هدف تروریست‌ها از کشتار در عراق ایجاد جنگ داخلی میان مسلمانان است

حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، در ابتدا با تسلیت وقایعی که در عراق اتفاق افتاده است، گفت: وضعیت عراق مصیبت بزرگی برای عالم اسلام است و ما باید برای حل این مسأله همت کنیم. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در […]

mazaheriحضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم برگزار می‌شود، در ابتدا با تسلیت وقایعی که در عراق اتفاق افتاده است، گفت: وضعیت عراق مصیبت بزرگی برای عالم اسلام است و ما باید برای حل این مسأله همت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، وی افزود: کاری که از دست ما برمی‌آید دعا کردن است، باید از امام زمان(عج) بخواهیم که این مصیبت از عالم اسلام رفع شود، صهیونیست‌ها می‌خواهند ما مسلمانان به جان هم بیفتیم، باید با راز و نیاز و نذر و توسل به امام زمان(عج) بخواهیم که این مصیبت از عالم اسلام رفع شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ادامه مباحث خود در هفته‌های گذشته درباره نماز، گفت: اگر بخواهیم هنگام مرگ نزد امیرالمؤمنین(ع) سرفراز باشیم و دچار ذلت بعد از عزت نشویم و از حالت گناه دوری کنیم، باید به نماز اهمیت بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت به نماز در بن‌بست‌ها و سختی‌های زندگی و انحراف‌ها دست انسان را می‌گیرد، نماز است که دست انسان را می‌گیرد و نماز است که انسان را سرافراز می‌کند، قرآن به نماز بسیار اهمیت داده است.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: در آیات قرآن اگر نگاه بکنیم، همه جا صحبت از اقامه نماز آمده است، صحبت از این است که فرد نماز را برپا بدارد،‌ نماز باید در متن زندگی انسان باشد و کسی که نماز را تساهلی و تسامحی بخواند، عاقبت به خیر نمی‌شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: اگر فردی به نماز بی‌اهمیت باشد، یک زندگی توأم با چه کنم؟ چه کنم؟ و بالاخره یک زندگی تلخ پیش رو دارد اما اگر به نماز اهمیت بدهد و خداوند به او آفرین بگوید از بن‌بست‌ها و سختی‌های زندگی نجات می‌یابد.

وی با بیان این‌که باید عزیزترین چیزها پیش ما نماز باشد، ابراز کرد: رنگ مبارک پیامبر(ص) هنگام نماز تغییر می‌کرد، هنگام نماز انگار که پیامبر(ص) دیگران را نمی‌شناخت، باید نماز ما نماز مؤدبانه باشد و الا مورد لعنت نماز و اهل‌بیت(ع) واقع خواهیم شد.

حضرت آیت‌الله مظاهری با توصیه به خواندن نماز شب، گفت: شیعه نیاز به نماز شب دارد، اگر می‌خواهید عاقبت به خیر شوید و زندگی منهای غم و غصه داشته باشید باید نماز شب بخوانید، حیف است که فرد شیعه قبل از طلوع فجر خواب باشد.

وی بیان کرد: نماز باید دارای ویژگی‌های بسیاری باشد، نماز اول وقت، نماز با تعقیب و در نهایت نماز با حضور قلب باید باشد، در سوره مؤمنون فرموده است مؤمنانی که به نمازشان اهمیت می‌دهند، رستگار خواهند شد.