پیشرفت‌های گسترده علمی کشور مرهون تاکیدات مقام معظم رهبری است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به رشد علمی کشور گفت: همه کسانی که در موضوعات علمی کشور تخصص دارند معتقدند که این پیشرفت مرهون تاکیدات و پیگیری‌های مقام معظم رهبری بوده است. حجت‌الاسلام محمدیان در دوره آموزشی کوثر ولایت که به همت موسسه ولا منتظر برگزار شد با اشاره به […]

kosar-mohammadian3رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به رشد علمی کشور گفت: همه کسانی که در موضوعات علمی کشور تخصص دارند معتقدند که این پیشرفت مرهون تاکیدات و پیگیری‌های مقام معظم رهبری بوده است.

حجت‌الاسلام محمدیان در دوره آموزشی کوثر ولایت که به همت موسسه ولا منتظر برگزار شد با اشاره به یشرفت‌ها و شکوفایی علمی کشور گفت: بعد از دوران دفاع مقدس بیشترین افتخارات کشور در بعد علمی است.

وی بیان داشت: وقتی انقلاب پیروز شد فقط ۳۰ دانشگاه جامع در کشور داشتیم و امروز ۲۰۰ دانشگاه جامع و بیش از ۲ هزار مرکز آموزش عالی در کشور داریم که نشان دهنده توجه نظام اسلامی به بعد علمی و فراهم کردن زیرساخت‌های این عرصه بوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان داشت: در ابتدای انقلاب ما ۱۷۰ هزار دانشجو در کشور داشتیم که این رقم امروز به بیش از ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدیان در خصوص هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی ایران ما ۵ هزار هیئت علمی در دانشگاه‌ها داشتیم و امروز بیش از ۷۰ هزار نفر عضو هیئت علمی داریم.

وی بیان داشت: پیش از انقلاب حتی یک شرکت دانش بنیان هم در کشور نداشتیم امروز بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان داریم، سهم ما قبل از انقلاب در تولید علم محاسبه نمی‌شود و از یک دهم یک درصد هم پایین تر بود، ولی امروز حداقل دو درصد تولید علم جهانی در اختیار جمهوری اسلامی ایران است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:ایران تنها کشوری است که ظرف پنج سال گذشته تعداد مقالات علمی خود در عرصه بین المللی را به دو برابر افزایش داده است که این مطلب را نشریات معتبر علمی دنیا مطرح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدیان بیان داشت: در پایان سال ۹۰ اعلام کردند که رتبه علمی ایران ۱۶ است که نسبت به تولیدات علمی محاسبه می‌شود و پیش بینی کرده‌اند که تا پنج سال دیگر رتبه ایران به عدد چهار خواهد رسید.

وی با اشاره به راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ۳۱ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که قبل از انقلاب حتی یک پارک هم نبود و در کنار آن ۱۱۵ مرکز رشد دانشگاهی فعال بوده ۶۴۰موسسه پژوهشی همراه با ۲۸۰ انجمن علمی و تعداد زیادی نشریات علمی فعالیت می‌کنند که قبل از انقلاب هیچ کدام از آنها نبوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت:همه کسانی که در موضوعات علمی کشور تخصص دارند معتقدند که این پیشرفت مرهون تاکیدات و پیگیری‌های مقام معظم رهبری بوده است.

وی بیان داشت: امروز در بخش نظامی پیشرفت‌های بسیار بالایی را داریم، ورود به فضا و فرستادن موجود زنده به فضا و بازگردان آن یک علم جدید و یک تکنولوژی بسیار موفق برای ایران بوده است که دنیا را متعجب کرده است.

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: امروز ما در بخش نانو و سلول‌های بنیادین و زیست شناسی و… در دنیا در بین ۱۰ کشور برجسته علمی هستیم و این همان اقتدار علمی است که مقدمه اقتدار سیاسی و اقتصادی است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: امروز رقبای ما به دلیل همین موضوع اقتدار علمی توانسته‌اند بر دنیا چنگ انداخته و سیطره پیدا کنند و ملت‌ها ناچار به تعظیم در برابر آنها شدند.

وی افزود: ما هیچ راهی نداریم که برای حفظ انقلاب و اصول ارزش‌ها آن اقتدار علمی کشور را حفظ کنیم و خودباوری با اقتدار علمی به دست می‌آید.