موفقیت مذاکرات هسته ای در گرو عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است

حضرت آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار خبرنگاران روزنامه جوان، با بیان این‌که تقابل اسلام و کفر ریشه در اوائل خلقت انسان دارد، گفت: خداوند در قرآن فرموده انسان را آفریدیم و راه درست را به او نشان دادیم اما عده‌ای در مقام مخالفت و کفر بر آمدند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی […]

gorganiحضرت آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی امروز در دیدار خبرنگاران روزنامه جوان، با بیان این‌که تقابل اسلام و کفر ریشه در اوائل خلقت انسان دارد، گفت: خداوند در قرآن فرموده انسان را آفریدیم و راه درست را به او نشان دادیم اما عده‌ای در مقام مخالفت و کفر بر آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با تأکید بر این‌که تقابل اسلام و کفر همیشه بوده و خواهد بود، ابراز کرد: خداوند دستور داده که مردم را از وادی ظلمت و جهالت به نور و معنویت دعوت کنید و این‌که این مسأله را پذیرا باشند یا نه بر عهده خودشان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که وظیفه پیامبر اسلام از جانب خداوند انذار است، اظهار داشت: خداوند به پیامبر(ص) فرمود؛ مردم را انذار کن اما با زور با آنها برخورد نکن چون خود مردم باید انتخاب کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به این‌که وظیفه امروز ما نیز دعوت مخالفان و کفار به خدا شناسی و صفات پسندیده است، افزود: برخی به خاطر جهل و نادانی به سوی کفر رفته‌اند و با موعظه می‌توان آنها را به راست هدایت کرد.

وی بیان کرد: سردمداران گروه‌های منحرف و کفار کسانی هستند که ایجاد شبهه کرده و با مخلوط کردن حق و باطل، باطل را حق جلوه می‌دهند و مردم را به این وسیله گول می‌زنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر این‌که دشمن، دشمن است و دست از دشمنی خود بر نمی‌دارد، افزود: باید در برابر دشمن به ویژه در مسائل هسته‌ای هوشیار باشیم و به گفته رهبر معظم انقلاب گول لبخندهای آنها را نخوریم چون دشمن در باطن اغراض پست و خطرناکی دارد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی وظیفه علما را ابلاغ و انذار مردم خواند و گفت: خوشبختانه مردم ما همیشه گوش به فرمان رهبری و مراجع تقلید هستند و با وجود سختی‌ها، فشارها و تحریم‌ها هیچ‌گاه صحنه را خالی نکرده‌اند.

وی حضور پر شور و حماسی در ۲۲ بهمن را نمونه بارز اطاعت پذیری مردم از رهبری دانست و ابراز کرد: دشمن فکر می‌کرد ملت ایران خسته شده اما مردم با حضور حماسی خود نشان دادند که محکم پای انقلاب ایستاده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که کمال و معرفت مردم افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: مردم با استفاده از رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید نشان داده‌اند که روحیه پذیرایی از فرامین بزرگان را دارند.

وی مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۵+۱ را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم مذاکره کنندگان با پیروی از سخنان رهبری به موفقیت دست پیدا کنند.