نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی ادعایی بی اساس است/ دشمن از رویارویی نظامی با ایران نا امید شده است

حضرت آیت‏ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‏ های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به حیله و نقشه­ های دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی ایران اظهارداشت: دشمن با تهمت و افتراهایی مانند نقض حقوق بشر قصد دارد چهره ایران را در […]

حضرت آیت‏ الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‏ های چشمه معرفت که از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به حیله و نقشه­ hamedani-9های دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی ایران اظهارداشت: دشمن با تهمت و افتراهایی مانند نقض حقوق بشر قصد دارد چهره ایران را در دنیا مخدوش سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی به ناتوانی دشمن در مقابله با نظام ولایی ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن با ناامیدی از حمله نظامی به جنگ نرم روی آورده است که با هوشیاری مردم در این میدان هم می­توانیم از نظام اسلامی محافظت کنیم.

وی در ادامه شبهات وارده به صلح امام حسن مجتبی(ع) را ساخته بنی عباس خواند و ابرازداشت: حکومت بنی عباس در آغاز با قیام­های علویان به ویژه فرزندان امام حسن(ع) مواجه بودند که برای سرکوب این قیام­ها با تبلیغات گسترده به تهمت­، افترا و تخریب چهره ایشان روآوردند.

حضرت آیت الله نوری همدانی شرایط امام حسن (ع) و امام حسین(ع) را متفاوت عنوان­کرد و افزود: یزید قصد داشت به هر قیمتی از سیدالشهدا(ع) بیعت بگیرد و این به معنای تأیید ظلم و فساد بود و حال آنکه معاویه چنین درخواستی را از امام نداشت و با عوام­فریبی به دنبال حکومت بود.

این مرجع تقلید عدم حمایت مردم را علت صلح امام حسن(ع) دانست و گفت: امام مجتبی(ع) برای مبارزه و جهاد با معاویه قیام کرده بودند اما با متفرق شدن مردم و خیانت فرماندهان حضرت به ناچار صلح نمودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان روش متفاوت حکومت پیامبر اکرم(ص) در مکه و مدینه یادآورشد: حضرت به مدت سیزده سال در مکه، بدون جنگ با کفار دعوت به اسلام کردند اما با تشکیل حکومت و حمایت مردم در مدینه به مدت ۱۰ سال نزدیک به شصت و چهار مورد جهاد انجام دادند.

وی هدف ائمه اطهار(ع) را حفظ مصالح اسلام دانست و گفت: امام حسن(ع) در مفاد پیمان صلح، معاویه را به رعایت موازین اسلامی متعهد کرد اگر چه معاویه به آن عمل نکرد و هدف از جنگ را رسیدن به حکومت خواند.