نظام اسلامی آبرو دهنده اسلام و تشیع است

آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی شنبه شب در مراسم معنوی اعتکاف که در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، گفت: چشم جهانیان به نظام اسلامی بسته شده است و باید مسؤولان توجه کنند که این نظام اسلامی برای دنیا الگو باشد، نظام اسلامی آبرو دهنده اسلام و تشیع است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی در […]

gorgani-2آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی شنبه شب در مراسم معنوی اعتکاف که در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، گفت: چشم جهانیان به نظام اسلامی بسته شده است و باید مسؤولان توجه کنند که این نظام اسلامی برای دنیا الگو باشد، نظام اسلامی آبرو دهنده اسلام و تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که قرآن کتابی است که دارای ابعاد مختلفی شامل لطایف، حقایق، دقایق و مانند آن است، ادامه داد: از آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره درباره اعتکاف ضرورت کار جمعی در تمیزکاری و پیش‌بردن برنامه‌های اعتکاف فهمیده می‌شود و در هر مساله ای باید به صورت جمعی کار کرد.

این استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: در این آیه گفته شده است «و طهرا بیتی لطائفین»، اگر بخواهیم مراسمی را اجرا کنیم باید پاکیزگی را رعایت کنیم و این مطلب غیر از پاکی و نجسی است، این طهارت، طهارت به معنای اعم است که برای سه گروه اهل طواف، اهل قیام و نمازگزاران توصیه شده است.

وی با اشاره به این‌که در آیه ۱۲۵ سوره مبارکه بقره نیز به پاک کردن دل نیز توصیه شده است، خاطرنشان کرد: اهل اعتکاف باید به دل توجه کنند و اخلاص داشته باشند، اهل اخلاص بسیار کم هستند، اما باید توجه داشت خداوند دست ناامیدی به سینه ما نمی‌زند.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: خداوند پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) ما را بسیار دوست دارند و نباید کاری کرد که اهل‌بیت(ع) ناراحت شوند و از کارهای بنده و دوستان خود در نزد خداوند شرمنده می‌شوند و اهل اعتکاف باید مراقب خود باشند.

وی با تأکید بر این‌که هنگام انجام دادن اعمال ام‌داوود یاد امام زمان(عج) را فراموش نکنید، ادامه داد: عمل ام‌داوود عمل بسیار عجیب و بزرگی و معتبر است و ۱۷ کرامت در این عمل نهفته است و فرج امام زمان(عج) را حتما در این دعا بخواهید، ملت‌های مظلوم در چنگ ابرقدرت‌ها هستند و برای آنان دعا کنید.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گاه یک مطلبی گوینده می‌گوید و منبع خود را روزنامه قرار می‌دهد، اما بی‌توجه به آن‌که مخاطبان از خود سخنران داناتر هستند، در گذشته برای منبر رفتن و خطبه عقد خواندن نیاز به اجازه بود.