نعمت رهبری را هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم

نعمت رهبری یکی از مسائلی است که خداوند به ملت ایران اعطا کرده است و هیچ‌گاه نباید این موضوع را فراموش کنیم. حجت‌الاسلام راشد در دوره آموزشی کوثر ولایت که به همت موسسه ولا منتظر برگزار شد، گفت: پیشوایی و ولایت بر امت بسیار مهم است و باید چندین بار کتاب ولایت فقیه امام راحل […]

kosar-rashed1نعمت رهبری یکی از مسائلی است که خداوند به ملت ایران اعطا کرده است و هیچ‌گاه نباید این موضوع را فراموش کنیم.

حجت‌الاسلام راشد در دوره آموزشی کوثر ولایت که به همت موسسه ولا منتظر برگزار شد، گفت: پیشوایی و ولایت بر امت بسیار مهم است و باید چندین بار کتاب ولایت فقیه امام راحل را مطالعه کنیم تا متوجه جایگاه آن بشویم.

وی بیان داشت: متاسفانه آن گونه که باید و شاید هنوز به موضوع اهمیت ولایت فقیه در جامعه پی نبرده‌ایم و این موضوع بسیار مهمی است که باید با مطالعه بیشتر به آن برسیم.

ایشان افزود: موضوع رهبری موضوع مهمی است که نباید به راحتی از کنار آن بگذریم و اگر به راحتی بگذریم مشکلات بسیاری برای ما به بار خواهد آمد.

حجت‌الاسلام راشد تصریح کرد: در آیات و روایات به موضوع اهمیت دادن به مردم تاکید بسیاری شده است و در نظام اسلامی هم این موضوع رعایت می‌شود و رهبری معظم انقلاب به این موضوع تاکید بسیاری دارند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش رهبری در جامعه گفت: رهبری در جامعه از اهمیت بسزایی برخوردار است و در روایات و آیات هم به آن تاکید شده است، مردم فلسطین از نظر قدرت بسیاری قدرتمند هستند و لشکر دنیا نتوانسته در برابر آنها ایستادگی کنند، اما چون رهبر و سکان‌دار ندارند به نتیجه مطلوب نمی‌رسند.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود افزود: هر مدیر و هدایت‌گری باید سه موضوع بداند، بتواند و بخواهد را مد نظر داشته باشد و با تخصص و مدیریت و مکتبی بودن به مدیریت بپردازد.

حجت‌الاسلام راشد بیان داشت: خداوند نعمت رهبری‌ها را بر ملت ایران تمام کرد و هیچ شک و شبهه‌ای برای کسی باقی نیست، یک زمانی کسی نمی‌خواهد بفهمد که آن موضوع جداست اما کسانی که می‌خواهند بفهمند متوجه درایت و رهبری‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری می‌شوند.

وی با بیان خاطراتی از دوران رهبری امام راحل گفت: هنوز یک ماه از انقلاب نگذشته بود که امام راحل خطاب به مقام معظم رهبری فرمودند به منطقه سیستان و بلوچستان بروید و گزارشی از وضعیت اقتصادی مردم برای من تهیه کنید که بنده نیز همراه مقام معظم رهبری رهسپار این سفر شدم.

حجت‌الاسلام راشد با بیان اینکه این مسافرت ۲۲ روز به طول انجامید گفت: وقتی گزارش را تهیه کردند، به قم برای ارائه گزارش آمدیم تا رهبری می‌خواستند گزارش دهند، فردی داخل اتاق شدند و به امام گفت که نماینده خبرگزاری آسشیوتوپرس آمده و وقت ملاقات می‌خواهد به او بدهم یا نه؟ که امام در پاسخ فرمودند او غربیه است و بگویید بیایید، اینها خودمانی هستند.

این خبرنگار وقتی آمد از جمله سئوال‌هایی که از امام راحل پرسیدند این بود که چرا مردم شما را دوست دارند؟ و امام در پاسخ فرمودند ما نوکر مردم هستیم و مردم نوکر خود را دوست دارند. و این نشان دهنده اوج عطوفت و بی ریا بودن امام راحل و رهبری بود که برای مردم خود را نگرفته و احساس آقایی نکردند.

حجت‌الاسلام راشد گفت: رهبری مردم ایران، رهبری فرانسه نیست، این اعتقاد دینی است که رهبری خود را خادم و نوکر مردم می‌داند و در قلب مردم هم جا دارد.

وی عنوان داشت: با همه مسائلی که دشمنان بر علیه نظام اسلامی ایران ایجاد کردند، با درایت و تدبیر رهبری نظام بوده است که همه آنها از بین رفته و باید قدر و ارزش این نعمت را بدانیم.