میزان ولایتمداری مردم ما در صدر اسلام وجود نداشت

حجت‎‌الاسلام علیرضا پناهیان، شب گذشته در مسجد جامع ابوذر تهران با اشاره به این‌که تمام رسانه‌های بیگانه هم اعتراف کردند که اگر مقام معظم رهبری به کسی اشاره کره بود، همه به او رأی داده بودند و او هم‌اکنون رییس جمهور بود، گفت: این‌که این انتخابات واقعا به تصمیم مردم واگذار شد، به این دلیل بود که مقام […]

panahian-3حجت‎‌الاسلام علیرضا پناهیان، شب گذشته در مسجد جامع ابوذر تهران با اشاره به این‌که تمام رسانه‌های بیگانه هم اعتراف کردند که اگر مقام معظم رهبری به کسی اشاره کره بود، همه به او رأی داده بودند و او هم‌اکنون رییس جمهور بود، گفت: این‌که این انتخابات واقعا به تصمیم مردم واگذار شد، به این دلیل بود که مقام معظم رهبری اشاره به کسی نکرده و رسما فرمودند اشاره نمی‌کنم.

مردم منتظر اشاره مقام معظم رهبری هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این مطلب افزود: اقتدار نظام را می‌بینید؟ این معجزه الهی را می‌بینید؟ پیامبرگرامی اسلام(ص) سعی هم می‌کرد که کسی را جانشین خود معرفی کند اما حرفش را گوش نمی‌کردند، اینجا همه منتظر اشاره هستند.

حجت‎‌الاسلام پناهیان ابراز داشت: حتی من در فرمایشات پیش از انتخابات مقام معظم رهبری دقت کردم متوجه شدم که ایشان تعابیرشان را هم یک جوری بیان می‌کردند که به سادگی به شخص خاصی نچسبد.

ما ولایتمداری داریم که در صدر اسلام وجود نداشت

این واعظ برجسته گفت: این قدرت و عامل اقتدار نظام اسلامی ما است، این یعنی علامت ظهور، ما چه داریم که صدر اسلام نداشتند؟ ما ولایتمداری داریم که در صدر اسلام آن را نداشتند و خیلی راحت از ولایت عبور می‌کردند اما هم‌اکنون مردم منتظر اشاره هستند که یکی از نکات برجسته زمان ما است.

وی در ادامه بیان داشت: در تمام دنیا یک سیاستمدار پیدا نمی‌کنید که اتفاقی که در جمهوری اسلامی در حال افتادن است را باور کند، مقام معظم رهبری لازم نبود در سخنرانی‌ها ظاهرا اشاره کنند، در خانواده خود هم به کسی اشاره می‌کردند، دهان به دهان می‌گشت و مردم پیگیری می‌کردند.

بالاترین قدرت این کشور ذره‌ای از قدرت و نفوذ خود برای تعیین نفر بعدی کشور استفاده نمی‌کند

حجت‎‌الاسلام پناهیان تأکید کرد: چه کسی در جهان باور می‌کند که سیاست در کشور ما اینقدر پاک است؟ که بالاترین قدرت این کشور ذره‌ای از قدرت و نفوذ خود برای تعیین نفر بعدی کشور استفاده نمی‌کند، کجا این را باور می‌کنند؟ انشاالله نهایت اوجش را در ظهور خواهید دید و این یعنی قدرت نه این‌که قدرتی باشد که انسان بیاید از همه جور اسبابی استفاده کند که آیا آخرش به نتیجه برسد یا نرسد.

این واعظ برجسته در ادامه این مطلب اظهار داشت: در صدر اسلام این‌طور نبود و مردم دنبال اشاره‌های امیرمؤمنان(ع) نبودند، یا بن الحسن(عج) شما شاهد باشید اصلا دیگر بحث امر نیست بلکه بحث اشاره است، تازه اشاره هم نمی‌کنند و این یک امتیاز برجسته‌ای است که نسبت به صدر اسلام داریم.

