مسؤولان در برابر مصادره جشن‌های ملی تماشاچی نباشند

آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد مسعود امام مهدی(عج)، بر ضرورت هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن های این دهه تأکید کرد و گفت: جشن نیمه شعبان به همه مردم تعلق دارد بنابراین […]

alamolhoda2آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی با اشاره به فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد مسعود امام مهدی(عج)، بر ضرورت هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشن های این دهه تأکید کرد و گفت: جشن نیمه شعبان به همه مردم تعلق دارد بنابراین نباید منتظر بنشینند که آذین بندی و چراغانی ها فقط از سوی دستگاه های دولتی و نهادها انجام شود بلکه هر فرد به قدر توان خود باید در این عرصه سهیم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وی خطاب به صداوسیما با قدردانی از ابتکارات جدید این رسانه در توسعه شعائر دینی، اظهار کرد: دقت کنید که برنامه های مهدوی به خصوص در بخش هنری متناسب با شأن و مقام ولایت معصوم و حجت بالغه الهی باشد؛ این که غزل عاشقانه یک فرد در مورد معشوقش با آهنگی مبتذل به نام امام زمان(عج) پخش شود، جسارت به ایشان است.

 آیت الله علم الهدی افزود: من مخالف هنر نیستم؛ اما نقطه تعالی هنر، اجرای متناسب آن است. اگر بناست هنر در خدمت مهدویت قرار گیرد، باید آهنگ متناسب با امام زمان(عج) ساخته شود چنان که برای امیرمؤمنان حضرت علی(ع) این کار انجام شد.

 

صدا وسیما در عرصه های هنری به جای مصرف کننده بودن، نوآوری داشته باشد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب که خطاب به رسانه ملی فرمودند «صداوسیما نباید در عرصه هنر و موسیقی مصرف کننده باشد»، یادآور شد: مشکل ما این است که یک حرکت دینی و اسلامی را در قالبی اجرا می کنیم که با جریانات ناهنجار مشتبه می شود.

 وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی اخیر تیم ملی فوتبال، آن را پیروزی اسلام و نظام خواند و گفت: در شرایطی که دشمن کمر به انزوای ایران بسته است، این جوانان قهرمان، دیپلماسی ورزشی را به جایی رساندند که توانستند به جام جهانی صعود و سبب سربلندی نظام شوند، بنابراین نباید یک طیف خاص آن را به نام خود مصادره و جشن های اسلامی که برای این پیروزی جوانان مسلمان برپا می شود را به میدان ناهنجاری و بی عفتی و فحشا تبدیل کنند و دستگاه های و نهادهای مسؤول نیز با بی تفاوتی به تماشا بنشینند.

 آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنانش تحقق حماسه سیاسی ۲۴ خردادماه را از عنایات امام زمان(عج) در ماه شعبان المعظم دانست و افزود: از شما مردم دین مدار و وفادار که پای نظام و اجرای فرمان رهبری مردانه ایستاده و با خلق این حماسه عظیم، دشمن را ناکام گذاشتید تشکر می کنم.

 امام جمعه مشهد ادامه داد: به برکت امام رضا(ع)، این پیش بینی رهبر معظم انقلاب در نوروز امسال که فرمودند «حماسه سیاسی با آرامش، سلامت و امنیت اجرا می شود»، محقق شد و شکوه و عظمتی از نظام را به دنیا نشان داد.

ادب و احترام نامزدها در برابر هفت دهم درصد رأی، اوج جنایت فتنه گران۸۸ را ملموس تر کرد/ دستگاه های مسؤول در محاکمه فتنه‌گران مسامحه نکنند

 وی با تحسین ادب و انسانیت نامزدهای رقیب و تمکین آنان در برابر رأی مردم، ابراز داشت: با این که کاندیدای پیروز تنها با ۷/۰ درصد رأی بیش از ۵۰ درصد، رییس جمهور شد، اگر سایر نامزدها حتی در قالب یک شکایت ساده اشکال تراشی و چانه زنی می کردند و آرای چند صندوق باطل اعلام می شد، انتخابات به مرحله دوم کشیده شده و سرنوشت آن عوض می شد.

 وی اضافه کرد: این کمال ادب و احترام نامزدهادر برابر هفت دهم درصد رأی، اوج جنایت فتنه گران۸۸ را ملموس تر کرد که با ادعای تقلب، ناجوانمردانه یازده میلیون رأی را باطل اعلام کرده و کشور را میدان جولان جاسوسان امریکا و انگلیس و ضدانقلاب قرار دادند. از سوی دیگر دستگا های مسؤول نباید نسبت به محاکمه این جنایتکاران مسامحه کند چرا که این ها هم خائن به نظام و انقلاب هستند و هم بالاترین جنایات وقیحانه را مرتکب شده اند.

 به رازقیت خدا اطمینان داشته باشیم

 آیت الله علم الهدی در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه آخر سوره جمعه با اشاره به عبارت «والله خیرالرازقین»، آن را از نام های وصفی خداوند دانست و گفت: عطای جاری و مداوم، نصیب و بهره و معیشت، از معانی لغوی رزق است اما معنای علمی آن چیزی است که سبب بقا و ادامه حیات موجود زنده شود.

 امام جمعه مشهد با بیان این که عامل بقا و تداوم زندگی ما، خداوند است و بهتر از هر عامل دیگری می تواند رزق ما را تأمین کند، افزود: پذیرفتن این واقعیت که انسان به جای مراجعه به مبادی مادی زندگی، به سراغ خدای خیرالرازقین برود، مقتضای عقل فطری انسان است.

 وی در تشریح علل رازق دانستن خداوند، تصریح کرد: رازق، یا خالق رزق است یا دهنده و یا مسبب آن و خداوند همه این ها هست.

 از سوی دیگر خداوند رازقی است که رزق ما را تضمین کرده بنابراین نباید نسبت به تأمین آن نباید به خود دلهره ای راه دهیم و به راه‌های غیرشرعی متوسل شویم.