نگاه غلط غرب به زنان ناشی از فرهنگ سکولاری است

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(ع) به سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان ایشان دو محور اصلی  داشت اول این که مسأله تکریم جایگاه زنان باید مورد توجه باشد و ثانیا در امور زنان افکاری […]

hamedaniحضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار بسیج جامعه زنان سپاه علی بن ابی طالب(ع) به سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: سخنان ایشان دو محور اصلی  داشت اول این که مسأله تکریم جایگاه زنان باید مورد توجه باشد و ثانیا در امور زنان افکاری که از غرب سرچشمه گرفته را کنار باید زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا‌، وی در آسیب شناسی نوع نگاه غرب به مسأله زن، گفت: فرهنگ سکولار موجب بدبختی غرب در این زمینه شده است، منشاء تمایز دیدگاه اسلام با غربی‌ها نیز همین است؛ اسلام حق مادر و دختر را سنگین می داند و توصیه‌اش احقاق این حقوق و احترام همیشگی به جایگاه زنان است.

این مرجع تقلید با بیان این که زنان مسلمان در همه عرصه‌ها همگام با مردان حضور مؤثر دارند، گفت: در دنیای امروز خانم‌ها نیز مانند آقایان برای حفظ اسلام و انقلاب به میدان آمده‌اند و در مقابل استکبارجهانی و همه ایادی آن ایستادگی می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در تشریح دیدگاه قرآن نسبت به جامعه زنان، ابراز داشت: آیات فراوانی وجود دارد که ارزش انسان را به انسانیت او می داند نه به مرد یا زن بودن؛ در فرهنگ قرآنی ایمان، تقوا، علم، جهاد، اخلاق موجب تقرب به درگاه پروردگار می شود حال می خواهد این صفات در یک زن نمود پیدا کند و یا مردی چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

زنان مسلمان با تلاش خود در عرصه‌های مختلف می‌توانند نگرش غلطی که غرب ترویج می کند را تغییر دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که زنان نیز می توانند با حفظ همه شؤونات اسلامی به بالاترین مقامات علمی و معنوی دست پیدا کنند، گفت: تنها در شهر قم حدود ۱۴ الی ۱۵ هزار خانم مشغول تحصیل علم هستند؛ به مرتبه‌ و مقام‌های پایین اکتفا نکنید و با اخلاص و جدیت این راه را ادامه بدهید.

وی افزود: شما با تلاش خود در عرصه‌های مختلف می توانید به نگرش منفی‌ای که دنیای غرب نسبت به جامعه زنان ترویج می کند، بهترین پاسخ را بدهید؛ ما انتظار داریم که در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر تألیفات و رساله‌های علمی جامعه زنان باشیم.

این مرجع تقلید در بیان نقش بی بدیل زنان در انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: امام(ره) فرمود سهم زنان از انقلاب اگر بیشتر نباشد کمتر نیست؛ زنان در بسیاری از موارد در راهپیمایی‌هایی که علیه رژیم ستم شاهی برگزار می شد، پیشتاز بودند؛ در دفاع مقدس نیز جامعه زنان شهدای زیادی را تقدیم کرد، در شهر‌های مختلف آمار شهدای زن قابل توجه است از جمله شهر خرم‌ آباد که حدود ۵۰۰ شهیده داشته است.