وی با اشاره به این‌که یکی از عوامل اقتدار نظام اسلامی مردم خوب ما هستند، گفت: غالب در جامعه ما خوبی مردم است؛ اما مردم ما این خوبی را از کجا به ارث بردیم؟ در روایات وقتی نگاه می‌کنید امیرمؤمنان(ع) می‌فرماید مهم‌ترین عامل خوب بودن یک جامعه پدر و مادرهای آنها هستند یا امراءشان؟ معمولا خیلی جاها برای پدر و مادر نقش اول تربیتی قائل هستند اما امیرمؤمنان(ع) می‌فرمایند مردم به امراء خود بیشتر شبیه تر هستند تا به پدر و مادرها.

حجت‎‌الاسلام پناهیان افزود: اعتکاف رونق دارد، زیرا یک دل با صفایی با یک بیان نورانی اعتکاف را تقویت می‌کند و دل‌ها به آن سمت سوق پیدا می‌کند، این مقدار حجابی که هست، اینها همه ناشی از معنویت رهبر انقلاب است چه امام خمینی(ره) و چه مقام معظم رهبری.

این واعظ برجسته بیان داشت: علت بقیه کاستی‌ها و بدی‌هایی که در جامعه وجود دارد چیست؟ بقیه مسؤولین هم اگر به این پاکی برسند، همین وضعیت پیش می‌آید.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم بحث را سیاسی کنم اما بی رو دربایستی باید گفت هر دولتی که خواست موفقیت خود را بسنجد، باید آخر سر ببیند “مسجدها شلوغتر می‌شود یا نه؟ نمازخانه‌ها رونق پیدا می‌کند یا نه؟ حجاب بهتر می‌شود یا نه؟”.

اثر مقام معظم رهبری در ایجاد، حفظ و تقویت این مقدار معنویتی که وجود دارد، کاملا مشهود است

حجت‎‌الاسلام پناهیان با بیان این‌که دولت، وزرا، رؤسای قوه قضاییه و نمایندگان مجلس همه دخالت دارند و فقط نباید همه بار معنویت شهر را بر دوش مقام معظم رهبری انداخت، تأکید کرد: اثر مقام معظم رهبری در ایجاد، حفظ و تقویت این مقدار معنویتی که وجود دارد، کاملا مشهود است.

اگر معنویت بیشتر می‌خواهید باید در دامنه هرم مدیریتی جامعه معنویت افزایش پیدا کند

این واعظ برجسته تصریح کرد: اگر معنویت بیشتر می‌خواهید باید در دامنه هرم مدیریتی جامعه معنویت افزایش پیدا کند، نه معنویت شعاری بلکه عقلی باید در جامعه منتشر بشود و این هم یکی دیگر از امکانات ویژه زمانه ما است که باید روی آن بیشتر کار کرد.

وی ابراز داشت: واقعا هرکسی که به هرشخصی رأی داده و این کاندیداهای محترمی که هر کدام با جوش و خروش خودشان یا اطرافیانشان وسط صحنه این رقابت را جدی کردند در این حماسه و در خوشحال کردن قلب مقدس امام زمان(عج) نقش داشتند.

حجت‎‌الاسلام پناهیان افزود: اگر نامزد مورد نظر کسی رأی نیاورده، عیبی ندارد حتی اگر برای نامزد موردنظرش کار کرده، توانسته است این رقابت را پرشور کند و معلوم است اگر یک نفر را اسم بدهند، بقیه هم افرادی باشند که اصلا احتمال رأی آوری نداشته باشند، رقابت دیگر پرشور نیست و عزت نمی آفریند.

این واعظ برجسته گفت: باید رقبا جدی باشند که یک عوارض طبیعی هم دارد و البته باید از آنها کاست اما همه در این حماسه بزرگ که موجب عزت اسلام شد، شریک هستند و امیدواریم خداوند این حماسه بزرگ را از ما قبول کند و انشاالله مقدمه یک حماسه بزرگ اقتصادی قرار بدهد.