واکنش آیت الله مصباح به اقدامات تروریست‌ها در سوریه/ هندجگر خوار هم چنین اقداماتی انجام نمی‌دهد

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رییس مؤسسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه دیروز در دیدار اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: برکاتی که شامل روح ان سان می‌شوند هیچگاه از بین نمی‌روند. معارف دینی جزء بالاترین نعمت‌ها است به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به این‌که می‌توان معارف دینی را به عنوان […]

mesbah-2آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی، رییس مؤسسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شامگاه دیروز در دیدار اعضای شورای مرکزی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گفت: برکاتی که شامل روح ان سان می‌شوند هیچگاه از بین نمی‌روند.
معارف دینی جزء بالاترین نعمت‌ها است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، وی با اشاره به این‌که می‌توان معارف دینی را به عنوان بالاترین نعمت‌ها پس از نعمت عقل به شمار آورد، افزود: واسطه نعمت معارف الهی که خیری عظیم است، پیامبران هستند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: عقل یکی از عوامل شناخت معارف الهی است و دین اسلام بهترین و کامل‌ترین نعمت‌ها و معارف را برای آدمی به ارمغان آورده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که قرآن و اهل‌بیت(ع) از برکات معنوی است که شامل آدمی می‌شود، خاطرنشان کرد: پس از این دو برکت معنوی باید الگوهای مناسب، صحیح و شایسته به انسان‌ها نشان داده شود.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی سفری که به قم داشتند، فرمودند «علوم انسانی دانشگاه‌های ما بر اساس مبانی ضد اسلامی بنا شده‌اند»، این سخن ایشان به این معنا است که ما در حق اهل‌بیت(ع) جفا کرده‌ایم و از علومی در دانشگاه‌ها بهره‌مند می‌شویم که اسلامی و قرآنی نیست.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این‌که افراد معمولا قدر واقعی نعمت‌های مادی را نمی‌دانند، ادامه داد: این قدرناشناسی در مورد نعمت‌‌های معنوی هم دیده می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مسلمانان به درستی از اهل بیت(ع) استفاده نکردند و در عین حال مشکلاتی را هم بر سر راه آنان ایجاد کردند، افزود: هرچند شیعیان بر این عقیده هستند که در این زمینه جفای کمتری کرده‌اند و بیش از دیگران قدر امامان معصوم(ع) را می‌دانند.
آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی که به رهبری امام خمینی(ره) محقق شد، بسیاری از کاستی‌ها به سبب انقلاب، زائل و زمینه رفع آنها فراهم شد و موجب توجه بیشتر روحانیان و حوزه‌های علمیه به جنبه‌هایی از دین اسلام شد که تا آن روزگار از آن غفلت کرده بودند.
در زمان گذشته ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه یک ضد ارزش بود
وی با بیان این‌که ورود به مسائل سیاسی و اجتماعی در حوزه‌های علمیه یک ضد ارزش در زمان گذشته شمرده می‌شد، گفت: این دیدگاه به حدی گسترش پیدا کرده بود که سیاسی بودن با انگلیسی بودن یکسان شمرده می‌شد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: دشمن با این دیدگاه توانسته بود طلاب را از ورود به سیاست و اجتماع باز دارد ولی امام خمینی(ره) این رویه را تغییر دادند، هرچند هنوز هم برخی افراد را می‌بینیم که به روحانیت و ورود آنها به سیاست و اجتماع دهن‌کجی می‌کنند.
دهه کرامت همچون دهه فاطمیه احیا شود
وی با اشاره به احیای دهه فاطمیه از سوی مراجع تقلید و اهمیت بسیار آن در فرمایشات امام خمینی(ره)، تأکید کرد: دهه کرامت به عنوان نمادی از ایام سرور اهل بیت(ع)، باید به همان میزان مدنظر و دارای اهمیت باشد.
آیت‌الله مصباح یزدی با بیان این‌که باید زمینه‌های لازم برای بهره‌مندی همه اقشار مردم از آموزه‌های اهل بیت(ع) فراهم شود، افزود: باید برای تبیین اصول تربیتی آن بزرگواران تلاش فراوانی کنیم که این مطلب هم دارای اهمیت و عظمت فراوانی است.
ترویج صحیح سیره زندگی و اخلاقی اهل بیت(ع) وظیفه همگانی است
وی تصریح کرد: ترویج صحیح سیره زندگی و اخلاقی اهل بیت(ع) وظیفه همه مردم به ویژه روحانیت است و راهکارهای فراوانی هم در این زمینه وجود دارد و شیعیان موظف هستند که امتیازات و مزایای ائمه(ع) را به سایر مسلمانان و همه جهانیان نشان دهند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم  در ادامه با محکوم کردن اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی وهابی و تکفیری در کشورهای اسلامی، اظهار داشت: هیچ آدمی نمی‌تواند به خود بقبولاند که انسان دیگری را بکشد و پس از آن جگرش را بخورد و در تاریخ تنها هند جگرخوار چنین کاری را کرده است.
روش صحیح مبارزه با تفکر وهابیت آموخته شود
وی افزود: بدتر از خوردن جگر افراد این است که این عمل را به نام توحید و الله انجام‌ می‌دهند، که نیاز است روش صحیح مبارزه با این نوع تفکر و صاحبان آموخته شود که اهل بیت(ع) منبع صحیح این شناخت هستند.
آیت‌الله مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: برخی از موارد مشاهده شده که برای این‌که درباره اهل بیت(ع) غلو نکنند، آن بزرگواران را در حد یک انسان معمولی پایین می‌آورند و می‌گویند که آنها تنها علمشان و دینشان از ما بهتر است..
‌دوستان نادان ‌خوب‌ خوراک ‌دشمنان را ‌فراهم می‌کنند‌‌‌
وی افراط و تفریط در مقام اهل بیت(ع) را نوعی جفا در حق آنان به شمار آورد و گفت: گاهی اوقات دوستان نادان، شعارها و سخنانی را بر زبان جاری می‌کنند که نه تنها سودی ندارد بلکه خوراک  و بهانه لازم را برای دشمنان فراهم می‌کند.

در پایان ابراز داشت: امیدوار هستیم خدای متعال به برکت خون شهدا و تلاش‌های افراد مخلص، توفیق عمل به دستورات اهل بیت(ع) را به ما عنایت کند.