وظایف متقابل حوزه و نظام اسلامی

[box type=”shadow” align=”alignright” ]پیشگفتار:[/box] روحانیت و روحانی، از دیرباز در نظر مردم متدین واژه‌های مقدسی بودند که در هاله‌ای از نور و قداست قرار داشتند. قداست و احترامی که ریشه در دل‌ها و اعتقادات مردم دارد. چرا که روحانیت، این طبقه دینی و مبلغان دین نبوی در طول تاریخ و در تمامی فراز و نشیب‌ها […]

[box type=”shadow” align=”alignright” ]پیشگفتار:[/box]

روحانیت و روحانی، از دیرباز در نظر مردم متدین واژه‌های مقدسی بودند که در هاله‌ای از نور و قداست قرار داشتند. قداست و احترامی که ریشه در دل‌ها و اعتقادات مردم دارد. چرا که روحانیت، این طبقه دینی و مبلغان دین نبوی در طول تاریخ و در تمامی فراز و نشیب‌ها همراه و همگام مردم بوده و در جهت اعتلای مردم با طاغوتیان تاریخ درگیر شده‌اند، البته مردم نیز جانفشانی‌ها و زحمات روحانیت شیعه را ارج نهاده و در حد سیور قدردان آنها بوده‌اند.

تلاش برای احقاق حقوق مردم ظلم دیده و زجر کشیده در تاریخ معاصر ایران نیز با نوا و ندای رهبری از حوزه و روحانیت قرین شد. به گواهی تاریخ حرکتهای بزرگ تاریخی در تمام اعصار مرهون و مدیون شخصیت‌های برجسته‌ای است که با نفوذ خود بر افکار و اندیشه‌های ملّت‌ها، تحولات عمیقی را در جوامع بشری ایجاد کرده‌اند.

نهضت اسلامی و انقلابی امام خمینی(قدس سره) نیز در راستای تبیین و تثبیت این اندیشه بنیان گرفت، ما این تفاوت که نقش حساس و عظیم روحانیت را که می‌رفت در کوچه‌های تاریخ پر فراز و نشیب به فراموشی سپرده شود یا از اهمیت آن کاسته شود، به شکلی جامع و کامل تبیین کرد و توانست اعتقاد و اعتماد مردم را به قدرت و کارکرد حوزه و روحانیت در تشکیل و اداره جامعه اسلامی تثبیت و روز افزون کند.

مجموعه حاضر تلاشی است برای به نمایش گذاردن وظایف حوزه و نظام اسلامی در کلام امام خمینی؟ره؟ چرا که امروزه با وجود تبلیغات شبکه‌های مختلف دشمنان، رگه‌های سستی و بی‌اعتمادی در جامعه اسلامی نمایان گشته است و امید است، این نوشتار خنثی کننده نقشه‌های شوم دشمنان باشد. مجال حاضر قصد دارد بگوید:

امام خمینی(قدس سره) شخصیت همیشه زنده تاریخ، با علم به تمامی شئون و وجوه صحیح و ممتاز حوزه و روحانیت، این نهضت راهبردی کرده است. بنابراین بر حوزه علمیه واجب است که اندیشه‌ها و آرای امام خمینی(قدس سره) را در عرصه حوزه و انقلاب اسلامی تبیین و تبلیغ کند.

تدوین‌گر: خدیجه برزگر

تهیه و تنظیم: مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)

چاپ: اول / ۱۳۹۰

شمارگان: ۲۰۰۰ جلد

شابک: ۳ – ۲۷ – ۵۵۵۱ – ۶۰۰ – ۹۷۸

قیمت: ۳۵۰۰ تومان

[box type=”info” align=”aligncenter” ] لینک خرید [/box]