پخش اذان از مساجد سوئد برای اولین بار

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: “اسماعیل اوقور” ریس مجمع فرهنگی اسلامی سوئد در سخنانی اعلام کرد: روز جمعه،‌ روز بسیار مهمی برای ما مسلمانان است. روز ۲۴ ژانویه سال جاری مجمع فرهنگی اسلامی، دادخواستی مبنی بر لغو قرار ممنوعیت پخش اذان به شورای شهر ارائه داد که شورای شهر با […]

azanبه گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری الجزیره نوشت: “اسماعیل اوقور” ریس مجمع فرهنگی اسلامی سوئد در سخنانی اعلام کرد: روز جمعه،‌ روز بسیار مهمی برای ما مسلمانان است.
روز ۲۴ ژانویه سال جاری مجمع فرهنگی اسلامی، دادخواستی مبنی بر لغو قرار ممنوعیت پخش اذان به شورای شهر ارائه داد که شورای شهر با آن موافقت و اعلام کرد: از ابتدای ماه آینده مسلمانان می‌توانند صدای اذان را از مناره‌های مسجد جامع شهر بشنوند.
پلیس استکهلم که مجوز پخش اذان با صدای بلند را صادر کرده است، به مسلمانان اجازه می‌دهد که هر جمعه یک مرتبه به مدت ۳ تا ۵ دقیقه، صدای اذان را از گلدسته این مسجد بشنوند.
مسجد “فیتیا” که در سال ۲۰۰۷ بنا شده است، حدود ۷ هزار نمازگزار دارد که اکثر آنها ترک هستند و اولین مسجد سوئدی است که درخواستی مبنی بر لغو قرار ممنوعیت پخش اذان ارائه داد و مسوولان سوئدی با آن موافقت کردند.
بر اساس این گزارش در سوئد حدود ۲۰۰ مسجد وجود دارد و تنها برخی از آنها دارای گلدسته و مناره هستند.