کار مراجع تعیین مصداق نیست/ رییس جمهور در دفاع از ارزش ها باید شجاع باشد

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه یکشنبه در دیدار کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که در هیچ عصری همچون زمان ما اسلام ناب محمدی مورد تهاجم دشمنان نبوده است، تصریح کرد: تمام این هجمه ها به دلیل تاثیر انقلاب اسلامی درعرصه های مختلف […]

hamedani-8حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه یکشنبه در دیدار کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که در هیچ عصری همچون زمان ما اسلام ناب محمدی مورد تهاجم دشمنان نبوده است، تصریح کرد: تمام این هجمه ها به دلیل تاثیر انقلاب اسلامی درعرصه های مختلف جهان و بیدار شدن ملت های آزاده است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: امروز جبهه کفر و استکبار جهانی با تمام توان به مبارزه علیه ما برخاسته اند، از این رو باید در تمامی عرصه ها دارای قوت و استحکام باشیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی انتخابات را در سرنوشت کشور تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: برای حضور در عرصه انتخابات افرادی احساس مسؤولیت کرده و به میدان آمده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید چهار موضوع نسبت به انتخابات آینده را متذکر شد و گفت: مساله نخست تشریح وضعیت سیاسی کشور و مشکلات داخلی و خارجی است، مساله دوم ضرورت حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات است. 
وی عظمت هر نظامی را به حمایت مردمی وابسته دانست و گفت: یکی از مزایای نظام ولایی ما علاقه همه جانبه مردم به آن است، مردم برای پیروزی و تداوم انقلاب هزینه های بسیاری داده اند. 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: مردم ما با تمام وجود پای انقلاب و ولایت فقیه ایستاده اند و حاضرند اگر رهبر معظم انقلاب مساله ای را بیان کردند با تمام وجود در صحنه باشند.
وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را نشانه علاقه مندی آنان به نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: باید سعی کرد شرکت مردم پرشور و همه جانبه باشد، هیچ کس نباید فکر کند یک رای تاثیری در سرنوشت کشور ندارد.  
حضرت آیت الله نوری همدانی مساله سوم و چهارم درباره انتخابات را نسبت به کاندیداها بیان کرد و گفت: این که کاندیداها به صحنه آمده اند و احساس تکلیف کرده اند و می خواهند چگونه تبلیغات بکنند و یا این که ائتلاف داشته یا نداشته باشند به خودشان مربوط است و ما در آن دخالت نمی کنیم. 
وی تصریح کرد: ما تاکنون هیچ فردی را معین نکرده ایم، کار ما تعیین مصداق نیست، ما کلیات و ویژگی هایی را بیان کرده ایم که رییس جمهور باید ولایی، کارآمد، مدیر و شجاع باشد. 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که مردم ما هوشیار هستند و خودشان تشخیص می دهند که چه فردی شایستگی لازم برای ریاست جمهوری دارد، ابراز داشت: ما نمی توانیم افراد را معین کنیم اما اوصاف را بیان می کنیم که رییس جمهور باید واجد این ویژگی ها باشد.
حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: رییس جمهور باید در حدی باشد که در حفظ ارزش ها و اهداف از رییس جمهور قبلی قوی تر و شجاع تر باشد و باید به لحاظ مدیریت در حدی باشد که در تمام ابعاد بتواند کارگشا باشد. 

این مرجع تقلید تاکید کرد: رییس جمهور باید فردی امتحان پس داده باشد، تمام سعی ما در این مدت باید صرف زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم باشد و امیدواریم با حضور خروشان ملت شاهد شکل گیری حماسه مدنظر رهبر معظم انقلاب باشیم.