وقوع جنایتها در جهان به خاطر عدم تشکیل حکومت ولایی است

وقوع انواع جنایت ها و فجایع در اقصی نقاط دنیا به خاطر عدم تحقق خواسته الهی مبنی بر تشکیل حکومت ولایی در جهان است. آیت الله محمد مومن در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد اظهار داشت: اینکه در کشورهای مختلف […]

IMG_0688وقوع انواع جنایت ها و فجایع در اقصی نقاط دنیا به خاطر عدم تحقق خواسته الهی مبنی بر تشکیل حکومت ولایی در جهان است.

آیت الله محمد مومن در همایش کوثر ولایت که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی از سراسر کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد اظهار داشت: اینکه در کشورهای مختلف انواع جنایت ها و فجایع صورت می گیرد به خاطر عدم تحقق خواسته الهی مبنی بر تشکیل حکومت ولایی در جهان است.

عضو فقهای شورای نگهبان در این همایش که به همت مؤسسه ولاء منتظر برگزار شد تصریح کرد: مبتلا بودن اسلام به این ابرجنایتکارن به خاطر این است که نگذاشتند اسلام فراگیر شود؛ اگر گذاشته بودند حضرت امیر(ع) کار را حل کرده بود و الان این گرفتاری‌ها را نداشتیم که عده ای خود را در  جایی رئیس جمهور، ملک و یا شاه عنوان کنند.

عضو فقهای شورای نگهبانادامه داد: مخصوصا این اشخاصی که در این کشورهای مسلمان نشین آمده و همه اموالی را که متعلق به امت اسلامی را غصب و ابزار دست بیگانگان شده و به دشمنان اسلام کمک می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حکومت اسلامی آن طور که خداوند متعال امر نموده تحقق پیدا می کرد؛ پیامبر اسلام(ص) بر تمام عالم حکومت می‌کردند و بعد از ایشان امیر المومنین(ع) و ائمه معصومین این مسیر را ادامه می‌دادند، خداوند متعال در زمان غیبت معصوم نیز مردم را بی نصیب نگذاشته و فرموده است تا علمای ارزشمند این کار را انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اینکه در کشورهای مختلف انواع جنایت ها و فجایع صورت می گیرد به خاطر عدم تحقق خواسته الهی مبنی بر تشکیل حکومت ولایی در جهان است.

وی اذعان داشت: عده‌ای می‌آیند و یک مشت هرزه را بر کشوری همچون فلسطین که متعلق به مسلمانان است، مسلط می نمایند و هر غلطی را که می‌خواهند را در اینجا انجام می دهند و اسم حقوق بشر را برای خود به یدک کشیده و هر کثافت‌کاری می کنند و کسی هم حق ندارد سر سوزنی برای اینها خورده بگیرد؛ حیف از نام انسان که برای اینها گذارده شود.

آیت الله مومن اظهار داشت: اگر اسلامی که خواست خداست محقق شده و ولایت امر پیامبر اسلام بعد از ایشان به دست همان کسانی که به امر خدا تعیین کرده بودند محقق شده بود، امام علی(ع) بر همه عالم  حکومت می کرد و بعد از ایشان نیز جریان اینگونه ادامه می‌یافت.

عضو فقهای شورای نگهبانبا تاکید بر این که این افراد اساس اسلام و بشریت را به هم زده و بشریت را به این فلاکت انداختند، ادامه داد: مسبب این که هر مسلمان آنطور که باید اسلام را بشناسد نشناخته این افراد هستند البته افرادی که سالم و صالح بودند در مقابل این توطئه ایستاده و تمام ناراحتی‌ها را به جان خریدند تا از علی(ع) دستور بگیرند.

وی یادآور شد: اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و عده‌ای از اصحاب حضرت موسی‌بن جعفر(ع) زمانی که بنی عباس درست بر امور غصبی ولایت مسلط نشده بودند، توانستند یک قسمتی از احکام را ذکر کرده و اساس اسلام را حفظ کنند.

عضو خبرگان رهبریدر ادامه با بیان این که مردم با سختی‌های بی شماری این احکام را  دریافت کردند، اظهار داشت: ابن ابی عمیر یکی از بزرگان علما و  اصحاب امام صادق(ع) بوده و در نزد علما ارزشمند است و هر روایتی که ایشان از هر کس نقل کرده باشد می‌پذیرند؛ و در بین علما اجماع وجد دارد که ایشان روایت نمی‌کند مگر از شخصی که مورد وثوق باشد؛ اگر ما به شخصیت کسی که ایشان از او روایت نقل کرده علم نداشته باشیم، خود این که محمد ابن ابی‌عمیر از او نقل کرده است دلیل بر این است که وی آدم درستی است.

