چاپ کتاب دشمن شناسی

کتاب دشمن شناسی، بررسی اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید. به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به نقل از انتشارات موسسه، کتاب دشمن شناسی، بررسی اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترویج، تحلیل و تبیین فرامین و اندیشه های معظم له و […]

book-doshmanکتاب دشمن شناسی، بررسی اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی، از سوی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به چاپ رسید.

به گزارش روابط عمومی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) به نقل از انتشارات موسسه، کتاب دشمن شناسی، بررسی اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای ترویج، تحلیل و تبیین فرامین و اندیشه های معظم له و به منظور تعمیق بصیرت دینی و ارتقاء آگاهی عمومی جامعه به چاپ رسید.
این کتاب ۲۱۳ صفحه‌ای، علاوه بر چهار فصل اصلی، مشتمل بر «مقدمه»، «جمع بندی و نتیجه گیری» و «فهرست منابع» است.
نویسنده در فصل اول این کتاب، زیرِ عنوان «ماهیت دشمن و ضرورت شناخت دشمن»، به تشریح مباحث «پاسداری از اسلام و دفاع از آن» و «گونه شناسی دشمنی و دشمنان» می‌پردازد.
«شناخت زمینه های نفوذ دشمن»، عنوان فصل دوم کتاب است که شامل مباحثی هم‌چون «زمینه های فرهنگی نفوذ دشمن»، «زمینه های سیاسی نفوذ دشمن»و «زمینه های اقتصادی نفوذ دشمن» است.
پس از آن، نویسنده کتاب، در فصل سوم، «اهداف دشمنان» را با تشریح «اهداف بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت دشمنان» و «اهداف استراتژیک و تاکتیکی دشمن» از منظر مقام معظم رهبری، بیان می‌کند.
نویسنده در فصل پایانی این کتاب، ذیل عنوان «روش های مبارزه دشمنان و تبیین چگونگی مقابله با آن»، به تشریح مباحث «بیان روش های مبارزه و اقدامات دشمن» و «راه های مقابله با اقدامات دشمنان» می‌پردازد.
نویسنده کتاب، در یادداشتی در مقدمه کتاب، با اشاره به اشراف علمی مقام معظم رهبری آورده است: «با مراجعه و تامل در آثار نوشتاری و گفتاری ایشان پیرامون سیاست و حکومت، کاملا روشن می شود که مقام معظم رهبری دارای یک فلسفه سیاسی منسجم و مسحکم می باشند … با توجه به این ویژگی و این خصلت معظم له به دست آوردن اندیشه های ایشان پیرامون بحث دشمن شناسی می تواند دارای آثار و پیامد های مفید و جالب توجه برای همگان به ویژه متولیان امر سیاستگذاری کلان در نظام اسلامی باشد. ».
لازم به ذکر است، کتاب دشمن شناسی، نوشته نجفعلی غلامی است که توسط موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) در مرداد ۱۳۹۰ در ۲۱۳ صفحه و با شمارگان ۴۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به آدرس قم، خیابان شهداء(صفائیه)، کوچه ۳۷(سپاه)، فرعی پنجم پلاک ۱۰۴ موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) مراجعه کنند یا با شماره تلفن های  ۷۷۴۹۴۵۸ ـ ۰۲۵۱ و ۰۹۱۹۲۵۱۱۰۳۶تماس بگیرند.

مرکز پخش انحصاری: قم، خیابان آیت الله مرعشی نجفی، روبروی پاساژ قدس، ساختمان کوثر، انتشارات  سوره مهر،
شماره تماس: ۷۸۳۹۴۰۲