مقابله با استکبار و صهیونیست اصل خط امام است/ نباید به کسی که حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با غرب می‌بیند رأی داد

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در همایش اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسی که در سالن همایش های بین المللی صداوسیما در حال برگزاری است گفت: امیدوارم انتخاباتی آرام، آزاد، هدفدار، دشمن شکن و پرحاصل را شاهد باشیم. امام جمعه موقت تهران با اشاره به عبارات قرآنی «سابقوا» و «فاستبقوا الخیرات» گفت: […]

slider-sedighiحجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در همایش اخلاق انتخاباتی و حماسه سیاسی که در سالن همایش های بین المللی صداوسیما در حال برگزاری است گفت: امیدوارم انتخاباتی آرام، آزاد، هدفدار، دشمن شکن و پرحاصل را شاهد باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به عبارات قرآنی «سابقوا» و «فاستبقوا الخیرات» گفت: دین ما دین مسابقه است و آیاتی در قرآن داریم که مومنان را دعوت به مسابقه کرده است، این حضور در صحنه مسابقات مورد تاکید قرآن است اما در اسلام هدف از رقابت اجرای دستورات حضرت حق است و بنده نمی‌تواند از خود اعمال سلیقه و هوا و هوس داشته باشد چون مملوک خداست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه تصریح کرد: نخستین مسأله‌ در اخلاق انتخاباتی در نظام اسلامی که بر اساس تحقق شریعت زندگی ساز اسلام تاسیس شده است این است که هم نامزدها و هم انتخاب کنندگان در این مسیر حرکتی قانون‌مند، منضبط و بر اساس فقه دین، اخلاق دین و تفکر دینی داشته باشند.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به این‌که در حکومت‌های لیبرالی آزادند برای جا انداختن خودشان هر حرکتی را نشان دهند و هر حرفی را بزنند، هر نوع ارتباطی را برقرار کنند و با ایجاد هیجان احساسات آنی را به نفع خودشان تحریک کنند خاطرنشان کرد: اما در اسلام باید مسؤولان صادق باشند و مردم مکلفند که با صادقان همراهی کنند.

ریاست جمهوری امانتی است که باید به دست اهلش برسد

این استاد اخلاق با بیان این‌که خدای متعال مردم را مکلف کرده در انتخابات رعایت شرط امانت را درباره مسؤول خود بکنند گفت: این امانات از شؤون سیاسی جامعه است و این امانت را به اهلش باید ادا کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که کسی که توان به دوش کشیدن، حفاظت، ادا و بارور کردن امانت را داشته باشد مناسب ریاست جمهوری است اظهار داشت: اگر کسی در یکی از این امور کاستی داشته باشد و جامعه او را انتخاب کند خلاف دستور خدا حرکت کرده اند.

رییس دادگاه عالی قضات کشور رعایت عهد و پیمان را ایجاد و خلق حماسه حضور از ناحیه مومنان دانست و گفت: حضور مردم اتمام حجت می کند و حرف اول را می زند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اگر رهبر معصومی همچون علی(ع) باشد اما حماسه حضور اتفاق نیفتد و زن و مرد با بیعت و حضور خودشان اعلام نصرت نکنند علی(ع) پذیرش ندارد و احساس تکلیف برای گرفتن زمام امور را نخواهد داشت.

وی با تاکید بر حضور مردم و مسابقه مردم در استجابت دعوت الهی گفت: تا حضور نباشد زمینه برای حماسه و تمکن و اقتدار نیست و مسؤولیتی برای کسی پیش نمی آید.

لبیک گفتن به ندای رهبری تکلیف و سبب اقتدار امت است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقتی رهبر به نیابت از امام زمان(عج) هل من ناصر می گوید و حضور را هم حق می‌داند هم تکلیف لبیک گفتن تکلیف جامعه است، برای خدا دست به دست هم بدهید تا اتحاد بی مسأله برای شما پیش بیاید.

متولی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به این‌که دعوت به امامت دعوت به خود نیست دعوت به زنده شدن افراد است اظهار داشت: اگر بخواهید اقتدار امت داشته باشید باید به امامتان لبیک بگویید، لازمه حیات پویایی، انسجام و پیوستگی است، شما حیات دینی و غیرت اسلامی دارید پس باید دعوت خدا را اجابت کنید.

غفلت به ایجاد فتنه کمک می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که اگر شما کوتاهی و سستی کنید و خانه نشین باشید و هوای همدیگر را نداشته باشید خوف وقوع فتنه و روشن شدن آتش جنگ داخلی می‌رود گفت: بیگانه‌ها افرادشان را با امکاناتشان در صفوف شما قرار داده‌اند و تا ببینند غافلید و حساسیت لازم را ندارید به خیابان می ریزند و جنگ مخلمی و جنگ نرم را با شکل غربی اجرا می‌کنند و چیزی برای شما باقی نمی‌ماند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که در فتنه فتنه‌گر می‌سوزد و شما را هم می سوزاند گفت: آنهایی که حساسیتی برای هویت و اقتدار اسلامی و حفظ شرف و ناموس ندارند، با سکوتشان فتنه به پا می‌شود و همه می سوزند.

