واکنش آیت‌الله جوادی به حوادث مصر/ سازمان‌های اسلامی اجازه بروز جنگ داخلی ندهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در واکنش به حوادث تلخ روزهای اخیر مصر مطالبی را ایراد کرد. وی در فراز پایانی سخنان خود در جمع مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خواستار دعا و تضرع همه مسلمانان به درگاه الهی […]

javadi6به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در واکنش به حوادث تلخ روزهای اخیر مصر مطالبی را ایراد کرد.

وی در فراز پایانی سخنان خود در جمع مسئولین و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خواستار دعا و تضرع همه مسلمانان به درگاه الهی برای نجات ملت ها و کشور های خاورمیانه به ویژه ملت و کشور مصر شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم اذعان داشت: وظیفه یکایک ما این است که هر چقدر که می توانیم اولا با دعا و ثانیا با تذکر و نصیحت اجازه ندهیم که بر خلاف خواست استکبار، مصر به سمت جنگ داخلی پیش برود.

 حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آیات شریفه قرآن مبنی بر اختلاف درون قومی یهودیت و مسیحیت، بیان کرد: اگر قومی راه حل اختلافات را به دست خود به سمت بن بست بکشاند باید بداند که این نوع اختلاف دیگر یک اختلاف عادی نیست بلکه این اختلاف، نوعی عذاب الهی و از جانب خداوند است.

 این استاد برجسته حوزه در پایان خواستار دخالت نهادها و مراکز بین المللی اسلامی برای حل مناقشات مصر شد و پیشنهاد کرد: باید مجمع تقریب مذاهب، سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت و دیگر سازمانها و نهادهای بین المللی اسلامی هر اندازه که می توانند با نصیحت و گفتگو، اجازه ندهند که مصر به سمت جنگ داخلی پیش برود.