نباید از سرزنش ها بترسیم/ ولایت خط مستقیم ما است

حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه زائر سرای جوادالائمه(ع) مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم، با بیان این‌که شهدا دو دسته هستند، گفت: دسته‌ای از شهدا با شهادت خود رفتند و برخی نیز با شهادت ماندند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: کسانی که […]

mandegari-1حجت الاسلام مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا، پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه زائر سرای جوادالائمه(ع) مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم، با بیان این‌که شهدا دو دسته هستند، گفت: دسته‌ای از شهدا با شهادت خود رفتند و برخی نیز با شهادت ماندند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی ادامه داد: کسانی که با شهادت رفتند جوانانی بودند که قبل از انقلاب در مسیر درست حرکت نمی‌کردند و با هدایت‌های امام خمینی(ره) به جبهه‌ها رفته و شهید شدند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این‌که حرکت در مسیر انتظار و صیانت از جمهوری اسلامی با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت به دست می‌آید، ابراز کرد: اگر می‌خواهیم جوانان ما حفظ شوند و بیداری اسلامی از مسیر خود منحرف نشود باید در جهت ترویج این فرهنگ تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) ۳۰ هزار نفر برای جنگ با معاویه جمع کرد، اما آنها گفتند ما از جهاد و مقاومت خسته شده‌ایم و این تلاش دشمن بود تا به جای این‌‌که مردم جهاد طلب باشند جهاد گریز شدند.
حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی بر فضیلت جهاد و شهادت، گفت: امتی که به دنبال جهاد و شهادت نباشد به ذلت سزاورتر است و جهاد بابی از ابواب بهشت است.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در کشور، اظهار کرد: ترویج این امر نیازمند برنامه ریزی است و با شعار نمی توان به این مهم دست پیدا کرد.
حجت‌الاسلام ماندگاری در ادامه با اشاره به افتتاح زائر سرای جوادالائمه(ع)، گفت: سی و چهار سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما نگران روحیه جهاد، ایثار و شهادت مردم هستیم و این مراکز و امکانات جایگاهی مهم برای ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت است که باید به خوبی از آنها استفاده شود.
وی با تأکید بر این‌که احیای فرهنگ جهادی باید از مسوؤلان آغاز شود، ابراز کرد: سزوار نیست مردم در مسیر جهاد، ایثار و شهادت قرار گیرند و مسؤولان از آنها عقب بمانند، اگر در زمان جنگ سربازان از فرماندهان جنگ تبعیت می‌کردند به خاطر این بود که آنها را از خود جلوتر و پیشتازتر در همه عرصه‌ها می‌دیدند.
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در ادامه سخنان خود با بیان این‌که از امروز باید آماده شنیدن سرزنش‌ها باشیم، گفت: نباید ترسی از سرزنش داشته باشیم؛ به حضرت علی(ع) می‌گفتند باید توبه کنی و حضرت از این سرنش‌ها نمی‌ترسیدند؛ امروز سرزنش کنندگان به ما هم خواهند گفت که باید توبه و استغفار کنید.
حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به این‌که امیدواریم رییس جمهور منتخب به این تفکر میدان ندهد، ابراز کرد: شعارها را دیدیم که چیزی همانند این بود که در عاشورا می‌گفتند ما انتقام بدر را گرفتیم، امروز هم برخی می گفتند ما انتقام سال ۸۸ را گرفتیم.

وی با تأکید بر این‌که باید باور کنیم که ولایت خط مستقیم ما است و نباید از آن خارج شویم، اظهار کرد: باید به خداوند و نصرت الهی امید داشته باشیم و از این سرزنش‌ها و کمی افراد خود نترسیم.