هر عملی که دشمن را به خشم آورد عمل صالح است

 حجت‌الاسلام و المسمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس در شهرکرد با انتقاد از کم توجهی به تدبر در قرآن، افزود: در قرآن کریم تنها یک بار به مسأله حج اشاره شده است و امروز هزاران نفر در صف […]

gharaati1 حجت‌الاسلام و المسمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس در شهرکرد با انتقاد از کم توجهی به تدبر در قرآن، افزود: در قرآن کریم تنها یک بار به مسأله حج اشاره شده است و امروز هزاران نفر در صف انتظار برای تشرف به حج هستند؛ در حالی که ۳۲ آیه درباره زکات داریم، ولی به زکات عمل نمی‌کنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که برای تدبر در قرآن کریم، احیا زکات و هر امر واجب دیگری نیاز به بیانیه نیست، بلکه همه موظفند به واجب عمل کنند، افزود: امروز برخی پژوهش‌هایی که صورت می‌گیرد، ارزش علمی ندارد و حتی نیازی از فرد و جامعه را پاسخ نمی‌دهد. قرآن کریم چنین پژوهش‌های بی ثمر را منع کرده است.

این مفسر قرآن خاطر نشان کرد: در سال جاری ۱۰۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که این مطلب بیانگر پرداخت ۱۰ درصدی زکات از سوی مردم است و اگر همه نسبت به پرداخت زکات و خمس عامل باشند، به یقین فقیری در کشور اسلامی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، وی بر لزوم پذیرش ارکان و مبانی دین تأکید کرد و گفت: هر اصل و آموزه‌ای در اسلام اهمیت و جایگاه خود را دارد و نباید پرداختن به یکی سبب غفلت از انجام سایر اصول و برنامه‌های دین شود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه ولایت فقیه در نظام تصریح کرد: در کشور ما حرف اول و آخر را ولی فقیه میزند. سخن ولی‌فقیه حجت است.

رییس ستاد اقامه نماز کشوربر ضرورت ارتقای بصیرت و بینش افراد تأکید کرد و افزود: نباید فریفته برنامه‌ها و ترفندهای دشمن شد و باید با بصیرت و بینش بالا با مسائل برخورد کرد.

وی اصول اسلام در مسأله حقوق را از مترقی‌ترین اصول خواند و گفت: دین اسلام را خوب نشناخته‌ایم، اسلام تا رأفت نسبت به حیوانات هم حقوق دارد و مستثنیات دین از پیشرفته‌ترین اصول حقوقی اسلام نسبت به قوانین کشورهای غربی است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی توجه به قرآن را رمز حیات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اگر جامعه با قرآن مأنوس شود، به یقین پیشرفت خواهد کرد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور راهپیمایی را یکی از مهم‌ترین اعمال صالح برشمرد و گفت: هر عملی که دشمن را به خشم و غیظ درآورد عمل صالح به شمار میرود.