کتاب” ارتجاع روشنفکری” به چاپ رسید

کتاب ارتجاع روشنفکری حاصل انجام پروژۀ تحقیقاتی معاونت پژوهشِ موسسه ولاء منتظر(عج)در موضوع ارتجاع روشنفکری بعد از انقلاب اسلامی است. به گزارش معاونت پژوهش موسسه ولاء منتظر (عج)، در این کتاب بحث ارتجاع روشنفکری و شاخص های این ارتجاع و تبیین بیمارگونه بودن این جریان، تحلیل و تبیین شده است. بر همین اساس کتاب شامل […]

book-ertejaaکتاب ارتجاع روشنفکری حاصل انجام پروژۀ تحقیقاتی معاونت پژوهشِ موسسه ولاء منتظر(عج)در موضوع ارتجاع روشنفکری بعد از انقلاب اسلامی است.

به گزارش معاونت پژوهش موسسه ولاء منتظر (عج)، در این کتاب بحث ارتجاع روشنفکری و شاخص های این ارتجاع و تبیین بیمارگونه بودن این جریان، تحلیل و تبیین شده است.
بر همین اساس کتاب شامل سه بخش مفهوم روشنفکری، روشنفکری بیمار در ایران و تبیین ارتجاع روشنفکری می باشد.
در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: با پیروزی انقلاب اسلامی روشنفکرانی پا به عرصه وجود گذاشتند که برخلاف گذشتگان، جامعه دینی ایران را خوب شناختند، ارزش های الهی را درک کردند، گذشته پر افتخار علمی و فرهنگی ایرانیان را پذیرفتند، تعفن تولیدات فرهنگ غرب را استشمام کردند و راهی را آغاز کردند که ملت ایران با شعوری بالا به رهبری امام عزیز(قدس سره) خود طی نمودند.
دیری نپایید، شرایطی به وجود آمد که روشن فکران بیمار ـ که با پیروزی انقلای اسلامی به حاشیه فرستاده شده بودند ـ احساس کردند مجالی برای فعالیت آن ها پیدا شده است؛ پس مجددا فعالیت های خود را آغاز کردند، به امید آن که بتوانند فضای فرهنگی، سیاسی و علمی جامعه را به نفع خود تغییر دهند.
در ادامه مقدمه کتاب آمده است: اما این بار چشمان تیز بین ولی فقیه به خوبی این حرکت ها را تشخیص داده، این خطر را به همگان، خصوصا دانشجویان عزیز گوشزد کردند.
بر همین اساس موسسه ولاء منتظر(عج) با توجه به سخنان مقام معظم رهبری، پروژۀ ای تحقیقاتی را در موضوع ارتجاع روشنفکری بعد از انقلاب اسلامی، در دستور کار خود قرار داد تا مستندات و نشانه های این فرمایش معظم له به همگان به ویژه قشر جوان نمایان گردد.
گردآوری و تنظیم مطالب این کتاب توسط مهدی ابوطالبی، و زیر نظر دکتر محمد جواد نوروزی انجام شده است.
لازم به ذکر است، این کتاب در نیمه دوم سال ۱۳۸۷ و در شمارگان ۳۰۰۰ جلد در قطع رقعی،  و با ۱۹۱ صفحه در انتشارات موسسه ولاء منتظر (عج) به چاپ رسید.