هنر ابزاری مناسب برای تقریب مذاهب است

haآیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت که در سالن‌ همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که مواد اولیه برای تولید فیلم و سریال‌‌ در ایران وجود دارد، گفت: استفاده نادرست از این مواد سبب شده که در […]

haeri-1haآیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین‌المللی شعر مقاومت که در سالن‌ همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که مواد اولیه برای تولید فیلم و سریال‌‌ در ایران وجود دارد، گفت: استفاده نادرست از این مواد سبب شده که در حوزه فیلمسازی با ضعف‌های مواجه شویم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی تعزیه را یکی از هنرهای مناسب و پیش زمینه‌ای برای تولید فیلم و سریال در کشور دانست و ابراز کرد: متأسفانه از این هنر بهره‌ای نبرده‌ایم و آنرا به تعطیلی کشانده‌ایم.
این استاد برجسته حوزه علمیه فرهنگ وارداتی را زمینه‌ای برای وابستگی‌ها ذکر کرد و اظهار داشت: حکومت ما پیش از انقلاب وابسته به غرب بود و فرهنگ غربی در همه شؤون زندگی به چشم می‌خورد.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمنان، تأکید کرد و گفت: اگر دشمن با ابزار هنر وارد جنگ شده ما هم باید خود را به هنر مجهز کرده و به جنگ آنان برویم.
آیت‌الله حائری شیرازی تأثیر هنر را به مراتب بالاتر از سلاح‌های جنگی دانست و ابراز کرد: نقش هنر در انتقال مفاهیم عاشورا بسیار مؤثر بوده و شاعران در این بین بسیار تأثیرگذار عمل کرده‌اند.
وی شاعران را به رعایت حدود و موازین الهی در سرودن اشعار مذهبی توصیه کرد و گفت: شعر آیینی علامت‌هایی دارد که یکی از آن علامت‌ها مراعات حدود الهی است.

این استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این‌که نباید به بهانه هنر به اختلافات دامن زد، اظهار کرد: باید با هنر کاری کرد که سایر مذاهب به فرهنگ اهل بیت(ع) علاقه‌مند شوند.