نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبری فتح الفتوح است/ایران در بهترین شرایط به سر می‌برد

به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در سی و دومین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا گفت: نظام ما از زمانی که متولد شده تا الان هیچ زمانی نداشتیم که در این حد از قدرت برخوردار باشد و این از نظر سیاسی اجتماعی فرهنگی و چه از نظر اقتصادی […]

17به گزارش روابط عمومی موسسه ولاء منتظر(عج)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در سی و دومین نشست انقلاب اسلامی مخاطرات امروز و فردا گفت: نظام ما از زمانی که متولد شده تا الان هیچ زمانی نداشتیم که در این حد از قدرت برخوردار باشد و این از نظر سیاسی اجتماعی فرهنگی و چه از نظر اقتصادی و نظامی است.

وی افزود: ما از نظر اقتصادی وقتی انقلاب پیروز شد نزدیک به ۹۰ درصد وابسته به درآمد نفت بودیم ولی امروز اگر دور ایران دیوار هم بکشند ایران می‌تواند به زندگی خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: از نظر نظامی وقتی انقلاب ما پیروز شد، ارتش ما سرباز نداشت و ما یک ارتش در هم ریخته داشتیم، اما امروز ایران در امر نظامی دست برتر را داریم. آن موقع در ارتش ما چیزی به نام پهباد معنا نداشت، اما امروز ایران در پهباد جز دست‌های برتر است و از نظر موشکی برتر است.

وی ادامه داد: از نظر سیاسی وقتی انقلاب پیروز شد، ما دیپلمات نداشتیم اما امروز ایران از این نظر هم امروز در جایگاه مطلوبی قرار گرفته است.

*رهبر معظم انقلاب مورد  مقبولیت همگان است

وی تصریح کرد: ما هیچ گاه نداشتیم که رهبر انقلاب در این حد مقبولیت داشته باشد ما تا حالا دو تا رهبر داشتیم و هر دو بیشترین محبوبیت را داشتند و دارند. امروز آقا را منطقی قبول دارند، در خصوص لایحه مطبوعات در مجلس ششم، آقا یک خط نوشتند که به صلاح نیست و آنها کنار گذاشتند. در آن زمان یکی نمایندگان با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و صحبت‌های ایشان را می‌نوشتند، یکی از نمایندگان به آنها گفت؛ چرا صحبت‌های ایشان را می‌نویسید و نمایندگان گفتند ایشان حرف حسابی می‌زند.

وی گفت: آقا منطقا در قلب‌ها جا دارد و امروز ایشان به هر کسی بگوید که نه، آن موضوع نه خواهد شد که این از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع رابطه با آمریکا گفت: ما رابطه با آمریکا را قطع نکرده‌ایم، آمریکا رابطه را قطع کرد و اگر قطع نمی‌کرد ما تا الان رابطه داشتیم، برای ما آمریکا و کشورهای دیگر فرقی نداشتند، شرق و غرب دو لبه یک قیچی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالب تصریح کرد: وقتی آنها با ایران قطع رابطه کردند، امام راحل فرمودند که خوب شد، رابطه ما آمریکا رابطه گرگ و بره است. بعدا خود آنها فهمیدند که چه غلطی کردند و به همین خاطر طرح مذاکره را مطرح کردند که این هم یک توطئه بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها دنبال این نیستند که روابط عادی داشته باشند، ایران یک لقمه در دهان آنها بوده که آرام آرام می‌خوردند و حضرت امام(ره) زدند و این را قطع کردند. آنها به فکر پس گرفتند رابطه و لانه جاسوسی خود بودند و در ابتدا دست به ترور زدند و ایران به قدری کارهای حفاظتی در این زمینه را بالا برد تا ترور به تعداد انگشت‌های دست رسید و نتوانستد.

وی گفت: آنها جنگ را طراحی کردند که در این عرصه هم ایران و مردم توانستند به خوبی ایستادگی کنند و پاسخ متجاوزان را بدهند.  پس از آن دشمن دست به تهاجم فرهنگی زد و هر چی شبکه‌های ماهواره‌ای زیاد کرد، در ایران جوانان اعتکافی زیاد شد. البته در این عرصه جنگ بسیار سخت است و مقام معظم رهبری فرمودند در این عرصه هم ریزش وجود دارد و هم رویش و به رویش‌ها باید نگاه شود.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به محاصره اقتصادی دشمنان گفت: دشمن همزمان دست به محاصره اقتصادی زد که در این عرصه هم آمدند در کنار آن مذاکره را مطرح کردند.

