چشم دوختن به رفع تحریم ها کارساز نیست/ مردم به خاطر شکم از عزت و اقتدار کوتاه نخواهند آمد

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه این توهم که مردم ایران به دلیل تحریم تن به مذاکره داده اند، یک توهم انحرافی است، گفت: باید دنیا و مذاکره کنندگان بدانند ملت ایران شجاع و مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از عزت و اقتدارش سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد. […]

sedighi-1خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه این توهم که مردم ایران به دلیل تحریم تن به مذاکره داده اند، یک توهم انحرافی است، گفت: باید دنیا و مذاکره کنندگان بدانند ملت ایران شجاع و مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از عزت و اقتدارش سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: ۲۲ بهمن سالروز وعده تحقق خدا و پیروزی نور بر ظلمت، پیروزی ایمان بر کفر، پیروزی معنویت بر بی دینی، پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی ولایت بر سلطنت است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضور دشمن شکن و حماسی گونه مردم عزیز ما در طول ۳۵ سال از آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز که سی و ششمین سالگرد آن بود نشان دهنده استمرار حرکت انقلابی شان است و همچنان که دیدیم مردم در این روز بر شعارهای اولیه انقلاب پافشاری و اصول انقلاب را بازخوانی کرده و به دنیا اعلام کردند که ما همان انقلابی های سال ۵۷ با وسعت بیشتر هستیم و این جزو کرامات و معجزات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به انقلاب هایی که در سایر نقاط جهان رخ داده است، گفت: چه انقلابی که در غرب، در فرانسه رخ داد و چه انقلاب کمونیستی در شرق، شعارها و برجستگی های انقلاب بیش از یک سال بیشتر نمود نداشت و آن جهش و خیزش انقلابی نتوانست حرارت خود را حفظ کند اما انقلاب اسلامی ایران پس از ۳۵ سال همچنان الهام بخش و گرمابخش بوده و مردم ایران هر سال بهتر از سال قبل از انقلاب خود پاسداری می کنند.

صدیقی تاکید کرد: مردم ایران با حضور حماسی گونه خود در این جهاد مقدس نرم بر دهان استکبار و صهیونیستها زدند و دوام پیروزمندانه خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی با بیان اینکه حضور حماسی گونه مردم در یوم الله ۲۲ بهمن از چند جهت قابل توجه و تماشایی است، گفت: تظاهرات و این راهپیمایی، تشکیل کلاس و اتصال به رموزی است که این انقلاب را پدید آورد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رموز اصلی این انقلاب اسلامیت بوده است، گفت: دولت اسلامی باید دغدغه نماز، پاکی، امانتداری، صداقت، پیشرفت در امور، حجاب و پاکدست بودن مسئولین را داشته باشد و این جزو لوازم اسلامیت انقلاب ماست.

صدیقی، ولی فقیه را محور اصلی انقلاب اسلامی نام برد و تصریح کرد: رهبریت جامعه دینی با خلیفه خدا یعنی انبیاء و امامان است اما در زمان غیبت، اسلام تعطیل نشده و احکام اسلامی ناقص نیست.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست همان گونه مهندس، معمار و بینانگذار انقلاب اسلامی، آن حکیم دوران و آن عارف کم نظیر که سرتاسر زندگی ایشان الگویی برای ماست، فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشد تا مملکت شما آسیب نبیند و این حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجدید بیعت سالیانه است با رهبری.

خطیب نماز جمعه تهران مبارزه با استکبار را از دیگر رموز انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: استکبارستیزی نیز به صورت شفاف و صریح بارها از سوی امام راحل مورد تاکید قرار گرفته و جزئی از اصول انقلاب اسلامی بوده است.

وی تصریح کرد: انقلاب هایی که در قطع استکبار هوشیاری لازم را نداشتند مانند آنچه که در انقلاب مصر، بحرین و دیگر کشورها دیدیم، با توجه به اینکه خون های زیادی ریخته شد اما نتیجه نگرفتند و انقلابشان به پیروزی منجر نشد.

صدیقی خاطرنشان کرد: تا زمانی که انقلاب ما اسلامی است و مردم ایران به باورهای دینی و اسلامی خود پایبند هستند، جنگ نظامی ،جنگ نرم، فریب، تحریم و تهدید دنیای استکبار وجود دارد همچنان که در این ۳۵ سال از هیچ نوع توطئه ای مضایقه نکردند اما این انقلاب نگهبان دینی دارد و تاکنون هیچ یک از این توطئه ها به نتیجه نرسیده است و نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه تهران استقلال را جزئی از خطوط اصلی انقلاب نام برد و گفت: امام راه نویی را به جهانیان عرضه کرد و همان گونه که نظام کمونیستی از درون پوسیده بود نظام لیبرالیستی نیز از درون پوسیده است و دنیا منتظر نظام پاکی است.

وی افزود: آن زمان که امام (ره) شعار نه شرقی نه غربی را سر داد جهان سلطه در اوج قدرت بود و در آن زمان شروع افول دین داده بودند اما امام (ره) آمد و اسلام را احیا کرد و قدرت اسلام را به رخ جهانیان کشید و این سحر را باطل کرد. نظام وابسته به غرب را بیرون و به جای آن نظامی بر اساس اسلام آن هم با خواست عموم مردم برپا کرد.

صدیقی، انقلاب اسلامی را از معجزات امام (ره) نام برد و گفت: خواست مردم و همراهی آنان با امام (ره) از معجزات امام بود و این مردم هستند که همیشه بیدارند همچنان که یک عده فریب خورده را در ۹ دی بیدار کردند.

وی تاکید کرد: این مملکت، مملکت امام زمان (عج) است و هر گروهی که دچار این اشتباه بشوند که مردم ایران نسبت به تضاد و دشمنی با آمریکا و همچنین باورهای دینی و اسلامی خود نظرشان تغییر کرده است یا جاهلند یا اهداف دیگری دنبال می کنند اما در راهپیمایی ۲۲ بهمن دیدیم که مردم ما با شعارهای خود این افراد را هدایت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه بعضی ها فکر می کنند پیشرفت با استقلال همخوانی ندارد، گفت: نظام ما یک تجربه نه شرقی نه غربی بود و پیشرفت هم داشت، پیشرفت های ما در زمینه علم، ماهواره و کشف داروها نشان می دهد مقاومت رمز پیشرفت است نه وابستگی و همچنان که رهبری نیز بر استفاده و اتکا بر ظرفیت های درونی تاکید کرده اند، چشم دوختن به رفع تحریم ها و مذاکرات با بیگانه کارساز نیست.

صدیقی افزود: البته مخالف مذاکره نیستیم اما این توهم که مردم ایران به دلیل تحریم تن به مذاکره داده اند، یک توهم انحرافی است.

وی تاکید کرد: باید دنیا و مذاکره کنندگان بدانند ملت ایران شجاع و مقاوم است و به خاطر شکم و مشکلات اقتصادی از عزت و اقتدارش سر سوزنی کوتاه نخواهد آمد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اظهارات گستاخانه اخیر برخی از مقامات آمریکایی گفت: نجابت برخی از افراد داخلی ما و فضاسازی بعضی از عناصر فریب خورده غرب دشمن را به اشتباه انداخت و به این بی ادبی و جسارت کرد که ملت ایران را صدقه سر خود بدانند آنهم با پول خودمان که مختصری برگشت که مردم ایران در روز ۲۲ بهمن با شعارهای خود جواب دندان شکنی به این جهان خوار که دارد از پول ما و دیگر ملت ها تغذیه می کند داد.

وی در پایان سالگرد فتوای امام (ره) برای سلمان رشدی مرتد را گرامی دانست.