هدف انسان در زندگی کسب بصیرت دینی است

آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی که در جمع مدیران عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سراسر کشور، سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف انسان در زندگی کسب بصیرت دینی است زیرا انسان اگر به وظایف دینی خود آگاه باشد، می‌تواند کارهای خود را به عنوان احسن وجه پیاده کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرجع تقلید […]

gorgani-2آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی که در جمع مدیران عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز سراسر کشور، سخن می‌گفت، اظهار کرد: هدف انسان در زندگی کسب بصیرت دینی است زیرا انسان اگر به وظایف دینی خود آگاه باشد، می‌تواند کارهای خود را به عنوان احسن وجه پیاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مرجع تقلید شیعیان افزود: دین در همه کارهای انسان مشترک است و در تمام امور انسان، نقش دارد و حاضر است، همه کارها در دین ریشه دارد و راه برای رفتن به سمت حق یا باطل باز است و خداوند انسان را مخیر گردانده و این‌طور نیست که بگوئیم فلان قشر جامعه بد هستند و خوب ندارند یا فلان قشر جامعه خوب هستند و بد ندارند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به زمینه کاری دیدار کنندگان که همگی از سازمان‌های فضای سبز استان‌های مختلف بودند، اظهار کرد: فضای سبز خدماتی است که در جامعه ارائه می‌شود و گاهی ممکن است مورد نارضایتی مردم باشد و مردم را اذیت کند و گاهی هم ممکن است مورد رضایت مردم واقع شود و مردم را خوشحال کند و نحوه رسیدگی به این مسئله و معیارهای آن مهم است.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اسلام برای نشان دادن همین مرزها که چه کنیم و چه نکنیم آمده است و همه ما باید از خداوند دستور بگیریم که چه کنیم و چه نکنیم و وظایف خودمان را از اسلام بگیریم زیرا بشر خودش به طور عادی حالت غفلت دارد و علمای اخلاق می‌گویند مثل آدم در جامعه خودش، مثل فلز است. اگر کارد و چاقو را خودبه‌خود بگذاریم، زنگ می‌زند اما اگر همین کارد همواره به کار گرفته شود، سالم می‌ماند و تیز می‌ماند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان نیز همین طور است و اگر تذکر به وی داده نشود، مانند همین کارد است. قرآن هم می‌گوید که آدمی زاد همواره در حال زیاد است. انسان باید در فکر و قلب تحرک داشته باشد و تحرک قلب، همین تذکر علماء است.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: گاهی اشاره شده برخی حرکت‌ها فقط جنبه مادی را پوشش می‌دهد اما خودتان را به حقوق دولت قانع نکنید، بلکه حقوق و اجر مزدی که خداوند به شما می‌دهد، ارزشمندتر است. اگر خدا از شما راضی باشد، بالاترین مرحله است و رضای خدا در گروی رضای مردم است. لذا مردم را راضی کنید تا خدا از شما راضی باشد. اجر الهی قطعاً بالاتر از اجر مادی است و ائمه (ع) برای تذکر همین موضوع آمده‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: گرفتاری در امور مادی سبب می‌شود به امور معنوی توجه نکنیم و تقویت روحی به وسیله آیات قرآن است. قرآن در سوره انعام می‌گوید آن‌هایی که امنیت کشور و فضای کشور را حفظ می‌کنند و رضایت مردم را به دنبال می‌آورند، ایمانشان را از آلودگی حفظ می‌کنند، خداوند می‌فرماید اگر در کارها همیشه خدا را در نظر داشته باشید، آرامش دل پیدا می‌کنید، امیدوارم که شما بتوانید رضایت مردمی را بیش از پیش به دست آورید و در راه کسب رضایت ایشان گام بردارید.