نگرش فعالان عرصه جنگ نرم نیازمند تغییر است

حسین یکتا، مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء، روز گذشته در نخستین جلسه دوره توانمند سازی مدیران و نخبگان فرهنگی، که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) اصفهان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار شد، گفت: با وجود این که مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از اسلام و انقلاب در صحنه حضور دارند؛ اما در […]

kosar-yektaحسین یکتا، مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء، روز گذشته در نخستین جلسه دوره توانمند سازی مدیران و نخبگان فرهنگی، که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) اصفهان در خانه انقلاب اسلامی و ولایت برگزار شد، گفت: با وجود این که مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از اسلام و انقلاب در صحنه حضور دارند؛ اما در مسائل فرهنگی هنوز دچار مشکلات هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی عمل نکردن به سیره شهدا را یکی از مشکلات رزمندگان جبهه جنگ نرم دانست و اظهار داشت: یکی از رمزهای موفقیت در جنگ تحمیلی اخلاص در عمل بود و به خاطر همین اخلاص رزمندگان یکی دیگر از پرده‌های عالم هستی از سوی خداوند متعال در جنگ رونمایی شد.
یکتا در ادامه افزود: شهدا از خلوص نیت خود استفاده کردند و تواستند به موفقیت برسند و باید در برنامه‌های فرهنگی نیز نیت مبنای کار باشد نه این که بودجه و امکانات مبنای برنامه‌ریزی برای برنامه های فرهنگی و مقابله با تهاجامت فرهنگی شود.
مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا خاطرنشان کرد: افسر جنگ نرم باید دارای روحیه انقطاعی و از خود گذشتگی باشد و همه مشغله ذهنی او درگیر حل و فصل مسائل فرهنگی باشد، از خودگذشتگی سبب جذب مردم به سوی فعالان عرصه فرهنگی می شود و علت علاقه شدید مردم به شهدا همین ایثار و از خودگذشتگی آنها است.
وی تلاش دشمن را تلاشی بی وقفه خواند و تصریح کرد: ما در خواب غفلت و درگیر مسائل روزمره خود هستیم در حالی که دشمن به صورت شبانه روزی در حال طرح و اجرای نقشه علیه کشور ماست و به همین دلیل است که لازم است درک فعالان عرصه جنگ نرم و همچنین مسؤولان فرهنگی کشور از جنگ نرم دچار تغییر شود و برداشت صحیحی از اهمیت این مسأله صورت گیرد.
یکتا خداوند را بزرگ‌ترین حامی رزمندگان در جبهه جنگ نرم برشمرد و گفت: خلوص نیت و گام برداشتن در راه خدا سبب می شود تا خداوند با تمامی امکانات به حمایت از فعالان عرصه فرهنگی و مبارزه با ناتوی فرهنگی بپردازد به یقین اگر خلوص نیت در کار نباشد موفقیتی به دست نخواهد آمد.
مسؤول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با تأکید بر این که پیروزی نهایی برای اسلام و انقلاب است، ابراز داشت: باید تلاش کنیم که در زمره خدمتگزاران و یاران انقلاب در این پیروزی بزرگ باشیم که این مهم نیازمند پیروی از سیره شهدا است، امروزه سیره شهدا مورد توجه تمام جهان است و بسیاری از مردم کشورهای جهان از سرگذشت شهدا برای زندگی خود الگوبرداری می‌کنند.

وی در پایان راه رسیدن به خداوند را راهی یک طرفه و بدون بازگشت خواند و اظهار داشت: شرط اتصال به خداوند انقطاع از دنیا و دلبستگی‌های دنیوی است، در جنگ نرم باید ولایت پذیری بدون بهانه باشد و باید با تبعیت و ولایت پذیری از رهبر معظم انقلاب تمرین پذیرش ولایت و امامت امام زمان(ع) را انجام داد.