نمی شود مدعی خط امام بود و دشمن از ما تعریف کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)،‌ گفت: در روایاتی که اهل سنت نیز نقل کرده‌اند آمده که خدا راضی است به رضای فاطمه و غضب می‌کند به غضب فاطمه. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که امام […]

rahimianحجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س)،‌ گفت: در روایاتی که اهل سنت نیز نقل کرده‌اند آمده که خدا راضی است به رضای فاطمه و غضب می‌کند به غضب فاطمه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) جلوه‌ای از رفتار فاطمی بود،‌ ابراز کرد: امام راحل حب و بغض فی‌الله داشت و نسبت به مستضعفان و کوخ نشینان می‌فرمود: یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمی‌دهم.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امام در برخورد با مستکبران و دوران ضعف ظاهری نظام بسیار محکم بود و همراهمی جریان‌هایی که سعی داشتند به ایشان نزدیک شوند را نمی‌پذیرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان خاطرنشان کردک: زمانی که نمایندگان کارتر برای مذاکره می‌آمدند وقتی امام متوجه شد قبل از رسیدن آنها پیام داد و بدون بسم ‌الله خطاب به آنها گفت: نه من اجازه ملاقات می‌دهم نه اعضا ی شورای انقلاب و نه هیچ یک از مسوؤلان اجازه پذیرش آنها را ندارند.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که امام خمینی(ره) رابطه بین ملت به پا خاسته با چپاولگران را به سود چپاولگران می‌دانست، اظهار کرد: امام با روحیه فاطمی فریاد می زدند؛ با خواست خدا دست تجاوز به اسلام را می‌شکنیم و با صدرو انقلاب به سیطره و ظلم جهانخواران خاتمه می دهیم و راه را برای منجی و مصلح کل هموار می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) اهل شعار و تعارف نبود،‌خاطرنشان کرد: امام آنجا که از خدا می خواست با بسیجیان محشور شود و یا آنجا که می‌گفت مسلمانان به پا خیزید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید چون خدا غلبه حق بر باطل را خواسته است، عین حقیقت را می‌گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که انقلاب اسلامی به تمام جهان صادر می‌شود،‌ گفت:‌ انقلاب ما اسلامی است و تا اسلام بر همه جا نتابد مبارزه هست و تا مبارزه علیه مستکبران هست ما هستیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیات قرآن نزدیک‌ترین مردم به حضرت ابراهیم را پیروان ایشان خواند و افزود: مسأله اصلی پیروی و تبعیت از ولی خدا است و دوست بودن، خویشاوندی، قرابت زمانی و مکانی ملاکی برای تبعیت افراد نیست.

وی پیروی از امام را شاخص و ملاک اولویت افراد دانست و ابراز کرد:‌ این که من چد سال خدمت امام باشم یا حکمی از امام داشته باشم کافی نیست چون امام در آخرین جمله وصیت نامه خود فرمودند: میزان حال فعلی هر کسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، سیاست نه شرقی و نه غربی، مبارزه همیشگی با طاغوت‌ها، زورگوریان و جبارن روزگار، حمایت از مستضعفان عدم جدایی دین از سیاست و پیروی ازولایت فقیه را از شاخص‌های مهم خط امام برشمرد.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: مدعیانی که در روزگاری می‌گفتند خدا را قبول داریم اما رسالت پیامبر(ص) را قبول نداریم و پس از رحلت پیامبر(ص) گفتند پیامبر را قبول داریم و جانشین او را قبول نداریم امروز نیز به گونه‌ای دیگر می‌گویند امام را قبول داریم و جانشین ایشان را قبول نداریم، این مسأله پوششی است برای فرار از حق.

وی تضعیف نظام را جزء بزرگ‌ترین گناه‌هان دانست و گفت: کسانی که خود را مدعی خط امام خمینی(ره) می‌دانند و انتخابات ۸۸ را تبدیل به یک فتنه بزرگ برا ی نظام کردند آیا باز هم خود را مدعی خط امام می‌دانند.

تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: امام شاخصه‌ها را مشخص کردند و فرمودند که اگر دشمن از شما تعریف و حمایت کرد باید عزا گرفت؛  آنهایی که آمریکا، انگلیس، ضد انقلاب‌ها و منافقان از آنها حمایت می‌کنند و دوستانشان پناهنده دشمنان شده‌اند و همچنان حامی آنها هستند آیا می توانند مدعی خط امام باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این‌که کسانی که می‌خواهند بادین مبارزه کنند با ابزار دین وارد می‌شوند، گفت:‌ کسانی که می‌خواهند با خط امام مبارزه کنند باید با عنوان امام و وصل کردن خود به منسوبان امام این کار را انجام دهند؛ مگر می شود با امام باشی و دشمنان امام نیز با تو باشند.

وی با تأکید بر این‌که امروز در نقطه عطف تاریخ اسلام قرار داریم، اظهار کرد: کسانی که در چنین شرایط حساسی خیانت می‌کنند و سر سفره امام و شهدا نشسته و پشت پا به این سفره می‌زنند عذاب الهی در انتظار آنها است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که پیروزی از آن اسلام است،‌ گفت: راه امام خمینی(ره) راه اسلام، قرآن، ‌امام زمان(عج)، حق و استواری است و هر کسی در برابر آن بایستد عذاب می‌شود.

وی با بیان این‌که کشور به رغم همه توطئه‌ها، تحریم ها و خیانت ها به صورت ابرقدرت در جهان مطرح است، ابراز کرد:‌ کشورهای دنیا به دنبال نابودی سوریه هستند اما ایران این مسأله را نمی‌خواهد و خواست ایران امروز در جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.