وی با اشاره به درگیری‌های آمریکا در منطقه گفت: آمریکا ابتدا در افغانستان و بعد در عراق آمد که در هر دو گرفتار شد و پس از آنکه دید نمی‌تواند به ایران ضربه بزند، وارد سوریه شد و سوریه خط نبرد ما است. آمریکا در همه جا جنگ ایجاد می‌کند و با عملیات روانی می‌گوید که پای ایران در میان است و بعد آنها می‌گویند که ایران جنگ طلب است و پای مذاکره نمی‌آید.

وی ادامه داد: آنها این مذاکره را از زمانی که لانه جاسوسی فتح شد بیان کردند و امام راحل هم فرمودند که نه و آنها در افکار عمومی اعلام کردند که ایرانی‌ها وحشی، تروریست و دزد هستند و باید در مذاکرات این را حل کنیم.

فرمانده قرارگاه عمار افزود: آنها می‌گویند که چون ایرانی‌ها حامی تروریست هستند، پس خود آنها هم تروریست هستند و آنها از حزب‌الله لبنان و حماس دفاع می‌کنند. ایران می‌خواهد دنیا را تصرف کند و وقتی از آنها می‌پرسیم که چرا به خط نمی‌زند؟ می‌گویند که ایران منتظر بمب اتمی است و هر زمان خیال پردازی‌هایی برای خودشان دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ادامه داد: در همان زمان مقام معظم رهبری فرمودند که اصلا ما ساخت صلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم و بعد فرمودند که این موضوع هسته‌ای بهانه اینها است، اینها بحثش این نیست که ما نیروگاه هسته‌ای نداشته باشیم آنها اگر موافق کنند که ایران نیروگاه هسته‌ای داشته باشد، دنیا به آنها می‌گوید که پس ایرانیان تروریست نیستند.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده بر علیه ایرانیان گفت: وقتی اروپاییان به داخل کشور می‌آیند و وقتی می‌خواهند بروند اگر با آنها مصاحبه کنیم می‌گویند که ما اول فکر می‌کردیم که وارد یک جای وحشی و یک مشت دزد شده‌ایم اما حال که می‌بینیم واقعا این مسائل وجود ندارد و ایرانی‌ها انسانی‌های متمدنی هستند.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به مطرح شدن موضوع مذاکره ایران و آمریکا تصریح کرد: وقتی این موضوع مذاکرات مطرح می‌شود می‌گویند که معلوم می‌شود که تحریم‌ها اثر گذاشته و کمر ایران را شکسته است.

وی با اشاره به مطرح کردن موضوع نرمش قهرمانانه توسط مقام معظم رهبری گفت: این یعنی اینکه اگر ما می‌گوییم مذاکره ما در قوی‌ترین شرایط هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در خصوص مشکلات دیدار با آمریکا گفت: ایران بیان داشت که مذاکره بدون پیش شرط اما آنها گفته بودند مذاکره با پیش شرط و وقتی در پای میز مذاکره نشسته و بحث شود وقتی جلسه تمام شود، آنها به تمام افکار عمومی دنیا می‌گویند که ایران شرایط ما را قبول کرد.

وی با بیان اینکه ایران اهل مسائل دیپلماتیک و گفتگو است تصریح کرد: آن سخنرانی که اوباما کرد کمر ادعاهای آمریکا شکست، اینها می‌گفتند که قانون ایران با قانون دموکراسی تعارض دارد چون در قانون اساسی یک فرد فوق قانون به نام رهبر دارند.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: با همه این دروغ‌هایی که گفته بودند اما اوباما مجبور شد که بیایید و بگوید که ما فتوای مقام معظم رهبری ایران را در خصوص حرام بودن ساخت صلاح هسته‌ای قبول داریم. آنها می‌گفتند که ایران وحشی است و باید براندازی شود اما اوباما در این سخنرانی گفت ما کی به دنبال براندازی ایران بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب گفت: آنها این حرف‌ها را زدند تا رئیس جمهور پای میز مذاکره بنشیدند اما ایشان گفت که به این سرعت که نمی‌شود و باید مقدمات آن دنبال شود و وقتی ایران قبول نکرد، آنها جوی در رسانه‌های آمریکا به راه انداختن که ایران آمریکا را تحقیر کرد.

