معنای عدم بیعت امام حسین(ع) را فهمیدند و لشگر به کربلا فرستادند

آیت‌الله محمدعلی جاودان شاگرد آیت‌الله حق‌شناس و از اساتید اخلاق تهران، شب گذشته همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه یک کار امام حسین(ع) اتمام حجت با عالم اسلام بوده، گفت: در مدینه به ایشان پیشنهاد بیعت دادند اما […]

javdanآیت‌الله محمدعلی جاودان شاگرد آیت‌الله حق‌شناس و از اساتید اخلاق تهران، شب گذشته همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه یک کار امام حسین(ع) اتمام حجت با عالم اسلام بوده، گفت: در مدینه به ایشان پیشنهاد بیعت دادند اما قبول نکرد. به مکه آمد. پیشنهاد دادند و باز هم قبول نکرد. بیعت نکرد و در نهایت به بیابان رفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، وی ادامه داد: بعد از شهادت امام حسین(ع)، زن و بچه‌اش به بخش دیگری از جهان اسلام رفتند و تقریباً اکثر عالم اسلام را خاندان پیامبر(ص) در این سفر طی کردند.

این استاد اخلاق به بیان چرایی عدم بیعت امام با یزید پرداخت و اظهار داشت: امام می‌فرمودند که این جریان‌های بیعت‌های چندگانه را من قبول ندارم. این حکومتی را که شما می‌گویید با بیعت کردن اسلامی می‌شود من قبول ندارم.

به‌گفته آیت‌الله جاودان، آنها معنی‌ عدم بیعت امام را می‌فهمیدند و به همین خاطر لشکر به کربلا فرستادند. امام حسین(ع) می‌خواست که عالم اسلام بداند ایشان این حکومت را اسلامی، شرعی و قانونی نمی‌دانستند.

وی در ادامه به ارزش ماه محرم و چگونگی بهره‌بردن از آن اشاره کرد و گفت: برای بهره بردن از دهه محرم باید مواظب نگاه‌های‌مان باشیم. در این دهه هرکس بیشتر مواظب چشمش باشد، بیشتر بهره‌مند می‌شود. بهره‌مندی این دهه خیلی است. رحمتی که در این دهه نازل می‌شود حد و اندازه ندارد. اینکه ما چقدر از این دهه بهره‌مند می‌شویم، بستگی به این دارد که چقدر مواظب چشم‌مان هستیم و آنچه می‌خوریم و حرفی که گوش می‌دهیم و… .

این استاد اخلاق در پایان گفت: هرچه آدم بیشتر مواظب خودش باشد، از این دهه بهره‌مندتر می‌شود. آدم می‌تواند در این دهه ۱۰۰ تا بهشت برای خودش درست کند.