نور قرآن انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد

آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از فرمانداران و مدیران نیروی انتظامی با تقدیر از نیروی انتظامی گفت: در حدیثی از امام معصوم(ع) آمده است که هر شخصی بیاموزد و به آنچه آموخته عمل کند و به دیگران بیاموزد به مراتبی خواهد رسید که در آسمان نامش به بزرگی برده می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس […]

gorganiآیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از فرمانداران و مدیران نیروی انتظامی با تقدیر از نیروی انتظامی گفت: در حدیثی از امام معصوم(ع) آمده است که هر شخصی بیاموزد و به آنچه آموخته عمل کند و به دیگران بیاموزد به مراتبی خواهد رسید که در آسمان نامش به بزرگی برده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، وی افزود: کسی که به دنبال کسب عمل می‌رود بعد از عالم شدن اگر گوشه خانه بنشیند برای جامعه فایده‌ای نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: خداوند عزوجل در سوره اعراف عواملی که باعث رستگاری انسان می‌شود را بیان کرده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه در این سوره خداوند چهار عامل را سبب رستگاری انسان معرفی کرده است، افزود: نخست پذیرش کلام عالم و مرجع است یعنی اینکه شخص گوینده را به عنوان یک عالم قبول داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمان حضرت محمد (ص) افراد بسیاری مانند ابوجهل بودند که سا‌ل‌ها پای منبر پیامبر نشستند اما برای آن‌ها فایده‌ای نداشت چون شخص رسول اکرم (ص) را به عنوان نبی خدا قبول نداشتند.

استاد حوزه علمیه افزود: گاهی نپذیرفتن سخن عالم به دلیل تعصب و لجاجت است که سبب می‌شود انسان زیر بار سخن حق نرود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی دومین عامل رستگاری را احترام و تعظیم عالم دانست و گفت: سومین عامل یاری کردن عالم، عمل به دستورات اوست؛ پس از قبول و احترام عالم باید او را در رسیدن به مقصد و مقصود یاری کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چهارمین عامل نتیجه سه مرحله قبل است، عنوان کرد: در این مرحله باید به دستور و آیین‌نامه نظام عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن همان آیین‌نامه اسلام است، اظهار کرد: قرآن نور است که انسان را از سرگردانی نجات می‌دهد؛ در این کتاب ظلمت و نور نشان داده شده و تمام قوانین اجتماعی، دینی، فرهنگی و … بیان شده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی خاطرنشان کرد: بنا به گفته خداوند کسانی که این چهار مرحله را طی کنند به رستگاری خواهند رسید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به زندگی محدود دنیا گفت: در هر لباسی که در نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنیم باید تلاش کنیم که اطاعت از رهبری داشته و برای خدا کار کنیم.