وی با اشاره به تماس تلفنی دو رئیس جمهور ایران و آمریکا گفت: تا قبل از آن ایران به خوبی کار را ادامه می‌داد و با قدرت جلو می‌رفت و اما با این تماس هیئت مذاکره کننده ایران به خوبی عمل نکرد. ما در این مذاکرات برنده شدیم و کل دیپلماسی آمریکا شکست خورد، زمانی که نتانیاهو به آمریکا آمد نمی‌دانست که باید چه کاری انجام دهد و چه چیزی بگوید.

وی گفت: آنقدر به اوباما فشار آوردند که او زودتر از انتظار همه حرف‌های خود را پس گرفت و گفت که اسرائیل خط قرمز ماست و گزینه نظامی روی میز است. با این مذاکره ابزار عملیات روانی از دست آمریکایی‌ها گرفته شد و تمام آمریکا را به هم ریخت و توپ در زمین آمریکایی‌ها افتاده است.

*ماجرای صلح حدیبیه

وی در ادامه با اشاره به موضوع صلح حدیبیه گفت: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکره این هم در راستای پیروزی است و یک حرکت عملیاتی است. در صلح حدیبیه اول پیامبر(ص) با مشرکین درگیر بودند و سال پنجم که عملیات خندق انجام شد، حضرت فرمودند که مشرکین دیگر نمی‌توانند به ما حمله کنند. یهودی‌ها در خیبر خیمه زدند و حضرت علی(ع) با حضور تاثیرگذار در آن جنگ، منجر به این شد که خیبر کمر یهود را بشکند.

فرمانده قرارگاه عمار عنوان داشت: یهودی‌ها آن زمان در تبوک تجمع کردند تا پیامبر(ص) بیرون بیایند و منافقین در مدینه شورش کنند و وقتی مدینه شورش شد مشرکین با یک نیروی کمی مدینه را تصرف کنند، این طراحی ها انجام شد و در زمان پیامبر(ص) فرمودند که ما به عمره می‌رویم و زمانی که دشمنان فهمیدند که پیامبر(ص) به عمره می‌خواهد برود گفتند که اگر ایشان بیاید آبروی ما خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب افزود: در آن زمان جلوی پیامبر(ص) را گرفتند و پیامبر فرمود نباید راه زیارت خانه خدا را بر روی مسلمان ببندید و اگر این کار را بکنید ما با شما جنگ خواهیم کرد و وقتی دشمن این وضعیت را دید دم از مذاکره و صلح زد و پیامبر(ص) به مدینه بازگشت.

وی گفت: پس از بازگشت پیامبر(ص) به مدینه یهودیان که نمی‌دانستند ایشان بازگشته، در تبوک دست به تظاهرات زدند و پیامبر(ص) به سمت تبوک حرکت کردند اما پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند که شما در مدینه بمان و در آن زمان منافقین به شدت جو سازی کردند و وقتی حضرت علی(ع) ماندند منافقین و مشرکین هیچ حرکتی نشان ندادند و یهودیان هم فرار کردند.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: وقتی ابوسفیان این موضوع را دید مذاکره را لغو کرد و پیامبر(ص) هم دستور حمله دادند که به فتح مکه انجامید.

وی ادامه داد: این نرمش قهرمانه که مقام معظم رهبری فرمودند این فتح الفتوح است و مقدمه کارهای بزرگی است و خداوند هم ابزار لازم را در اختیار ایشان گذاشته است.

فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به عدم تصویب بودجه آمریکا توسط کنگره گفت: این هم به دلیل مذاکره و نوع صحبت‌های دیپلماتیک ایران است که با هم درگیر شده‌اند.

وی عنوان داشت: ما در وضعیت فعلی دو وظیفه دارم نخست رصد خوب و دوم اقدام به هنگام داشته باشیم و خطرناک‌ترین کار این است که اقدام نا به همگام داشته باشیم.