراز کرد: امام(ره) در معماری ویژه‌ این انقلاب حضور مردم برای تعیین سرنوشت خویش را در نظر گرفتند که این امر نیز در سیره رهبر معظم انقلاب پی‌گیری می‌شود، ایشان فرمودند که حضور در انتخابات یک حق و وظیفه است.
وی گفت: حضور مردم مصداق نصرت الهی به شمار می‌آید، این حضور مردمی گاه توسط برخی مسؤولان کشور زیر سؤال برده می‌شود.
باقری لنکرانی با بیان این‌که باید باور کنیم که مردم رییس جمهور را انتخاب می‌کنند، ادامه داد: فعالان صحنه سیاسی و اجتماعی باید مبانی و اصول کاندیدای اصلح را به مردم معرفی کنند.
تحمیل خواسته‌های برخی گروه‌ها بر رییس جمهور انتخابی از سوی مردم
وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های دشمن در زمان پس از انتخابات کنترل کردن رییس جمهوری انتخابی از سوی مردم است، بر این اساس گروه‌های مختلفی به دنبال تحمیل منویات و خواسته‌های خود بر رییس جمهور آتی انتخاب‌شده از سوی مردم هستند.
عضو مؤسس جبهه پایداری با بیان این‌که کسانی که بر اساس وظیفه وارد صحنه می‌شوند، سبب موفقیت‌های نظام می‌شوند، خاطرنشان کرد: هنگامی که جوانان مؤمن و انقلابی با تعهد انقلابی و با نگاه مؤمنانه در عرصه علمی وارد شدند، نظام اسلامی پیشرفت‌های علمی بسیاری کسب کرد.
وی گفت: در انتخابات آینده نیز باید به کسانی دل بست که مؤمنانه و بر اساس وظیفه و پایبندی به آرمان‌های انقلاب وارد صحنه می‌شوند، یگانه راه کارآمدی در کشور انقلابی ایران تعهد مؤمنانه به آرمان‌ها است، بخش مهمی از چالش در عرصه‌های مختلف مربوط به عدم رعایت این امر است.
باقری لنکرانی بیان داشت: اگر کسی خواست فعالیت در عرصه‌های مختلف کشور داشته باشد و نگاه به عدالت در جامعه نداشته باشد، نمی‌تواند مشکلات را برطرف کند.
یکی از ویژگی‌های کاندیدای اصلح پایبندی به عدالت است
وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری جهت‌گیری‌هایی که مبنای عدالت نداشته باشد و اساس کار خود را رشد اقتصادی با هر روشی اعلام می‌کنند، کاندیدای اصلح نیستند.
سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: باید دید دیدگاه نامزدهای ریاست جمهوری نسبت به عدالت چگونه است و بر اساس این نگاه صلاحیت آنان را شناخت، اما متأسفانه امروز مفهوم عدالت با سوء عملکردهای افرادی زیرسؤال رفته است، اما نمی‌توان با عملکرد برخی، اصول انقلاب اسلامی را نادیده گرفت.
وی ابراز داشت: این ایام، روزهای شده است که عده‌ای با بی‌پروایی وارد میدان شده‌اند و می‌گویند کسانی که از عدالت سخن می‌گویند اشتباه می‌کنند، می‌گویند راه رشد اقتصادی جذب سرمایه است و باید زمینه را برای سرمایه‌پذیری فراهم کنیم و اگر در این میان تخلفاتی رخ داد باید چشم خود را ببندیم زیرا این‌گونه موارد هزینه رشد اقتصادی و افزایش رشد ملی است، اما در انقلاب اسلامی محوریت با عدالت است.
باقری لنکرانی افزود: عدالت معیاری است که حتی پرچم‌داران و شعاردهندگان آن با خود آن شعار، یعنی عدالت سنجیده می‌شود.
وی گفت: عده‌ای در دعواهای اخیر آرمان عدالت را زیرسؤال می‌برند و این آفت بزرگی است، برخی متأسفانه به دنبال این هستند که در کشور آرمان‌ها را زیر پا بگذارند و با اصل گرفتن سرمایه، بی‌تفاوت نسبت به اقشار ضعیف جامعه برنامه‌ریزی اقتصادی صورت دهیم.
جبهه پایداری بر اساس شرایط زمان انتخابات، کاندیدای خود را معرفی می‌کند
عضو مؤسس جبهه پایداری در بخش دوم این مراسم به برخی پرسش‌های حاضران در این نشست پاسخ گفت و در پاسخ به نخستین پرسش مبنی بر این‌که در یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از وزارت کشور اجازه فعالیت جبهه پایداری را ملغی اعلام کرد، آیا این خبر صحت دارد؟ خاطرنشان کرد: اعضای جبهه پایداری با وزارت کشور تماس گرفتند و آنان این خبر را تکذیب کردند، همچنین باید توجه داشت که طبق قانون احزاب، جبهه‌ها نیاز به مجوز کمیسیون ماده ده ندارند، به همین جهت هفته آینده در ۲۶ بهمن‌ماه گردهمایی مهمی را جبهه پایداری برگزار خواهد کرد.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر به نتیجه رسیدن جبهه پایداری بر کاندیدای خاصی، افزود: فضای معرفی کاندیدا اقتضایی است، بر اساس اقتضائات آن ایام تصمیم‌گیری می‌کنیم، آن‌چه که ما از شرایط فعلی می‌فهمیم این است که اصلاح‌طلبان خود به عنوان گروه اصلاح‌طلب حضور نخواهند یافت، آنان اصرار دارند که آقای هاشمی به عنوان کاندیدای این گروه معرفی شوند.
باقری لنکرانی بیان داشت: برخی افراد دیگری که نام آنان به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب معرفی شده است، سخنان آنان تفاوت چندانی با سخنان آقای هاشمی ندارد.