این استاد اخلاق با بیان این‌که حرکت جمعی اخلاق جمعی می خواهد اظهار داشت: یکی از اموری که پیوستگی می آورد نرمش در برخورد است، حلم، خوش برخوردی، خوش زبانی، تحمل جاهل، عدم مبارزه با خودی‌ها و فرصت دادن به ناپخته ها مظهر رحمت الهی است.

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه تهران با اشاره به این‌که اخلاق معجزه برتر پیامبر (ص) است و خدا تابلوی پیامبر (ص) را اخلاق عظیم او معرفی می کند گفت: طرفداران افرادی که دنبال اصلح می گردند باید انچنان اخلاق نبوی داشته باشند که خدا آنها را با عظمت ستایش کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که برای برخورد با جاهل چند دستور درون اجتماعی برای مسلمانان است گفت: نخستین دستور عفو کردن و عفو را فرهنگ قرار دادن است، با کسانی که تهمت می زنند، دروغ می گویند و برخورد خشن دارند هم‌وزن نشوید.

وی دستور بعدی را سعه صدر داشتن دانست و اظهار داشت: بدی های مردم را معامله و مقابله با بیمار بدانید، رفع مرض با مرض نمی شود بلکه باید به بهترین وجه بدی های افراد مقابل را مدیریت کرد.

ضرورت توجه رییس جمهور آینده به خرد جمعی

امام جمعه موقت تهران خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: اگر با برنامه ریزی حرف زدید، عکس العملی رفتار نکردید، بلکه صاحب اندیشه جمعی بودید و مشورت کردید و معیارهای دینی را در نظر گرفتید که با این بیمار چگونه برخورد کنید راه را درست رفته اید.

این استاد اخلاق افزود: با تعصبات مردم برخورد نکنید بلکه از تعصب پایین بیاورید و پس از اینکه تخلیه شد بر روی او اثر بگذارید، با برخورد خوب می توانید معاند را موافق کنید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که در عین اینکه دارای سعه صدر هستید از تبعیت از جاهل پرهیز کنید گفت: اگر در برابر تعصب جاهلانه تعصب نشان ندادیم به زانو در می آید و ضرری به شما نمی‌رسد بلکه خودش ضرر می کند.

عضو شورای مدیریت حوز علمیه استان تهران دستور سوم را مشورت دانست و گفت: از شیوه‌های جذب شهید بهشتی در مدیریت جامعه این بود که خیلی‌ها با او بد بودند و برایشان پرونده سازی می‌کردند و وی رؤوس انها را دعوت می کرد و در جلسه با انها مشورت می کرد و در نتیجه مخالفین هم مجذوب او می شدند.

عدم سازش با معاندان از ویژگی‌های رییس جمهور آینده

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: کسی می تواند رییس جمهور مومنان و بازماندگان شهدا باشد که اشکالات گذشتگان را نداشته باشد و صراحت و شفافیت و صداقت داشته باشد و با معاندان و مخالفان سازش نداشته باشد.

کسانی که برای جذب دل‌های منافقان به هرچیزی چنگ می‌زنند مناسب انتخاب شدن نیستند

وی با تاکید بر این‌که آدم های سازش کار و رنگارنگ که برای جذب دل های منافقان به هرچیزی چنگ می‌زنند مناسب انتخاب شدن و انتخاب کردن نیستند گفت: مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست‌ها اصل خط حضرت امام است و اصل دوم اسلامیت است که روحش به صداقت و صراحت و شفافیت است.

نباید به کسی که حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با غرب می‌بیند رأی داد

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این‌که اگر کسی با پول رای جمع کند هم رای دهنده و هم رای آورنده خلاف قانون الهی عمل کردند اظهار داشت: هم مردم برای انتخاب نباید طمع داشته باشند و بخاطر این که کسی می گوید با مذاکره با غرب مشکل بازار را حل می کند رای ندهند و هم کسی که نامزد می شود نباید طمع داشته باشد.

استخفافی که برای دولت اصلاحات پیش آمد پس از انقلاب برای هیچ دولتی پیش نیامده است

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دولت اصلاحات غرب گرا بود و معاملاتی با غرب داشتند اما تحریم همان وقت هم بود و علیه رییس جمهور غرب گرا در آلمان پرونده تشکیل دادند و آن استخفافی که برای آنها پیش آمد پس از انقلاب برای هیچ دولتی پیش نیامده است.

این استاد اخلاق افزود: در این قیام ۳۴ ساله که همیشه سنگر نشین بودید و با دشمن مقابله کردید و عزت دین را نهادینه کردید و امام زمان را لبیک گفتید اگر می خواهید برای همیشه همه چیز داشته باشید در چارچوب موازین شرع و با انگیزه دینی قیام در راه خدا کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از فتنه ۸۸ برای دشمن طمعی پیش آمده است و قصد نوامیس و مال و جان شما را دارند و با کوچکترین غفلتی اتفاق غیرقابل جبرانی خواهد افتاد، باید متوسل به امام زمان(عج) شد.