نسل جوان جامعه مدرسین را می شناسد؟

هیچ موضوعی برای جامعه دانشگاهی و حوزوی مهمتر از وحدت و ارتباط آنها نیست و در چنین شرایطی که دشمن می‌کوشد تا شکاف میان این ۲ گروه مهم جامعه ایجاد کند، باید با ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه، توطئه‌ها آنها را خنثی کنیم. به گزارش فارس، جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد فرهنگی و مذهبی […]

slider-modarresin2هیچ موضوعی برای جامعه دانشگاهی و حوزوی مهمتر از وحدت و ارتباط آنها نیست و در چنین شرایطی که دشمن می‌کوشد تا شکاف میان این ۲ گروه مهم جامعه ایجاد کند، باید با ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه، توطئه‌ها آنها را خنثی کنیم.

به گزارش فارس، جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد فرهنگی و مذهبی در جامعه به شمار می‌رود که با اقشار مختلف مردم سر و کار داشته و با ارشادها و بیان مطالب کارشناسانه  خود در رشد و شکوفایی کشور می‌کوشد. یکی از گروه هایی که جامعه مدرسین برای آنها نیز برنامه‌ریزی‌های مستمری را انجام داده است، اساتید حوزه و دانشگاه هستند که به عنوان مولدان علمی کشور فعالیت چشمگیری دارند.جامعه مدرسین با برگزاری همایش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برای اساتید، مسائل مربوطه و دغدغه‌های نظام را گوشزد کرده تا مسیری که از ابتدا ترسیم شده است، به بیراهه نرود.

۵۰ سال خدمت به دین مردم

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر موسوی نسب یکی از اساتید حوزه و دانشگاه است که در خصوص جایگاه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید: جامعه مدرسین شخصیت های علمی بزرگی را در خود جای داده که از این شخصیت‌ها درگذشته و حال در جامعه بوده‌اند.

وی اضافه می کند که جامعه مدرسین به قدری شان و منزلت دارد که امام راحل در مورد این نهاد مقدس بیانات مبسوطی را ایراد فرمودند که باید سرلوحه کاری ما قرار گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح می کند، در جامعه مدرسین فقهایی حضور دارند که هر کدام ۳۰ سال، ۴۰ سال، ۵۰ سال عمر خود را صرف خدمت به نظام اسلامی و دین مردم کرده‌اند و از این رو دارای جایگاه ارزشمندی در میان مردم هستند.

مردم به جامعه مدرسین اعتماد دارند

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نسب تاکید کرد: شخصیت هایی در جامعه هستند که برای افلاک به ناحق زانو نمی زدند و الان هم اینگونه هستند و فرمایش آنها حق است و مردم اعتماد راسخ به آنها دارند.

وی اذعان داشت: باید شخصیت اعضای جامعه مدرسین و همچنین هویت چنین نهادی برای مردم تبیین گردد و به گونه‌ای نباشد که مردم با این موضوع مهم غریبه باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برگزاری همایش نیم قرن حضور تصریح کرد: برگزاری این همایش اقدامی بسیار پسندیده و همچنین مطلوب است که موجب معرفی جامعه و اعضای آن خواهد شد.

تاثیر جامعه مدرسین در تکمیل انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نسب افزود: جامعه مدرسین در روند و تکمیل انقلاب اسلامی نقش بارزی داشته است که باید این نقش را برای همگان به ویژه نسل جوان بیان کنیم.

وی با اشاره به ارتباط‌های گسترده جامعه مدرسین با نخبگان دانشگاهی گفت: این امری مهم و ضروری است که از سوی جامعه مدرسین صورت می‌گیرد و موجب نزدیک شدن افکار و رفع مشکلات خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در حال حاضر هیچ موضوعی برای جامعه دانشگاهی و حوزوی مهمتر از وحدت و ارتباط آنها نیست و در چنین شرایطی که دشمن می‌کوشد تا شکاف میان این ۲ گروه مهم جامعه ایجاد کند، باید با ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه، توطئه‌ها آنها را خنثی کنیم.

 

نقش موثرجامعه مدرسین در خنثی کردن توطئه‌های دشمن

حجت‌الاسلام و المسلمین جزائری یکی دیگر از اساتید حوزه و دانشگاه نیز در این خصوص می‌گوید: جامعه مدرسین یک نهاد باسابقه و ریشه دار و موثر در جریانات حوزه و قبل از انقلاب بوده که خدمات شایانی را به نظام مقدس اسلامی انجام داده است.

وی بیان داشت: این نهاد از جمله نهادهایی بوده که در مواقع حساس به یاری نظام اسلامی آمده و اجازه نداده است تا کسی برای نظام اسلامی شبهه و تفرقه ایجاد کند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جامعه مدرسین با بهره گیری از نخبگان بزرگ علمی و دینی، توانسته افکار مخاطبان را جذب کرده و جلوی توطئه‌های دشمن را بگیرد.

 

خلا معرفی جایگاه جامعه مدرسین برطرف شود

حجت‌الاسلام و المسلمین جزائری عنوان داشت: یکی از مسائل مهم که مورد غفلت واقع شده، معرفی جایگاه جامعه مدرسین و اعضای و همچنین فعالیت‌های این نهاد مهم است که با برگزاری همایش نیم قرن حضور این خلا نیز برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین در عرصه‌های مختلف به کشور خدمات شایانی را ارئه کرده که باید نسل جوان ما آنها را درک کرده و بدانند که اگر این نهاد مهم نبود جه مشکلی بر سر جامعه اسلامی می‌آمد.