وی گفت: همچنان فردی را که بتواند فرد میان آرمان‌گرایی و کارآمدی را جمع کند نیافتیم، اما جبهه پایداری در انتخابات معیارهای خود را اعلام خواهد کرد.
سخنگوی جبهه پایداری خاطرنشان کرد: برای یافتن کاندیدای اصلح ۷۰ نفر را بررسی کردیم، که اکنون به یک فهرست کوتاه‌شده سه، چهار نفره رسیدیم، اما مهم‌تر از معرفی فرد، برنامه‌هایی است که دولت یازدهم باید انجام دهد که اکنون در حال تدوین این برنامه هستیم.
جریان انحرافی نیز برای معرفی کاندیدا جدی هستند
وی ادامه داد: به طور حتم جبهه پایداری کاندیدای خود را معرفی خواهد کرد، چه این کاندیدا رأی بیاورد، یا نیاورد، برنامه دولت یازدهم را ارائه خواهیم کرد.
باقری لنکرانی در پاسخ به سؤال با این مضمون که «آیا احمدی‌نژاد به مشایی وابستگی دارد؟»، گفت: مهم پیامد و عملکرد افراد است، باید آن را سنجید و بر اساس مبانی مشکلات را حل کرد، سخن از وابستگی داشتن یا نداشتن را نمی‌توان ملاک کار قرار داد، اگر کسی در مسؤولیت در این نظام مقدس باشد و به منویات رهبر توجه تام نداشته باشد، نقطه ضعف تلقی می‌شود، به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب توصیه به پرهیز از دعوا می‌کنند، اما به این سخن توجهی نمی‌کنند.
وی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌گویند هر کس در میان جامعه اختلافات بیندازد، خیانت‌کار به جامعه است و نباید به فرموده ایشان بی‌توجهی شود.
عضو مؤسس جبهه پایداری گفت: برخی افراد که در دولت حضور دارند، تمایلی به معرفی کاندیدا دارند، جریان انحرافی نیز در عزم برای معرفی کاندیدا جدی هستند و توجیهاتی برای این کار خود تراشیده‌اند، مانند این‌که باید خدمت‌رسانی به مردم را ادامه دهیم و مانند آن، آنان نیز اقتضایی عمل می‌کنند و کاندیداهای مختلفی را در نظر دارند، راهبرد آنان این است که خود را به عنوان یک قطب و تمام جبهه‌ها را در قطب دیگر معرفی کنند که در این امر نیاز به هوشیاری ویژه‌ای است.
وی ادامه داد:‌ قطب‌بندی انتخابات آتی، باید به صورت قطب‌بندی کارآمدی و آرمان‌گرایی در یک طرف و گروه‌های دیگر در طرف دیگر شکل بگیرد.
باقری لنکرانی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب گفتند امروز با سکولاریسم پنهان روبرو هستیم، خاطرنشان کرد: بسیاری شعارهای اسلامی می‌دهند اما در عمل کاری صورت نمی‌دهند و باید مراقب این‌گونه جریانات بود.
برخی جریانات سیاسی حیات خود را به ایجاد تشنج می‌بینند
وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره برخورد سران دو قوه در مجلس شورای اسلامی گفت: تخاصم با مؤمن بودن هیچ ارتباطی ندارد، اگر من جای کسانی بودم که این وقایع را رقم زدند، به درگاه الهی توبه می‌کردم و سعی می‌کردم با توبه به درگاه الهی، خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان را کفاره‌ای برای گناهان خود قرار دهم.
سخنگوی جبهه پایداری درباره سؤالی با این مفهوم که آیا امکان ائتلاف جبهه پایداری با دولت وجود دارد؟، ابراز کرد: آن مجموعه‌ای که اکنون در دولت عزمشان را جزم کرده کاندیدا معرفی کند همان جبهه‌ای است که جبهه پایداری با آن درگیری مبنایی دارد، جبهه‌ پایداری به هیچ وجه نمی‌تواند با آن جبهه کاندیدای مشترک داشته باشد، مکتب ایرانی و تساهل و تسامح فرهنگی و نگاه نسبتا آزاد به اقتصاد از ویژگی‌های این گروه است، آنان با جبهه پایداری اختلافات عمده‌ای دارند، جبهه پایداری نمی‌تواند با آن مجموعه کاندیدای مشترک معرفی کند.
وی در پاسخ به پرسش دیگری گفت: هیچ‌ کس به صرف این‌که بگوید اصول‌گرا هستم، اصول‌گرا نیست، حضور در قدرت شاخصه اصول‌گرایی نیست، بلکه پی‌گیری گفتمان انقلاب اسلامی شاخصه اصلی اصول‌گرایی است، برخی مصلحت‌اندیشی‌هایی انجام می‌دهند.
باقری لنکرانی درباره چگونگی وضعیت آتی کشور، ادامه داد: جریان‌های مختلفی علاقه‌مند هستند که ماه‌های آینده کشور، پرتشنج باشد، متأسفانه برخی فعالان سیاسی ماندگاری و حیات خود را در تشنج‌های سیاسی می‌بینند، آن‌چه که کشور نیازمند آن است، آرامش و پرهیز از تشنج و فضای کار و تلاش بدون رقابت‌های منفی است و هر کس خلاف این عمل کند، اشتباه می‌کند و گناه بزرگی مرتکب می‌شود.

وی افزود: بسیاری از موضع‌گیری‌های امروز که بر آتش تخاصم‌ها و دعواها می‌دمد به تعبیر رهبر معظم انقلاب کارهای خائنانه محسوب می‌شود، مسؤولان باید فرصت‌های خدمت‌گزاری‌ها را هدر ندهند.