مقام معظم رهبری از قبول این مقام امتناع می کردند

مقام معظم رهبری از پذیرش سمت رهبری ابا داشتند و این سمت را قبول نمی کردند بالاخره به اصرار بر ایشان تحمیل کردیم  و قبولاندیم. آیت الله محمد مومن در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد ضمن تشریح جریان انتخاب آیت […]

kosar-moemen5مقام معظم رهبری از پذیرش سمت رهبری ابا داشتند و این سمت را قبول نمی کردند بالاخره به اصرار بر ایشان تحمیل کردیم  و قبولاندیم.

آیت الله محمد مومن در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد ضمن تشریح جریان انتخاب آیت الله خامنه ای به مقام رهبری در جلسه مجلس خبرگان رهبریاظهار داشت: مقام معظم رهبری با بزرگواری که داشتند این مهم را نمی پذیرفتند؛ بالاخره به زور بر ایشان تحمیل کردیم و ایشان نیز پذیرفتند. مقام معظم رهبری از پذیرش این سمت وحشت داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان در این همایش که به همت مؤسسه ولاء منتظر برگزار شد اذعان داشت: در ذیل اصل صدونهم قانون اساسی داریم در صورت تعدد واجدین شرایط یعنی اگر چند فقیهی که همه احکام اسلامی را دانسته، از تقوای الهی برخوردار بوده و توانایی اداره کشور را داشته باشد وجود داشته باشد؛ بر طبق قوانین فقهی هرکدام بهتر است مقدم تر می شود؛ یعنی هرکدام دارای بینش فقهی و سیاسی قوی تری باشد مقدم می گردد.

وی خاطرنشان کرد: تمام خبرگان ملت وظیفه دارند تا زحمت کشیده و  فردی را که مقدم است معرفی نمایند؛ آن شخص نیز موظف است قبول کند، نمی تواند کنار بکشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به جلسه انتخاب مقام معظم رهبری برای رهبری انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در روز چهاردهم خرداد خبرگان رهبری تشکیل جلسه داده و مقام معظم رهبری را انتخاب کردند ولی ایشان با بزرگواری که داشتند این مهم را نمی پذیرفتند؛ بالاخره به زور بر ایشان تحمیل کردیم و ایشان نیز پذیرفتند. مقام معظم رهبری از پذیرش این سمت وحشت داشتند.

آیت الله مومن با بیان این که آن جلسه داستان عجیبی بود، تصریح کرد: در آن جلسه خبرگان رهبری صحبت کرده و شرایط را در ایشان جمع دیدند، در این که ایشان فقیه وارسته ای است و نسبت به همه مسائل فقه قدرت استنباط دارد شکی نیست و در بینش سیاسی و تقوایشان سر سوزنی جای شک و شبهه وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه روابطشان با مقام معظم رهبری، اذعان داشت: ارتباط من با مقام معظم رهبری به قبل از انقلاب بر می گردد، حتی با یکدیگر جلسات خصوصی نیز داشتیم.

عضو فقهای شورای نگهبانضمن اشاره ای به جلساتشان با مقام معظم رهبری یادآور شد: این جلسات با حضور مقام معظم رهبری و عده ای از اعضای جامعه مدرسین قم از جمله آیت الله مهدوی کنی، دکتر باهنر و موحدی کرمانی و ایت الله طبسی و .. تشکیل می شد.

وی تصریح کرد: من به این نتیجه رسیده ام که جز خداوند متعال چیزی برای مقام معظم رهبری مطرح نیست؛ ایشان بعد از این که به رهبری رسیدند تفاوت نکردند حتی به نظر من خضوع ایشان خیلی بیشتر از سابق شده است.

عضو خبرگان رهبریادامه داد: مقام معظم رهبری با بینشی قوی در مقابل هرزگی هایی که از بیرون و نافهمی ها و غلط کاری هایی که در داخل صورت می گیرد، مردانه ایستاده اند و کشور را هدایت می کنند.

وی افزود: من چندین بار خدا را شکر کرده ام که ما به عنوان عضو خبرگان رهبری، ایشان را به عنوان رهبری نظام معرفی کردیم ویقین دارم که مرتکب اشتباه نشده ایم.