آیت الله مومن یادآور شد: در شرح حال ابن ابی عمیر آمده است که ابن عباس او را زندانی کرده  و تا جایی او را شلاق زندن که شیعیان را معرفی کند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث ثقلین خاطرنشان کرد: اشخاصی چون ابن ابی عمیر کاری را که نبی مکرم اسلام(ص) در این حدیث به آن تاکید داشتند عمل نموده‌اند؛ مگر امیرالمومنین(ع) جز اجرای فرامین خداوند متعال  و پیامبر گرامی اسلام(ص) درخواست دیگری داشتند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این که امام صادق(ع) وقتی از دنیا رفتند با دشواری های بسیاری امامت موسی‌بن جعفر(ع) را تعیین کردند افزود: عده‌ای امامت حضرت موسی بن جعفر(ع) را بعد از امام صادق(ع) قبول ندارند. سرّ این نکته در این است که در آن زمان آزادی نبوده و حکومت با این‌ها مخالف بوده است.

عضو خبرگان رهبریبا اشاره به این که تمام ائمه معصومین(علیهم السلام) بر اجرای فرامین الهی و رسول گرامی اسلام(ص) تاکید داشتند، یادآور شد: این بزرگواران اینقدر زحمت کشیدند تا بعد از این همه سال که از هجرت نبی مکرم اسلام می‌گذرد احکام و روایات را برای ما حفظ کنند.

وی با اشاره به زحمت و تلاش علمای مسلمان، تصریح کرد: واقعیت این است که علمای ما که احکام را به دست آورده و به صورت رساله و یا کتاب های مفصل نوشته اند، کارشان به دست آوردن احکام الهی از روایات بوده است.

آیت الله مومن ادامه داد: علما در روایات گردش کرده و آن روایتی را که سند آن معتبر است پیدا کرده و معنای آن را بررسی می کنند و در کنار آن به آیات قرآن کریم و کلمات علما توجه نموده و حکم خداوند را استخراجمی کنند.

وی با تاکید بر این که شخص فقیه نمی تواند حتی یک کلمه را طبق سلیقه شخصی خود این طرف و آن طرف کند اظهار داشت: الحمدلله اکنون بر سر سفره پرنعمتی نشسته ایم چرا که تببین احکام اسلام وظیفه ای خدایی و از برکت همتی است که به امر الهی و تبعیت فرمان خداوند متعال توسط علما به دست ما رسیده است و موظفیم این سفره را حفظ نماییم.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: خداوند متعال از علما پیمان گرفته است تا آرامش نداشته باشند؛ حضرت علی(ع) در ادامه خطبه شقشقیه می فرمایند؛ اگر این پیمان خدایی نبود ریسمان حکومت را به دوشش می انداختم  و همینطور مثل اول رها می کردم؛ می دیدید که من به دنیای شما اعتنا ندارم.

وی با بیان این که مولی متقیان به دنیا بی اعتنا بود خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می فرمایند من از آب بینی بز به دنیای شما بی اعتناترم؛ این اشخاص دیدند که حضرت امیر واقعا اینگونه بودند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در رتبه اول خود ائمه و سپس  بزرگان از اصحاب ایشان همه چیز را به جان خود خریدند.

وی در ادامه ضمن یادآوری وقایع دوران حکومت هارون رشید و نحوه به قدرت رسیدن مامون، ابراز داشت: هارون رشید امام موسی بن جعفر(ع) را با آن وضع فلاکت بار زندانی نمود و در زندان نیز به شهادت رساند و همه کارهای مامون هم خلاف شرع بود و سر سوزنی طبق خواسته خداوند متعال عمل نکرد. این افراد بزرگترین گناه را مرتکب شده اند.

آیت الله مومن با اشاره به نفوذ شیعه در ایران در دوران حکمرانی مامون تاکید کرد:  مامون وقتی به قدرت و نفوذ شیعیان در ایران اذعان پیدا کرد، به امام رضا(ع) پیشنهاد ولایتعهدی داد؛ و با رد پیشنهاد از سوی امام رضا(ع) بالاخره ایشان را مجبور به قبول ولایتعهدی کرده و ایشان را به شهادت رساند.

وی افزود: همین انسان ها و دنیاخواهانی که توجه به خدا و دین نداشتند پدر همه مسلمانان و پدر همه بشریت را درآوردند.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با تاکید بر این که اسلام منحصر در مسلمانان نیست؛ خاطرنشان کرد: اسلام می خواهد همه انسان ها را به عالم معنا و معنویت و دنیا و اخرت برساند.

وی افزود: بر طبق فرمایش قرآن کریم همه انسان ها زیانکارانند مگر کسی که ایمان داشته و کارهای شایسته انجام دهد؛ یعنی خداوند متعال می خواهند انسان را از زیان و ضرر نجات دهد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که تمام احکام اسلام در این راستا قرار گرفته، یادآور شد: خداوند متعال پیامبر گرامی اسلام(ص) را برای سرپرستی انسان ها قرار داده است؛ نبی مکرم اسلام(ص) همچون نماینده ای بودند که احکام اسلامی را به وسیله جبرئیل گرفته و به مردم منتقل می نمودند.

وی با تاکید بر این که ائمه اطهار(علیهم السلام) ادامه دهنده راه پیامبر اکرم(ص) بودند افزود: ائمه معصوم(ع) به جز بیان احکام، سرپرستی امر مسلمانان را نیز برعهده دارند.