پاسخ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) به پرسش مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب عصر روز شنبه ۰۱/۰۸/۱۳۸۹ با حضور در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه و غرفه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) بازدید کردند. این دیدار مفصل و طولانی با حاشیه های جالبی همراه بود که برخی از آنها را مرور می کنیم: ¤ ساعت حدود […]

nemayesh gah 400.jpg1 رهبر معظم انقلاب عصر روز شنبه ۰۱/۰۸/۱۳۸۹ با حضور در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه و غرفه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر (عج) بازدید کردند.

این دیدار مفصل و طولانی با حاشیه های جالبی همراه بود که برخی از آنها را مرور می کنیم:
¤ ساعت حدود ۴۰/۱۶ حاضران در سالن با ذکر صلواتی، تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب را گرامی می دارند. آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه، دکترعلی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی و شماری از علما و مسئولان، ایشان را همراهی می کنند.
¤ هنگام اذان مغرب، دیدار حضرت آیت الله خامنه ای از غرفه جامعه المصطفی العالمیه تمام می شود و حاج آقای اعرافی در حالی که ایشان به سمت محل اقامه نماز حرکت می کنند، تتمه گزارش این مجموعه را ارائه می کند.
¤ در محوطه وسط شبستان نجمه خاتون، چند ردیف فرش پهن کرده اند و حاضران با تشکیل صف های منظم منتظر تشریف فرمایی ولی امر مسلمین هستند.
¤ پس از اقامه نماز مغرب، حضرت آقا مشغول خواندن تعقیبات هستند که چفیه ایشان را یکی از حاضران به تبرک دریافت می کند.
¤ پس از اقامه نماز جماعت عشا رهبر معظم انقلاب به بازدید از بقیه غرفه ها ادامه دادند.
¤ در غرفه مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی اسرا حجت الاسلام والمسلمین سعید جوادی آملی درباره بازدید رهبر معظم انقلاب از این غرفه گفت: حضرت آقا پرسیدند که تفسیر تسنیم به کدام جلد و چه بحثی رسیده است؟ در پاسخ به محضر ایشان گفتم: سوره مبارکه مائده و ایشان آیه شریفه «ربنا انزل علینا مائده من السماء» را خواندند، سپس پرسیدند که حضرت والد (آیت الله جوادی آملی) امسال چه سوره ای را تدریس دارند؟ پاسخ دادم که تفسیر سوره مریم را می فرمایند که طبق همین ترتیب حدوداً جلد ۵۰ یا ۵۱ خواهد شد.
¤ ساعت ۵۰/۱۹حضرت آیت الله خامنه ای در غرفه مؤسسه ولاء منتظر (عج) تشریف دارند. حجت الاسلام  رضا عزت زمانی مدیر عامل مؤسسه پرسش حضرت آقا را پیرامون تیراژ و بازار فروش کتاب ها و محصولات فرهنگی این مؤسسه بیان کرد و گفت: به محضرشان عرض کردم که ما در تجاری سازی، مشتری یابی و شبکه توزیع تولیدات فرهنگی کمبود و مشکل داریم. زیرا تولید، انجام می شود ولی تبلیغ برای فروش محصولات در بازار و مخاطب یابی با نارسایی روبرو است.
¤ ساعت حدوداً ۴۰/۲۰است و معظم له درغرفه مؤسسه فرهنگی رواق حکمت هستند و استاد مهدی هادوی توضیحاتی درباره پاسخ گویی به شبهات و سؤالات و مطالعات تطبیقی در حوزه علوم انسانی می دهد. وی به کتاب خود در حاشیه بر بدایه اشاره و آن را حاشیه ای خاص در میان حاشیه های موجود بر کتاب بدایه الحکمه علامه nemayesh gah 400طباطبایی معرفی می کند.
¤ پایان بازدید است و جمعیت مشتاق مردم و روحانیان در خیابان ارم جمع شده اند همه از دیدن رهبر و مقتدای خود به وجد آمده اند.