آیت الله مومن اذعان داشت: در جلسه انتخاب رهبری افراد دیگری نیز مطرح شدند؛ حتی برخی از مراجعی که از دنیا رفتند هم مطرح شدند؛ ولی تعداد افرادی که باید به صلاحیت ایشان برای تصدی مقام رهبری رأی دادند به حد نصاب دو سوم مجموع اعضای خبرگان که در قانون اساسی ذکر شده نرسید.

وی با بیان این که در آن موقع تعداد اعضای خبرگان رهبری ۸۴ نفر بود، تصریح کرد: دو سوم این تعداد ۵۶ نفر می شود؛ ولی حدود ۷۰ نفر به آیت الله خامنه ای ایشان رای دادند؛ در آن جلسه استدلال و بیان شد که آقای خامنه ای صلاحیت تصدی رهبری را دارند.

عضو فقهای شورای نگهبانیادآور شد: خود ایشان نیز از قبول رهبری فرار می کردند و می گفتند من نیستم و نمی خواهم این کار را انجام دهم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که من نیز در آن جلسه حضور داشتم، یادم است که ایشان در همین قسمت روبروی تریبون مجلس سابق تشریف آوردند و صحبت کردند و در آن صحبت امتناعشان از قبول سمت رهبری را  اعلام نمودند.

عضو خبرگان رهبریافزود: جلسه ای عجیب بود، وقتی ایشان مطرح شدند، ترسیدند، بعد هم رفتند نشستند و آقایون هم در اینکه که ایشان صلاحیت دارند اتفاق نظر داشتند از جمله اینکه امام(ره) نیز مطلبی فرموده بودند  برای ایشان منطبق بود؛ مرحوم آیت الله آذری قمی بلند شده بود و صحبت می کردند که باید شما ولایت امر را قبول کنید. یادم است که آقای خامنه ای به آقای آذری گفتند؛ آقای آذری اگر من نظر دهم شما عمل می کنید، آقای آذری که بلندگو دستشان بود گفتند؛ بله من این را وظیفه شرعی خودم می دانم. وقتی بنا شد شما ولی امر باشید دستور شما برای ما لازم الاطاعه است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که هر دستوری را که ولی امر بدهند نافذ است؛ ارزشمندی قانون اساسی به خاطر رهبر است، اعتبار مقام ریاست جمهوری هم به خاطر تنفیذ مقام معظم رهبری است، ارزش قانون مجلس شورای اسلامی به خاطر قبول کردن قانون اساسی توسط مقام رهبری است. یعنی امام خمینی(ره) قانون اساسی را قبول کردند و مقام معظم رهبری نیز بعد از رسیدن به رهبری بر اعتبار آن صحه گذاشتند.

آیت الله مومن با اشاره به مطلقه بودن ولایت فقیه اظهار داشت: ولایت مطلقه یعنی اینکه لازم نیست ایشان حتما از طریق مصوبات مجلس و اجرای آنها توسط دولت، کشور را اداره کند بلکه اگر ایشان یک جایی لازم دانستند مستقیما می توانند تصمیم بگیرند و دستور ایشان حجت است.

عضو فقهای شورای نگهبانادامه داد: این دادگاه ویژه روحانیت را امام خمینی(ره) به عنوان اعمال ولایت مطلقه اش اعمال کرد و مسئله شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بر اساس دستور مستقیم امام خمینی(ره) شکل گرفت.الان نیز مقام معظم رهبری این حق را دارند که چنین کاری انجام دهند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای نگهبان هر جایی که به این ولایت امری مقام معظم رهبری خدشه ای وارد شود، خلاف شرع و خلاف اصل صدو ده قانون اساسی می دانیم .

عضو خبرگان رهبریدر پایان تصریح کرد: متاسفانه فرصت نشد که از زحمات و ناراحتی هایی که مقام معظم رهبری متکفلش هستند عرض نمایم.خداوند به ما توفیق دهد تا بفهمیم وظیفه مان چیست و سر سوزنی از آنچه وظیفه است کوتاهی نکنیم.