هیچ فردی به اندازه آیت الله بهجت امام را همراهی نکرد

حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مدرس حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) در مهدیه رشت، معرفت یافتن به عمق عظمت روح مومن را ناممکن دانست و گفت: ایمان به مومن چنان عظمتی می بخشد که در چشم معرفت نگر انسان گنجایش نمی پذیرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، وی خاطرنشان کرد: انسان بیش از هر […]

slider-panahian2حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مدرس حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت حضرت آیت الله بهجت(ره) در مهدیه رشت، معرفت یافتن به عمق عظمت روح مومن را ناممکن دانست و گفت: ایمان به مومن چنان عظمتی می بخشد که در چشم معرفت نگر انسان گنجایش نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، وی خاطرنشان کرد: انسان بیش از هر چیزی تشنه عظمت خداوند است؛ چرا که انسان به مغفرت و رحمت خداوند نیاز دارد اما با عظمت خداوند عاشق درگاه احدیت می شود.

این مدرس حوزه و دانشگاه، نماز را سرشار از جلوه های عظمت خداوند دانست و گفت: نماز درس ادب در برابر درگاه الهی است و با اقامه نماز روح مومن عظمتی پیدا می کند که قابل توصیف نیست.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش معنوی آیت الله بهجت(ره) در پیروزی انقلاب، یادآور شد: هیچ کس به اندازه آیت الله بهجت در قبل از انقلاب با امام خمینی(ره) همراهی نکرد.

وی با بیان این که حضرت آیت الله بهجت(ره) در قبل از انقلاب همواره تاکید می کرد شاه باید برود، تصریح کرد: بعد از انقلاب هم هیچ بزرگواری به اندازه آیت الله بهجت به امام خمینی(ره) احترام نگذاشت.

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به تاکید حضرت آیت الله بهجت به اقامه نماز برای عظمت یافتن در درگاه الهی، گفت: انسانی که عظمت و کبریایی خداوند را در نماز ببیند، خود را با گناه حقیر نمی کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: انسان های کوچک در عرصه سیاست، ذلیل هستند و صلابت و صداقت ندارند.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: رییس جمهوری انتخاب کنید که عطر و بوی آیت الله بهجت را بدهد.

وی آیت الله بهجت(ره) را عارفی بی نظیر معرفی کرد و گفت: نتیجه عرفان ایشان حساسیت داشتن نسبت به مسائل عالم بود.

وی در ادامه با اشاره به خاطره ای از آیت الله بهجت(ره)اظهار داشت: ایشان وقتی خبر کشتار مسلمانان در عراق را می شنیدند تا چند روز حالشان دگرگون بود.

این خطیب برجسته افزود: کسی که سعه صدر نداشته باشد در برابر کشتار دیگران بی تفاوت است و برقراری ارتباط با دشمنان انسانیت برایش آسان می شود.

وی اضافه کرد: حضرت آیت الله بهجت(ره) در جریان حمله رژیم اشغالگر قدس به غزه در درس خارجشان فرمودند هرکس به هر میزانی که می تواند به مسلمانان غزه کمک کند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که روح انسان که بزرگ شد، به معنای واقعی کلمه سیاسی می شود، خاطرنشان کرد: روح بزرگ سبب می شود انسان دوست نداشته باشد هیچ انفجاری در هیچ نقطه از دنیا دخ دهد، مردم در امنیت و آرامش کامل باشند و خط مقاومت تقویت شود.