نقش حوزه علمیه و مساجد در برنامه ریزی‌های کلان مورد توجه قرار گیرد

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز در دیدار اعضای ‏شورای عالی استان‌ها، با بیان این‌که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از غدیر و عاشورا است، گفت: انقلاب اسلامی تا کنون پیام‌های فراوانی برای جهان داشته و این‌که چه الگویی از سوی ایران ارائه خواهد شد برای کشور‌های جهان حائز اهمیت است. به […]

booshehri2آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه عصر امروز در دیدار اعضای ‏شورای عالی استان‌ها، با بیان این‌که انقلاب اسلامی نشأت گرفته از غدیر و عاشورا است، گفت: انقلاب اسلامی تا کنون پیام‌های فراوانی برای جهان داشته و این‌که چه الگویی از سوی ایران ارائه خواهد شد برای کشور‌های جهان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به ویژگی‌های مثبت ائمه اطهار(ع) در اجرای حکومت دینی، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در این باره فرمودند اگر به حضرت علی(ع) اجازه حکوت داده می‌شد مردم طعم رفاه و آسایش را می چشیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه یکی از رسالت‌های حکومت دینی را آبادانی ذکر کرد و ابراز داشت: حضرت علی(ع) در نامه به مالک اشتر به این مسأله توجه کرده و این امر نشان دهنده اهمیت اسلام به ابعاد مادی و معنوی زندگی انسان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در روایات ما به مسأله دنیا نیز توجه شده است، اظهار کرد:‌ اگر انسان در برنامه‌های مادی خود به مسأله آخرت نیز توجه داشته باشد اقدامات مادی او نیز دارای ارزش می‌شود.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به اهمیت کار در شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: شوراها از ظرفیت‌های فروانی در راه خدمت به مردم بهره مند هستند و باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری کاهش تصدی‌گری ‏دولت در برخی امور، حرکت در راستای توسعه کشور، نهادینه کردن مردم‌سالاری دینی در جامعه، قدرت بخشیدن به ‏شهرداری‌ها و واگذاری امور به مردم را از دلایل تشکیل شوراها ذکر کرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که ترویج فرهنگ مشورت در ‏کشور باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: عدم ضمانت اجرایی مصوبات شوراها و عدم توجه و همکاری لازم برخی مسؤولان با شوراها از جمله نگرانی‌ها در مورد شوراها است که با فرهنگ سازی باید این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به این‌که شوراها نباید به دنبال درآمد زایی به هر وسیله‌ای باشند، گفت: درآمدهای مشروع اثرات منفی را به دنبال ندارند.

مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت پرهیز از اختلاف و تنش در مدیریت شهری و روستایی تأکید کرد و ابراز داشت: نباید اختلافات کوچک تبدیل به نزاع شود و شوراها تنها به فکر حل مشکلات مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار محوریت بخشیدن به مساجد و حوزه‌های علمیه در برنامه‌ریزی‌های کلان شوراها شد و گفت: مساجد در صدر اسلام جایگاهی برای حل مشکلات مردم بودند و اعضای شوراها می‌توانند با ارائه گزارش در مساجد به مردم، پایه‌های شورا را مستحکم کنند.

امام جمعه قم با اشاره به آیات و روایات خدمت رسانی و گره گشایی از کار مردم را دارای اجر و ثواب الهی دانست و اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید قدردان نعمت الهی خدمت رسانی به مردم باشند و نهایت تلاش خود را برای خدمت خالصانه و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) انجام دهند.